Systemy Liczenia Klientów Global2G wykorzystują szeroką gamę urządzeń umożliwiających zliczanie ludzi w różnego rodzaju wejściach, przejściach, miejscach liczenia począwszy od czujników dyfuzyjnych, przez kamery termiczne, po kamery wizyjne. Stosowane rozwiązania gwarantują wysoką dokładność na poziomie 95%, wymagają jednak odpowiedniego skalibrowania oraz umiejscowienia. Możliwe jest także zliczanie samochodów wjeżdżających na parking dzięki zastosowaniu pętli indukcyjnych lub kamer rozpoznających tablice rejestracyjne.
System Liczenia Klientów Global2G to nie tylko urządzenia liczące – kluczową rolę odgrywa oprogramowanie odpowiedzialne za zbieranie danych ze wszystkich miejsc liczenia oraz ich odpowiednią segregację i umieszczenie w bazie danych. System umożliwia łatwy dostęp do zebranych danych poprzez portal GlobalWeb, z którym można się łączyć za pomocą dowolnej przeglądarki internetowej. Portal daje możliwość tworzenia raportów rocznych, miesięcznych, tygodniowych, dziennych oraz godzinowych osobno dla każdego przejścia, sklepu, centrum, a także wielu Centrów Handlowych, jeżeli mamy do czynienia z systemem korporacyjnym. System pozwala określić „ciepłe” oraz „zimne” strefy w Centrum, o zróżnicowanym natężeniu ruchu. Taka funkcjonalność z kolei może być pomocna w określaniu wysokości czynszu dla danej strefy Centrum Handlowego. Integracja danych z systemu liczenia klientów z danymi sprzedażowymi oraz uzyskane dzięki temu informacje takie jak chociażby współczynnik konwersji, są standardową funkcjonalnością systemu. System Global2G dostarcza informacje o średnim czasie wizyty w Centrum/Sklepie, dając tym samym narzędzie do monitorowania istotnego wskaźnika przyczyniającego się do zwiększenia obrotów danego najemcy.
Czas wdrożenia systemu uzależniony jest od jego wielkości oraz ilości miejsc liczących. W średniej wielkości centrum handlowym system instalowany jest przez nasz serwis techniczny w przeciągu paru dni. Natomiast instalacja systemu w Sklepie trwa kilka godzin. Cena również uzależniona jest od wielkości systemu, kształtując się w granicach kilku kilkunastu tysięcy euro.
Rozwiązania oferowane przez nas oparte są o różne technologie, zarówno pod względem wykorzystania urządzeń liczących, jak i komunikacji pomiędzy urządzeniami. Każdy z systemów dopasowany jest do indywidualnych potrzeb naszych klientów.
Systemy Global2G zapisują dane historyczne odczytywane z urządzeń liczących w bazach danych, które są wykorzystywane przez GlobalWeb podczas tworzenia wszelakich raportów i zestawień. Raporty te zawierają zarówno przejrzysty wykres, jak i tabelę z wyszczególnionymi wejściami, przejściami i strefami. Poza danymi historycznymi system zapisuje także dane online – dane przetwarzane w czasie rzeczywistym, obrazujące ruch na danym przejściu w danym momencie. Dostęp do danych online możliwy jest także przez portal GlobalWeb dzięki zaimplementowanej wizualizacji oraz narzędziu Zones.
Jeżeli chodzi o innowacje w komunikacji z urządzeniami liczącymi, poza standardowym dostępem przez sieci możliwa jest także komunikacja za pośrednictwem sieci GSM. Nie ma wtedy konieczności układania okablowania służącego do komunikacji pomiędzy urodzeniami liczącymi a serwerem systemu liczenia klientów.
Systemy firmy Top-Key pracują w wielu centrach handlowych o różnej wielkości i charakterystyce. Są to między innymi: Carrefour w Grudziądzu, Zgorzelcu, Jastrzębiu Zdroju, Chorzowie i Białymstoku, Galeria Copernicus w Toruniu, Factory Poznań, Factory Ursus, Futura i Factory we Wrocławiu oraz w Krakowie, CH Reduta w Warszawie, CH Wola Park w Warszawie, CH Klif w Warszawie i Gdyni, Galeria Dominikańskia we Wrocławiu i ponad 60 innych Centrów Handlowych oraz w ponad 1000 sklepów. Systemy liczenia klientów Global2G pracują także w sieci perfumerii Sephora w całej Polsce i Czechach, Drogeriach Natura oraz w sieci sklepów Kazar, a także w placówkach innego typu, jak choćby muzea, czego przykładem jest Europejskie Centrum Solidarności.
Poza standardową funkcjonalnością polegająca na zliczaniu klientów oraz generowaniu statystyk, system Global2G umożliwia korelacje z innymi wskaźnikami sprzedażowymi, takimi jak liczba paragonów, obrót, liczba personelu, dając pełen obraz działania placówki handlowej. Natomiast w przypadku Galerii istnieje możliwość zarówno analizowania liczby klientów przebywających w środku Centrum w czasie rzeczywistym np. podczas nocy zakupów, jak i obliczenie średniego czasu przebywania danego klienta w Centrum. Poza powyższymi wskaźnikami istnieje możliwość integracji danych dotyczących całej Galerii z danymi z systemu liczenia klientów, co daje nam możliwość dokładnej analizy pracy Centrum poprzez kontrolowanie takich wskaźników jak rentowność z mkw., obrót dla każdego z klientów, oraz wiele innych wskaźników.
Klient, który ma zamontowany system zliczania w obiekcie ma dostęp do panelu on-line, dzięki któremu może w każdej chwili sprawdzić statystyki. Dzięki dostępowi do portalu GlobalWeb klient ma możliwość podglądu danych online, odświeżanych w czasie rzeczywistym, wyświetlanych w formie wizualizacji lub narzędzia Zones, gdzie dane te są prezentowane w formie kolorowych wykresów generowanych „na żywo”.
Raporty generowane w systemie opierają się natomiast na danych historycznych. Każdy raport można wyświetlić w przeglądarce internetowej lub zapisać na dysku w jednym z wygodnych formatów (pdf, xls, doc). Dodatkowo system umożliwia skonfigurowanie automatycznych raportów, wysyłanych okresowo do zdefiniowanych odbiorców (np. dzienny raport wysyłany codziennie o godzinie 6 rano, zawierający dane z dnia poprzedniego).
Systemy przez nas instalowane zaprojektowane są tak, aby prawidłowo zliczyć dowolną ilość osób, a ich gwarantowana dokładność wynosi minimum 95%. Stosowane przez nas urządzenia liczące bardzo dobrze sprawdzają się zarówno w miejscach, gdzie ruch jest niewielki, jak i w przejściach, gdzie natężenie ruchu jest bardzo wysokie.
Technologie rozwijają się w bardzo szybkim tempie, dzięki czemu możemy spodziewać się wielu zmian dotyczących systemów zliczania klientów w niedalekiej przyszłości. Obecnie coraz częstsze staje się monitorowanie nie tylko wejść do danego centrum ale również wszystkich najemców znajdujących się w danej placówce. Systemy przyszłości, będą wstanie śledzić klientów określając ich drogę poruszania się a co za tym idzie determinować lokale, które odwiedzili w danym centrum.
Tagi: