Marek Gonsior, Agata Meble: Polski rynek meblarski nieustannie ewoluuje

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-07-15 | 08:00
Marek Gonsior, obecny dyrektor marketingu w firmie Agata Meble, objął swoje stanowisko 20 sierpnia 2012 r. Jak po prawie rocznej pracy może podsumować swoje działania i czego mogą spodziewać się klienci sieci Agata Meble, mówi w wywiadzie dla redakcji Galeriehandlowe.pl.

Dlaczego zdecydował się Pan na objęcie stanowiska dyrektora ds marketingu w Agata Meble?
W życiu każdego z nas zawsze pojawia się moment, w którym nie tylko podsumowujemy dotychczasowe osiągnięcia, ale przede wszystkim zastanawiamy się nad  możliwościami dalszego rozwoju. Meble to kategoria dynamicznie się rozwijająca. Praca w niej daje możliwość kontaktu z fizycznie istniejącym produktem i faktycznej realizacji obietnicy danej konsumentowi. Dla mnie osobiście to również segment zupełnie nowy i szansa na nowe doświadczenie, dlatego tym chętniej przyjąłem propozycję objęcia stanowiska dyrektora ds. marketingu w sieci Agata Meble.
W jaki sposób wykorzystuje Pan na obecnym stanowisku swoje wcześniejsze doświadczenia zdobyte w Walmark Sp. z o.o.?
Walmark to międzynarodowa firma o złożonej strukturze. Farmacja, w której operuje Walmark, staje się kategorią coraz bardziej konkurencyjną, która ze względu na rosnącą ilość graczy i zmieniające się uwarunkowania prawne, wymaga od marketerów nie tylko dużych inwestycji, ale również innowacyjnego podejścia. Dodatkowo, ze względu na specyfikę oferowanego produktu, farmacja jest segmentem opartym na silnych  markach. Wprawdzie nie wszystkie doświadczenia zdobyte w Walmarku są możliwe do wykorzystania w branży meblowej, niemniej stanowią nieocenioną inspirację. Polski rynek meblarski nieustannie ewoluuje. Klienci są coraz bardziej świadomi zarówno w zakresie jakości jak i designu, dlatego coraz częściej decydują się na produkty markowe. Branding i doświadczenia dotyczące ATL to te, które wydają się być najcenniejsze z punktu widzenia pracy w nowej branży.
Na jakie elementy zwraca Pan szczególną uwagę podczas opracowywania strategii marketingowej w Agata Meble?
Największym atutem sieci salonów Agata Meble jest ich multibrandowość. Jest jedyną tak dużą siecią w branży, która posiada w ofercie tak wiele znanych i cenionych marek meblowych. Ponadto, oprócz mebli, Agata Meble oferuje szeroką ofertę artykułów wyposażenia wnętrz. To dzięki szerokości i głębokości oferty firma konsekwentnie buduje swoją przewagę konkurencyjną. Nie bez znaczenia pozostaje szeroki wachlarz usług posprzedażowych – swoim klientom Agata Meble  oferuje nie tylko możliwość dokonywania zakupów na raty, transport mebli wraz z wniesieniem, ale także profesjonalny montaż. Połączenie tych atutów pozwala stworzyć ofertę mogącą odpowiedzieć na potrzeby bardzo szerokiej grupy docelowej i skuteczna komunikacja w tym zakresie jest obecnie największym wyzwaniem.
Jak minął pierwszy rok na stanowisku dyrektora ds. marketingu?
Pierwszy rok na stanowisku oznaczał dla mnie i dla całego zespołu mnóstwo pracy. W moim przypadku był to przede wszystkim rok intensywnej nauki kategorii i firmy. Dla zespołu był to czas optymalizacji działań firmy, który przełożył się między innymi na naszą widoczność w mediach.
Czy klientów czekają jakieś diametralne zmiany?
Jak wspomniałem wcześniej, Agata Meble to firma dynamicznie się rozwijająca. Każdy kolejny rok naszej działalności pokazuje intensyfikację i profesjonalizację w każdej dziedzinie działalności firmy: operacyjnej, zasięgowej, ofertowej, marketingowej i tak dalej. Niewątpliwie dzieje się tak z korzyścią dla naszych klientów, którzy mogą być pewni, że Agata Meble będzie dokładać starań, aby dostarczać im jeszcze lepszą ofertę nie tylko w kolejnym, ale w każdym kolejnym roku.

Tagi:
Oceń artykuł:

Marek Gonsior, Agata Meble: Polski rynek meblarski nieustannie ewoluuje

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.