Jaką rolę odgrywa lub powinien odgrywać marketing sensoryczny w całej strategii działań marketingowych?
W przypadku obiektów handlowych i sieci sklepów marketing sensoryczny, to naprawdę potężne narzędzie, które odwiedzających pomaga zmienić w klientów. Klientów, z którymi wrażenia zakupowe pozostaną na długo i będą budziły pozytywne skojarzenia. Dzięki odpo wiednio dobranym impulsom sensorycznym – światło, dźwięk, zapach i dotyk, które oddziałują na wszystkie nasze zmysły, proces zakupowy wzbudzi pożądane przez markę emocje, a te są najsilniejszą pobudką zakupową. Wyobraźmy sobie, że w jednym ze sklepów wita nas zbyt jasne, oślepiające światło, które męczy wzrok i nie zachęca do zatrzymania się przy półkach czy wystawach. W kolejnym sklepie dostrzegamy natomiast podkreśloną światłem ekspozycję i zróżnicowane oświetlenie w alejkach, które tworzy ciekawą ścieżkę zakupową i podkreśla wybrane produkty. W którym sklepie zostaniemy dłużej i kupimy więcej? Myślę, że jest to pytanie retoryczne. Według raportu Lighting Europe, odpowiednio dobrane oświetlenie LED może zwiększyć sprzedaż nawet o 20%.
Na jakie aspekty należy zwrócić uwagę przed podjęciem decyzji o wdrożeniu działań związanych z marketingiem sensorycznym?
Przed podjęciem decyzji o wdrożeniu działań związanych z marketingiem sensorycznym, w tym oświetlenia, istotne jest uwzględnienie kilku aspektów. Po pierwsze, zrozumienie grupy docelowej i ważnych dla niej aspektów sensorycznego postrzegania przestrzeni. Po drugie dopasowanie preferencji klientów do marki i jej celów biznesowych, aby tworzyć spójne i zgodne z identyfikacją wizualną doświadczenia. Po trzecie, monitorowanie i mierzenie efektywności działań sensorycznych, aby ocenić ich wpływ na zachowania klientów i wyniki biznesowe. Czy chcemy być postrzegani jako marka luksusowa, przyjazna rodzinom czy innowacyjny tech-store – jako TRILUX każde z tych miejsc jesteśmy w stanie „pomalować” światłem w sposób, który wydobędzie z niego konkretny przekaz i nastrój.
Jakie korzyści przynosi dziś stosowanie marketingu sensorycznego w sklepach tradycyjnych i obiektach handlowych i w jaki sposób określone działania wywierają wpływ na decyzje zakupowe klientów?
Oświetlenie sklepu, będące składową marketingu sensorycznego, który tworzy unikalne doświadczenia, zakupowe, wyróżniające markę na tle konkurencji i zapadające w pamięć klientów. Światło tworzy atmosferę miejsca, która wpływa na emocje odwiedzających, co przekłada się bezpośrednio na większą lojalność i powtarzalność zakupów. Według raportu Lighting for People, dedykowany projekt oświetlenia sklepu może zwiększać czas eksploracji oglądanych produktów i interakcji z nimi nawet o 50%, a to duży krok w stronę większej sprzedaży.
Jakie narzędzia, technologie i innowacje związane z marketingiem sensorycznym w wykorzystywanym przez Państwa obszarze są dziś stosowane?
Naszą ofertę dla obszarów retail tworzymy w oparciu o potrzeby klientów i marek. Oprawy TRILUX wychodzą poza podstawową funkcję rozproszenia ciemności i stają się częścią marketingu sensorycznego poprzez dobór odpowiedniej barwy i natężenia światła LED. W realizacjach skupiamy się na kreowaniu nastroju i emocji, które mają bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe. W TRILUX jesteśmy w stanie stworzyć dedykowaną atmosferę zarówno dla nowoczesnego salonu z elektroniką czy luksusowego butiku jak i delikatesów, w których robimy codzienne zakupy. Instalację oświetleniową projektujemy tak, aby odwiedzający nie tylko kupowali, ale wychodzili ze sklepu z niezapomnianym doświadczeniem zakupowym. Za pomocą światła podkreślamy chrupkość pieczywa, świeżość owoców czy warzyw lub kolory najnowszej kolekcji odzieżowej, którą możemy dostosować do sezonu czy okresu wyprzedażowego. Z inteligentnym systemem zarządzania oprawami LiveLink Premium, tworzenie indywidualnych scenariuszy oświetleniowych to czysta przyjemność i doskonały efekt!
Dziękujemy za Pana opinię.
Dziękuję.