Centrum Handlowe Kaszuby obchodziło w tym roku swoje szóste urodziny. Z tej okazji przygotowano wiele atrakcji, by uczcić relację centrum z klientami. Planami na przyszłość, strategią współpracy z najemcami i refleksją o początkach centrum dzieli się z portalem Galeriehandlowe.pl Marek Nagórski, Dyrektor Centrum Handlowego Kaszuby.
CH Kaszuby zostało otwarte w lipcu 2005. Dopóki nie pojawił się w 2007 roku w sąsiedztwie park Port Rumia statystyki rosły. Obecnie ustabilizowały się w przedziale od 6 tys. do 8 tys. dziennie w skali roku, w zależności od kalendarza.
Tendencja obrotu w ostatnim półroczu u naszych najemców jest różna w zależności od rodzaju usług. Usługi miejskie (apteka, fryzjer, kantor, prasa itp.) mają się dobrze. Segment "Kobieta, Mężczyzna, Dziecko" - lepiej lub gorzej w zależności od marki. Gorzej jest w strefie gastronomicznej. Obroty spadają, co po części jest winą zbyt słabego jej rozbudowania. Ten problem zniknie w momencie powstania nowej kondygnacji. Wówczas gastronomia będzie bardziej rozbudowana (co najmniej 4 marki) oraz będzie posiadała niezależną komunikację, dającą możliwość pracy w czasie dłuższym niż samo centrum.
Planowana przez nas rozbudowa ma
ruszyć w roku 2012. Mamy pozwolenie, zdolność finansową, dopinamy
komercjalizację. Problemem będzie tylko wykonanie. To skomplikowane
inżyniersko i logistycznie przedsięwzięcie.
Przy wyborze najemców kierujemy się przede wszystkim potrzebami rynku lokalnego, na który oddziałujemy. Nasza polityka to zróżnicowany mix najemców. Marki rozpoznawalne jako główne, a firmy lokalne - wiarygodne jakościowo i finansowo - jako uzupełnienie. To także chęć kreowania i stymulowania przedsiębiorczości w regionie.
Nasza całościowa oferta oscyluje wokół hasła "zakupy i relaks". Zakupy - to dobrani dobrze najemcy w poszczególnych strefach. Relaks - to umiejętne zarządzanie przestrzenią komunikacyjną (publiczną) oraz właściwy scenariusz wydarzeń eventowych.
Przy organizacji wydarzeń i atrakcji dla naszych klientów w pierwszej kolejności kładziemy nacisk na wydarzenia edukacyjne, poznawcze. To skromny element społecznej odpowiedzialności biznesu za własną/publiczną przestrzeń. Dopracowaliśmy się także własnych wyróżników takich jak Urodziny CHK, Dzień Zwierzaka czy Weekend Jednośladów.
Urodzinową gwiazdą na evencie w centrum, który miał miejsce 27 sierpnia, była Ewa Farna. O wyborze
właśnie tej artystki zadecydowało zabieganie o młodego klienta. Jej
szybka kariera, młody wiek i chęć dalszej pracy nad sobą jest godna
upublicznienia. Interesująca jest także jej dwunarodowość.
Na wyróżnienie CH Kaszuby na tle konkurencyjnych centrów handlowych pozwala nasz marketing edukacyjny oraz oddziaływanie na młodego klienta w celu związania go z obiektem.
Tagi: