Marek Gonsior, obecny dyrektor marketingu w firmie Agata Meble, objął swoje stanowisko 20 sierpnia 2012 r. Jak po prawie rocznej pracy może podsumować swoje działania i czego mogą spodziewać się klienci sieci Agata Meble, mówi w wywiadzie dla redakcji Galeriehandlowe.pl.
Dlaczego zdecydował się Pan na objęcie stanowiska dyrektora ds marketingu w Agata Meble?
W życiu każdego z nas zawsze pojawia się moment, w którym nie tylko podsumowujemy dotychczasowe osiągnięcia, ale przede wszystkim zastanawiamy się nad możliwościami dalszego rozwoju. Meble to kategoria dynamicznie się rozwijająca. Praca w niej daje możliwość kontaktu z fizycznie istniejącym produktem i faktycznej realizacji obietnicy danej konsumentowi. Dla mnie osobiście to również segment zupełnie nowy i szansa na nowe doświadczenie, dlatego tym chętniej przyjąłem propozycję objęcia stanowiska dyrektora ds. marketingu w sieci Agata Meble.
W jaki sposób wykorzystuje Pan na obecnym stanowisku swoje wcześniejsze doświadczenia zdobyte w Walmark Sp. z o.o.?
Walmark to międzynarodowa firma o złożonej strukturze. Farmacja, w której operuje Walmark, staje się kategorią coraz bardziej konkurencyjną, która ze względu na rosnącą ilość graczy i zmieniające się uwarunkowania prawne, wymaga od marketerów nie tylko dużych inwestycji, ale również innowacyjnego podejścia. Dodatkowo, ze względu na specyfikę oferowanego produktu, farmacja jest segmentem opartym na silnych markach. Wprawdzie nie wszystkie doświadczenia zdobyte w Walmarku są możliwe do wykorzystania w branży meblowej, niemniej stanowią nieocenioną inspirację. Polski rynek meblarski nieustannie ewoluuje. Klienci są coraz bardziej świadomi zarówno w zakresie jakości jak i designu, dlatego coraz częściej decydują się na produkty markowe. Branding i doświadczenia dotyczące ATL to te, które wydają się być najcenniejsze z punktu widzenia pracy w nowej branży.
Na jakie elementy zwraca Pan szczególną uwagę podczas opracowywania
strategii marketingowej w Agata Meble?
Największym atutem sieci salonów Agata Meble jest ich multibrandowość. Jest jedyną tak dużą siecią w branży, która posiada w ofercie tak wiele znanych i cenionych marek meblowych. Ponadto, oprócz mebli, Agata Meble oferuje szeroką ofertę artykułów wyposażenia wnętrz. To dzięki szerokości i głębokości oferty firma konsekwentnie buduje swoją przewagę konkurencyjną. Nie bez znaczenia pozostaje szeroki wachlarz usług posprzedażowych – swoim klientom Agata Meble oferuje nie tylko możliwość dokonywania zakupów na raty, transport mebli wraz z wniesieniem, ale także profesjonalny montaż. Połączenie tych atutów pozwala stworzyć ofertę mogącą odpowiedzieć na potrzeby bardzo szerokiej grupy docelowej i skuteczna komunikacja w tym zakresie jest obecnie największym wyzwaniem.
Jak minął pierwszy rok na stanowisku dyrektora ds. marketingu?
Pierwszy rok na stanowisku oznaczał dla mnie i dla całego zespołu mnóstwo pracy. W moim przypadku był to przede wszystkim rok intensywnej nauki kategorii i firmy. Dla zespołu był to czas optymalizacji działań firmy, który przełożył się między innymi na naszą widoczność w mediach.
Czy klientów czekają jakieś diametralne zmiany?
Jak wspomniałem wcześniej, Agata Meble to firma dynamicznie się rozwijająca. Każdy kolejny rok naszej działalności pokazuje intensyfikację i profesjonalizację w każdej dziedzinie działalności firmy: operacyjnej, zasięgowej, ofertowej, marketingowej i tak dalej. Niewątpliwie dzieje się tak z korzyścią dla naszych klientów, którzy mogą być pewni, że Agata Meble będzie dokładać starań, aby dostarczać im jeszcze lepszą ofertę nie tylko w kolejnym, ale w każdym kolejnym roku.
Tagi: