Mariusz Rutowicz, Matras: Książka stała się produktem impulsowym

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-03-25 | 10:06
Księgarnie Matras występują zarówno w centrach i galeriach, jak i przy głównych ulicach handlowych. O wadach oraz zaletach powyższych lokalizacji mówi w szczegółach Mariusz Rutowicz, prezes Matras S.A.


Podstawowym kryterium, jakim kieruje się Matras przy wyborze lokalizacji jest tzw. „traffic”, czyli ruch w tym centrum lub na tej ulicy. To kluczowe, ponieważ, chcemy, czy nie, książka w obecnych czasach stała się produktem impulsowym. Jeśli jest łatwo dostępna, to klient wchodzi do księgarni i kupuje. Jeśli miałby się po nią specjalnie wybierać, to często rezygnuje lub czeka do następnej okazji, gdy będzie w okolicy księgarni.
Wracamy do naszego kryterium – ruchu klientów. Jeśli ulica jest naprawdę ruchliwa i słynie z ciekawych sklepów, sporo na niej kafejek, to wnikliwiej przyglądamy się takiemu lokalowi i jego potencjałowi dla Matrasa. Liczy się także otoczenie, w jakim znajdzie się nasza księgarnia. W przypadku księgarń tzw. „przy ulicy” (czyli nie w centrach handlowych) to obecność innych ciekawych marek i punktów znacznie podnosi atrakcyjność lokalu dla nas. Jednak nie bierzemy każdego lokalu w takiej okolicy, ponieważ to wkracza kolejne ważne kryterium – cena najmu. Musi przystawać do rzeczywistości. Matras poszukuje lokali na dłuższy czas, jest stabilnym najemcą, dlatego oczekujemy partnerskich relacji i dobrych cen.
W centrum handlowym mamy z góry ustalone godziny otwarcia, wyższe koszty personalne. Czasem czynsze są dosyć sztywne, a umowa jednak długoterminowa. Za to centrum handlowe gwarantuje duży ruch, a to w naszym biznesie najważniejsze.
Księgarnie przy ulicach pozwalają na utrzymanie niższych kosztów personalnych, po prostu wystarcza mniejsza ilość osób do obsługi. Godziny otwarcia są elastyczne. Jednak często w lokalach wolno stojących jest mniejszy ruch, a właściciele potrafią zażądać naprawdę wysokiego czynszu.
Tagi:
Oceń artykuł:

Mariusz Rutowicz, Matras: Książka stała się produktem impulsowym

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.