Marek Grochowski, Cinnabon: Najlepiej odbierani jesteśmy w galeriach handlowych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-05-22 | 09:03
Podczas tworzenia konceptu Cinnabon jego twórcy poświęcili miesiące na poszukiwania niepowtarzalnej receptury cynamonowych babeczek. W rezultacie, w rollsach Cinnabon zasmakowali mieszkańcy niemal 90 krajów świata. Wśród nich są również Polacy, specjalnie dla których egzotyczną przyprawę zestawiono z tradycyjnymi polskimi smakami. O tym czym wyróżnia się marka, jakie lokalizacje wybiera dla swoich punktów i jakie ma dalsze plany rozmawiamy z Markiem Grochowskim, dyrektorem generalnym Cinnabon Polska.

Pierwszy Cinnabon otwarto w Katowicach. Czy według Pana jest to miasto o szczególnym potencjale? Dlaczego nie Warszawa, gdzie większość zagranicznych sieci rozpoczyna działalność?
Powód jest prosty – wraz ze współwłaścicielami Cinnabon w Polsce pochodzimy ze Śląska i nie zakładaliśmy rozwoju z myślą o Warszawie - tym bardziej, że w Katowicach była bardzo prężna galeria handlowa pozwalająca wierzyć w sukces brandu. Byliśmy też przekonani, że jeśli uda się nam w Katowicach, to w Warszawie będziemy skazani na sukces. Tak też się stało.
Ile stoisk i lokali Cinnabon funkcjonuje obecnie w Polsce?
Obecnie posiadamy 6 lokali o różnych powierzchniach - od 12 m kw. do 250 m kw. Wszystkie są własnością spółki „matki”, niemniej przygotowujemy się do projektów franczyzowych.
Jak przedstawiają się plany dotyczące rozwoju Cinnabon w Polsce na najbliższą przyszłość?
Do końca tego roku planujemy otwarcie jeszcze jednej dużej lokalizacji w Krakowie, gdzie poziom prac jest bardzo zaawansowany. W kolejnym roku również mamy nadzieję otworzyć 2-3 lokale, jednak wiąże się to ściśle z możliwościami pozyskania dobrych powierzchni dla naszej działalności.
Jaką rolę w działalności Cinnabon odgrywają centra i galerie handlowe? Czy będą się Państwo koncentrować na właśnie takiej lokalizacji?
Cinnabon to koncept, który na całym świecie znakomicie prosperuje wszędzie tam, gdzie występuje duży przepływ klientów. Po trzech latach funkcjonowania na polskim rynku widzimy, że najlepiej  odbierani jesteśmy w galeriach handlowych. Klienci tego typu miejsc chętnie spędzają w nich dużo czasu widząc tu okazję nie tylko do zakupów, ale też przyjemnego spędzania czasu w gronie znajomych. Cinnabon to miejsce na ten cel idealne – nasi goście cenią nas za fantastyczną atmosferę i doskonały produkt. Rewelacyjne, wypiekane według oryginalnej receptury babeczki Cinnabon są dostępne tylko u nas!
Stoiska czy kawiarnie? Łatwa i szybka dostępność czy wyjątkowy klimat i kultywowanie rytuału delektowania się cynamonową babeczką przy kawie? Na który format sprzedaży Państwo stawiacie?
Cinnabon równie dobrze odnajduje się w kioskach, jak i lokalach zamkniętych. Nie ma znaczenia, gdzie czarujemy klienta niepowtarzalnym zapachem i unikalnym smakiem naszych wyrobów. Budowa kiosków to znacznie tańszy sposób na biznes, który dodatkowo nie wymaga dużego zaplecza produkcyjnego. Jednak znacząca część naszych gości chce mieć możliwość długiego delektowania się unikalnym klimatem jaki „unosi” się w naszych lokalach i to z myślą o nich również planujemy większe koncepty.
Co jest największym atutem Cinnabon w oczach Polaków?
Myślę, że składa się na to kilka elementów: świeżość produktów, wytwarzanie ich na oczach klientów, niepowtarzalny smak oraz możliwość podzielenia się nim z bliskimi. Nie wszyscy wiedzą, że nasze ciastka po 30 minutach od wypieku pakujemy również do paczek, co pozwala klientom cieszyć się w domu smakiem naszych ciepłych rollsów. Wystarczy najprostsza kuchenka mikrofalowa lub też domowy piekarnik, które znajdują się w każdym domu czy biurze i w kilkanaście sekund można uszczęśliwić przyjaciół serwując nasze specjały.
Skąd pomysł na publiczne przygotowywanie babeczek?
Wytwarzanie ciastek na oczach klientów to jeden z kluczowych elementów decydujących o naszej popularności. Całe rodziny potrafią przyglądać się naszym pracownikom, wypytując o szczegóły produkcji. Szczególnie dzieci upodobały sobie ten obszar naszych ciastkarni, co skłoniło nas do podejmowania akcji mających na celu rozbudzić jeszcze bardziej te fascynacje. Chyba każdy z nas będąc dzieckiem pomagał babci przy pieczeniu ciasta i, na szczęście, do dzisiaj się to nie zmieniło.  Pomimo różnych elektronicznych gadżetów dzieciaki uwielbiają bawić się w kucharzy i przygotowywać słodkie specjały, a my staramy się spełniać ich marzenia.
Tagi:
Oceń artykuł:

Marek Grochowski, Cinnabon: Najlepiej odbierani jesteśmy w galeriach handlowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.