Marian Andrzej Kareński-Tschurl, Rosenthal Polska: Nasze obroty mają stałą tendencję wzrostową

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-05-23 | 08:00
W tym roku Rosenthal świętuje 20-lecie obecności na polskim rynku. Z tej okazji w specjalnym wywiadzie dla redakcji Galeriehandlowe.pl, Marian Andrzej Kareński-Tschurl, prezes Ceramica Group Sp. z o.o. i generalny przedstawiciel Rosenthal w Polsce mówi o dotychczasowej działalności marki w Polsce oraz planach rozwoju.

Jak mogą Państwo podsumować 20-lecie istnienia marki Rosenthal w Polsce?
Kiedy 20 lat temu uruchomiliśmy w Poznaniu firmowy salon Rosenthal, był on jednym z pierwszych w Polsce monobrandowych sklepów z produktami luksusowymi.  Duże  znaczenie  miał dla nas fakt, że marka Rosenthal była dobrze rozpoznawalna, będąc synonimem najwyższej jakości i doskonałego wzornictwa. Dziś w swoim segmencie w zasadzie nie mamy bezpośredniej konkurencji, a nasze placówki funkcjonują we wszystkich dużych miastach w Polsce.   
Ile do tej pory udało się Państwu otworzyć sklepów na terenie naszego kraju?
Prowadzimy 18 placówek firmowych i zarządzamy siecią 20 sklepów autoryzowanych, a nasze obroty mają stałą tendencję wzrostową, co jest charakterystyczne w dystrybucji produktów luksusowych na polskim rynku.
Na ilu rynkach obecna jest marka Rosenthal?  
Rosenthal obecny jest na wszystkich kontynentach, ma pozycję lidera na rynku niemieckojęzycznym oraz bardzo silną pozycję we Włoszech i USA; dynamicznie rozwija się w Chinach, a ostatnio uruchomił swój firmowy salon w Indiach.
Czym rynek polski różni się od pozostałych?
Specyfiką polskich salonów jest duży udział w ofercie kolekcji o charakterze  klasycznym, odwołującym się do dawnych wzorów Rosenthal, czego doskonałym przykładem jest zainteresowanie polskiej klienteli legendarnym serwisem „Biała Maria”. Jest on prawdziwym fenomenem w branży porcelany.
Prowadzą Państwo także sklep internetowy. Jaką część rocznych przychodów generuje ten kanał sprzedaży?
Sprzedaż w Internecie prowadzimy od ponad 3 lat, a wartość sprzedaży sięga już 9% ogólnych obrotów, co jest najlepszym wynikiem w Europie. Największy wzrost odnotowaliśmy w 2012 roku, ale sprzedaż nadal rośnie. Świadczy to dobrze o zaufaniu, jakim cieszy się nasz sklep internetowy u naszych wymagających Klientów.
Które z podejmowanych działań promocyjnych w Państwa branży przynoszą największe efekty?
W tym roku już po raz siódmy poprowadzimy akcję „Letnia Promocja”, która trwa od czerwca do września i daje klientom wyjątkowy przywilej – kupując biały serwis obiadowy, serwis śniadaniowy można nabyć za 1 zł. Wciąż poszukujemy nowych rozwiązań, z których bardzo dobry efekt marketingowy przynosi comiesięczny newsletter. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się też profil Rosenthal Polska na Facebook’u, który cenimy ze względu na możliwość bezpośredniego komunikowania się z naszymi Klientami – to dla nas bardzo ważne.           
Jakie są Państwa plany rozwoju na 2013 rok?
Wkrótce podejmiemy współpracę z sieciowym dystrybutorem artykułów wyposażenia wnętrz, który swoje punkty sprzedaży posiada w centrach handlowych łącząc oferty wielu marek.
Jak do tej pory przebiegała współpraca z zarządcami centrów oraz galerii handlowych?
Generalnie jesteśmy zadowoleni ze współpracy, a przedłużanie umów uzależniamy każdorazowo od aktualnej pozycji danego centrum na rynku lokalnym.

Tagi:
Oceń artykuł:

Marian Andrzej Kareński-Tschurl, Rosenthal Polska: Nasze obroty mają stałą tendencję wzrostową

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.