W tym roku Rosenthal świętuje 20-lecie obecności na polskim rynku. Z tej okazji w specjalnym wywiadzie dla redakcji Galeriehandlowe.pl, Marian Andrzej Kareński-Tschurl, prezes Ceramica Group Sp. z o.o. i generalny przedstawiciel Rosenthal w Polsce mówi o dotychczasowej działalności marki w Polsce oraz planach rozwoju.
Jak mogą Państwo podsumować 20-lecie istnienia marki Rosenthal w Polsce?
Kiedy 20 lat temu uruchomiliśmy w Poznaniu firmowy salon Rosenthal, był on jednym z pierwszych w Polsce monobrandowych sklepów z produktami luksusowymi. Duże znaczenie miał dla nas fakt, że marka Rosenthal była dobrze rozpoznawalna, będąc synonimem najwyższej jakości i doskonałego wzornictwa. Dziś w swoim segmencie w zasadzie nie mamy bezpośredniej konkurencji, a nasze placówki funkcjonują we wszystkich dużych miastach w Polsce.
Ile do tej pory udało się Państwu otworzyć sklepów na terenie naszego kraju?
Prowadzimy 18 placówek firmowych i zarządzamy siecią 20 sklepów autoryzowanych, a nasze obroty mają stałą tendencję wzrostową, co jest charakterystyczne w dystrybucji produktów luksusowych na polskim rynku.
Na ilu rynkach obecna jest marka Rosenthal?
Rosenthal obecny jest na wszystkich kontynentach, ma pozycję lidera na rynku niemieckojęzycznym oraz bardzo silną pozycję we Włoszech i USA; dynamicznie rozwija się w Chinach, a ostatnio uruchomił swój firmowy salon w Indiach.
Czym rynek polski różni się od pozostałych?
Specyfiką polskich salonów jest duży udział w ofercie kolekcji o charakterze klasycznym, odwołującym się do dawnych wzorów Rosenthal, czego doskonałym przykładem jest zainteresowanie polskiej klienteli legendarnym serwisem „Biała Maria”. Jest on prawdziwym fenomenem w branży porcelany.
Prowadzą Państwo także sklep internetowy. Jaką część rocznych przychodów generuje ten kanał sprzedaży?
Sprzedaż w Internecie prowadzimy od ponad 3 lat, a wartość sprzedaży sięga już 9% ogólnych obrotów, co jest najlepszym wynikiem w Europie. Największy wzrost odnotowaliśmy w 2012 roku, ale sprzedaż nadal rośnie. Świadczy to dobrze o zaufaniu, jakim cieszy się nasz sklep internetowy u naszych wymagających Klientów.
Które z podejmowanych działań promocyjnych w Państwa branży przynoszą największe efekty?
W tym roku już po raz siódmy poprowadzimy akcję „Letnia Promocja”, która trwa od czerwca do września i daje klientom wyjątkowy przywilej – kupując biały serwis obiadowy, serwis śniadaniowy można nabyć za 1 zł. Wciąż poszukujemy nowych rozwiązań, z których bardzo dobry efekt marketingowy przynosi comiesięczny newsletter. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się też profil Rosenthal Polska na Facebook’u, który cenimy ze względu na możliwość bezpośredniego komunikowania się z naszymi Klientami – to dla nas bardzo ważne.
Jakie są Państwa plany rozwoju na 2013 rok?
Wkrótce podejmiemy współpracę z sieciowym dystrybutorem artykułów wyposażenia wnętrz, który swoje punkty sprzedaży posiada w centrach handlowych łącząc oferty wielu marek.
Jak do tej pory przebiegała współpraca z zarządcami centrów oraz galerii handlowych?
Generalnie jesteśmy zadowoleni ze współpracy, a przedłużanie umów uzależniamy każdorazowo od aktualnej pozycji danego centrum na rynku lokalnym.
Tagi: