Marcin Bonawenturczak, United Chicken: Przyszłość to marketing spersonalizowany

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-01-07 | 08:00
Sieć restauracji United Chicken, prowadzona w stylu amerykańskim, znana jest z zaawansowanej technologii przyrządzania kurczaka typu crispy.  Klientów przyciąga jednak nie tylko zróżnicowane menu, ale również atrakcyjna pod względem cenowym oferta. Taka możliwość wynika jednak po części z funkcjonowania lokali w sieci, która zdaniem Marcina Bonawenturczaka, prezesa zarządu United Chicken, zapewnia m.in. profesjonalny marketing, czego brakuje pojedynczym punktom gastronomicznym.

Czy wszystkie Państwa lokale znajdują się w centrach i galeriach handlowych?
Aktualnie w parkach, centrach i galeriach zlokalizowanych jest 50% lokali działających w sieci United Chicken.
Jakie czynniki przemawiają na korzyść tych obiektów? Czy zauważają Państwo także minusy tego rozwiązania?
Korzyści galerii są dwojakiego rodzaju. Przede wszystkim to niższe koszty inwestycji, wynikające z  braku potrzeby urządzania sali dla klientów. Dobrze funkcjonująca galeria zapewnia odpowiedni strumień klienta. Są też oczywiście zagrożenia. Pierwsze to inne lokale usytuowane w galerii. Wynika z tego konieczność wyróżnienia się na tle tych lokali celem przyciągnięcia klientów. Drugie zagrożenie to duże ryzyko nietrafionej inwestycji i trudność w rozwiązaniu umowy w takim przypadku.
Jak oceniają Państwo poziom stawek czynszów w galeriach i centrach handlowych?
Czynsze w galeriach są aktualnie wyższe niż lokali znajdujących się poza centrami handlowymi, choć poziom cen w ostatnim okresie uległ obniżeniu w porównaniu do lat poprzednich. Możliwa jest teraz również negocjacja cen – wcześniej operatorzy galerii mieli bardzie sztywną politykę w tym zakresie. Konieczność komercjalizacji nowo powstałych obiektów przez operatorów galerii daje możliwość negocjacji stawek czynszowych.
Proponują Państwo franczyzę. Jak sprawdza się ten model współpracy w branży gastronomicznej?
Model ten w branży gastronomicznej sprawdza się doskonale i daje możliwość szybkiego rozwoju sieci, dzięki czemu korzyści mogą osiągać zarówno franczyzobiorcy, jak i franczyzodawca. Korzyści te wynikają z efektu skali – większy może więcej, ma lepszą pozycję do negocjacji, bardziej rozpoznawaną marką przyciąga również klienta.
Jakie przychody notują Państwo w porównaniu do lat poprzednich?
Koncept United Chicken, choć jest nowym konceptem, to rokrocznie osiąga wyższe przychody oraz zysk netto. Wzrasta także liczba klientów, którzy nas odwiedzają.
Kto w związku z tym odwiedza Państwa lokale najczęściej?
Nasi główni klienci to młodzież i studenci w wieku 16-25 oraz rodziny z dziećmi. Istotnym elementem są kwestie budżetu, jakim dysponują najmłodsi klienci. Zapewne dlatego dużą popularnością cieszą się najtańsze kanapki i zestawy.
Co należy do Państwa specjałów?
United Chicken to sieć typu Premium Quick Service Restaurant. Koncept oparty jest na świeżym kurczaku w panierce i jest on serwowany klientom zarówno w postaci kawałków z kurczaka (pikantne skrzydełka, polędwiczki, itp.) jak i w kanapkach i tortilli. Dużą popularnością cieszą się te ostatnie. Obserwujemy ostatnio wzrost sprzedaży produktów pikantnych.
Czy w Pana opinii polski rynek gastronomii w ciągu najbliższych kilku lat ulegnie konsolidacji, a może pojawi się na nim więcej graczy?
Na rynku gastronomii może dojść do konsolidacji – zwłaszcza w ramach działających na tym rynku sieci. Więksi mogą przejmować mniejszych w celu pozbycia się konkurencji lub poszerzenia swojej oferty gastronomicznej, a tym samym zdywersyfikowania ryzyka bieżącej działalności.
 
Czy uważa Pan, że polski rynek gastronomii wymaga stworzenia sieci restauracji, czy szansę przetrwania mają również pojedyncze lokale?
Według sloganu w grupie siła – wydaje mi się, że sieciom będzie zdecydowanie łatwiej przetrwać na rynku. Pojedyncze lokale nie mają możliwości korzystania z profesjonalnego marketingu.
W jaki sposób należy Pana zdaniem efektywnie promować tego rodzaju punkty gastronomiczne?
Przyszłość to marketing spersonalizowany – kto dotrze ze spersonalizowaną ofertą do klienta, ten go pozyska.

Tagi:
Oceń artykuł:

Marcin Bonawenturczak, United Chicken: Przyszłość to marketing spersonalizowany

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.