Marcin Materny, Echo Investment: Rozbudowany obiekt wykorzystuje nagromadzony potencjał marki

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-04-10 | 08:26
Z roku na rok centrów i galerii handlowych przybywa. Te nowo budowane nie tylko kuszą najnowocześniejszym dizajnem, ale również bogatą ofertą rozrywkowo-handlową. Te istniejące, chcąc być zauważalnym na tle rosnącej konkurencji rozbudowują się lub przeprowadzają remonty. O zaletach rozbudowy istniejącego obiektu opowiedział Marcin Materny – dyrektor działu centrów handlowych Echo Investment.

Rozbudowa działającego centrum handlowego pozwala szybko i stosunkowo niewielkim kosztem osiągnąć wysoką pozycję rynkową i wykorzystać nagromadzony potencjał marki.
Dobrym przykładem prawidłowo przeprowadzonej rozbudowy istniejącego centrum handlowo-rozrywkowego jest Galeria Echo w Kielcach. Projekt został oddany do użytku w sierpniu 2011 roku i w chwili otwarcia był największą galerią w Polsce pod względem liczby sklepów (300). Inwestycja zdobyła szereg nagród i wyróżnień branżowych w Polsce i zagranicą, a najważniejszą z nich jest zwycięstwo w konkursie MAPIC Awards 2011, gdzie międzynarodowe jury uznała Galerię Echo za najlepiej rozbudowane centrum w Europie.
Głównym czynnikiem sukcesu rozbudowy jest lokalizacja - znana, wypromowana i utrwalona w przyzwyczajeniach klientów. Większość istniejących centrów posiada rozbudowany i przez lata funkcjonowania optymalizowany układ komunikacji i obsługi ruchu. Klienci świetnie wiedzą jak do centrum dotrzeć i jak się w jego obrębie poruszać.
Wypracowana pozycja centrum ma również duże znaczenie dla nowych najemców, którzy mogą korzystać z gwarantowanej przez istniejący obiekt frekwencji. Rozszerzenie oferty w naturalny sposób przyczynia się do zwiększenia liczby osób odwiedzających.
Ważnym kryterium dla nowych najemców są również standardy zarządzania – w przypadku funkcjonujących centrów te kwestie są od dawna znane, dopasowane i wielokrotnie sprawdzone w różnych wariantach. Nowo budowane obiekty będą potrzebowały kilku lat, żeby osiągnąć ten poziom jakości świadczonych usług.
Kolejna przewaga to znacznie niższe koszty marketingu – korzystamy z potencjału marki, która po latach obecności na lokalnym rynku jest doskonale rozpoznawalna i posiada na ogół bardzo wysoką pozycje rynkową. Warto podkreślić też rolę centrów handlowych jako zintegrowanej przestrzeni publicznej – miejsca prowadzenia akcji społecznych, imprez kulturalnych czy zawodów sportowych. To ważne pod względem wizerunkowym – utrwalenie obrazu centrum jako miejsca, w którym zawsze coś się dzieje, następuje bardzo powoli i wymaga systematycznego zaangażowania i dużych nakładów.
Poza tym rozbudowa to również dużo niższe koszty realizacji, ze względu na uproszczony proces administracyjny, istniejąca rozwiązania techniczne i technologiczne, układ komunikacyjny i pełną integrację z infrastrukturą miejską.
Tagi:
Oceń artykuł:

Marcin Materny, Echo Investment: Rozbudowany obiekt wykorzystuje nagromadzony potencjał marki

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.