Badania pokazują, że w 2018 roku wartość polskiego rynku FMCG online wyniesie ok. 1 mld zł. Coraz więcej hipermarketów oferuje zakupy internetowe. Tesco wprowadziło je już w 2012 roku i stale poszerza zasięg usługi. O rozwoju e-zakupów oraz ich zaletach opowie Mariusz Nowak, menadżer Tesco E-zakupy.
E-zakupy Tesco działają już trzeci rok, czy Polacy chętnie z nich korzystają?
Co roku usługa Tesco E-zakupy zyskuje na popularności - rośnie sprzedaż porównywalna, systematycznie zwiększa się liczba transakcji. Rosną wszystkie wskaźniki, co pokazuje nieuchronność sukcesu sprzedaży artykułów FMCG w internecie. Można już chyba śmiało powiedzieć, że z etapu tworzenia e-handlu artykułami spożywczymi, przemysłowymi, chemią domową i kosmetykami przechodzimy do etapu rozwoju.
Co skłania klientów do korzystania z tej formy zakupów?
Klienci Tesco w usłudze E-zakupy doceniają głównie wygodę składania zamówień, niskie ceny i szeroki asortymentem. Mimo, że zamówienie składamy w internecie, mamy dostęp do kilkudziesięciu tysięcy produktów dostępnych na półkach hipermarketu. Dodatkową zaletą jest osobisty odbiór zamówień w hipermarkecie, np. w drodze do pracy oraz aplikacje mobilne. Dzięki temu rozwiązaniu możemy złożyć zamówienie niemal prosto z lodówki. Wystarczy, że skorzystamy z czytnika kodów kreskowych. Zeskanowane w ten sposób produkty zostaną automatycznie dołączone do naszego zamówienia.
Jakie produkty Polacy najczęściej kupują za pośrednictwem e-zakupów?
Jeszcze kilka miesięcy temu zakupy artykułów FMCG w internecie kojarzyły się przede wszystkim z kupowaniem ciężkich produktów – zgrzewek wody, kartonów mleka, opakowań proszku do prania. Obecnie Polacy coraz chętniej dokładają do koszyków także produkty świeże, niegdyś kupowane wyłącznie w tradycyjnym sklepie.
Jaka jest grupa docelowa, do której kierowana jest Państwa oferta?
Naszą ofertę kierujemy do wszystkich osób szukających wygody. Często z E-zakupów korzystają młode mamy, osoby starsze i ludzie zapracowani, którzy nie mają czasu na zrobienie większych zakupów. Każdy klient chce dostosować sposób robienia zakupów do swojego trybu życia i zadaniem sieci handlowych działających online jest im to umożliwić.
Pod koniec ubiegłego roku Tesco rozszerzyło zasięg internetowej usługi e-zakupy. Czy na 2015 planowane są dalsze kroki w tym kierunku?
Wszystkie szczegóły podamy w nowym roku finansowym, który w przypadku Tesco rozpoczyna się w marcu.
Tagi: