Mariusz Nowak, Tesco: Z etapu tworzenia e-handlu przechodzimy do etapu rozwoju

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-02-20 | 08:00
Badania pokazują, że w 2018 roku wartość polskiego rynku FMCG online wyniesie ok. 1 mld zł. Coraz więcej hipermarketów oferuje zakupy internetowe. Tesco wprowadziło je już w 2012 roku i stale poszerza zasięg usługi. O rozwoju e-zakupów oraz ich zaletach opowie Mariusz Nowak, menadżer Tesco E-zakupy.

E-zakupy Tesco działają już trzeci rok, czy Polacy chętnie z nich korzystają?
Co roku usługa Tesco E-zakupy zyskuje na popularności - rośnie sprzedaż porównywalna, systematycznie zwiększa się liczba transakcji. Rosną wszystkie wskaźniki, co pokazuje nieuchronność sukcesu sprzedaży artykułów FMCG w internecie. Można już chyba śmiało powiedzieć, że z etapu tworzenia e-handlu artykułami spożywczymi, przemysłowymi, chemią domową i kosmetykami przechodzimy do etapu rozwoju.
Co skłania klientów do korzystania z tej formy zakupów?
Klienci Tesco w usłudze E-zakupy doceniają głównie wygodę składania zamówień, niskie ceny i szeroki asortymentem. Mimo, że zamówienie składamy w internecie, mamy dostęp do kilkudziesięciu tysięcy produktów dostępnych na półkach hipermarketu. Dodatkową zaletą jest osobisty odbiór zamówień w hipermarkecie, np. w drodze do pracy oraz aplikacje mobilne. Dzięki temu rozwiązaniu możemy złożyć zamówienie niemal prosto z lodówki. Wystarczy, że skorzystamy z czytnika kodów kreskowych. Zeskanowane w ten sposób produkty zostaną automatycznie dołączone do naszego zamówienia.
Jakie produkty Polacy najczęściej kupują za pośrednictwem e-zakupów?
Jeszcze kilka miesięcy temu zakupy artykułów FMCG w internecie kojarzyły się przede wszystkim z kupowaniem ciężkich produktów – zgrzewek wody, kartonów mleka, opakowań proszku do prania. Obecnie Polacy coraz chętniej dokładają do koszyków także produkty świeże, niegdyś kupowane wyłącznie w tradycyjnym sklepie.
Jaka jest grupa docelowa, do której kierowana jest Państwa oferta?
Naszą ofertę kierujemy do wszystkich osób szukających wygody. Często z E-zakupów korzystają młode mamy, osoby starsze i ludzie zapracowani, którzy nie mają czasu na zrobienie większych zakupów. Każdy klient chce dostosować sposób robienia zakupów do swojego trybu życia i zadaniem sieci handlowych działających online jest im to umożliwić.
Pod koniec ubiegłego roku Tesco rozszerzyło zasięg internetowej usługi e-zakupy. Czy na 2015 planowane są dalsze kroki w tym kierunku?
Wszystkie szczegóły podamy w nowym roku finansowym, który w przypadku Tesco rozpoczyna się w marcu.
Tagi:
Oceń artykuł:

Mariusz Nowak, Tesco: Z etapu tworzenia e-handlu przechodzimy do etapu rozwoju

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.