Amsterdam, Barcelona, Berlin, Dubaj, Moskwa, Nowy Jork, San Fransisco, Tokio – Desigual to marka znana na całym świecie. Charkterystyczne wzory i zróżnicowane kolory nieodzownie kojarzą się klientom z hiszpańską firmą, niezależnie od punktu na mapie. O obecności firmy w regionie Azji i Pacyfiku, wyzwaniach jakie przynosi obecny rok i planach na przyszłość opowiada Manel Jadraque, MD firmy Desigual.
Jakie widzi Pan szanse rozwoju dla marki Desigual w regionie Azji i Pacyfiku?
Obecnie Azja reprezentuje rynek strategiczny i rynek nowych możliwości dla marki Desigual, ze względu na potencjał jaki reprezentują jej kraje rozwijające się. Duża część naszych działań, z naciskiem na rozwój i międzynarodową ekspansję marki Desigual, koncentruje się w Azji. Ponadto istnieje tam ogromna akceptacja dla naszych produktów.
Któryś z azjatyckich rynków mógłby Pan wyróżnić w sposób szczególny?
Naszym największym rynkiem jest Japonia i to Japonia stwarza nam nadal największe możliwości. Bardzo dobrze radzimy sobie także w Singapurze i Azji Południowo-Wschodniej. Chiny koncentrują się w tej chwili bardziej na markach luksusowych, ale Chiny zmieniają się tak szybko…
Z jakimi wyzwaniami będzie musiała się według Pana zmierzyć branża retail w ciągu najbliższych 12-stu miesięcy, a co a tym idzie – także Państwa marka?
Obecnie Desigual posiada lokalne biura w Hong Kongu i Tokio, w celu osiągnięcia optymalnej organizacji wnoszonych na tamtejszy rynek środków. W warunkach rynkowych, w Chinach i Japonii utrzymujemy prace we wstępnej fazie, analizujemy i testujemy rynek, co powinno pozwolić nam ocenić skalę akceptacji rynku dla naszych produktów. Rynek azjatycki jest w tej chwili rynkiem o dużym potencjale wzrostu w średnio i długookresowym przedziale czasowym. Dla marki Desigual to ważny rynek, na którym prowadzimy proces rozwijania naszej marki modowej, co zamierzamy przeprowadzić w okresie nie dłuższym niż 5 lat.
Jak więc w liczbach przedstawia się Państwa aktualna obecność w tym regionie?
Obecnie Desigual posiada ponad 25 sklepów własnych w Azji, a pracujemy nad tym, aby osiągnąć więcej otwarć w miejscach zdefiniowanych przez firmę jako strategiczne, a przez to zwiększyć liczbę nowych punktów sprzedażych w najbardziej strategicznych i handlowych miastach Azji. Największym wyzwaniem są Chiny.
Czym będą się Państwo starali przyciągnąć klientów?
Desigual to nietypowy styl, optymistyczny, zróżnicowany i z dużą dawką osobowości. Nasze kolekcje są skierowane do każdego, a ubrania przyciągają uwagę klientów z względu na jakość i styl. Desigual jest marką, dla której ważne jest nastawienie, a nie wiek. Klientami marki są osoby w wieku od 0 do 99 lat, które są szczęśliwe, optymistyczne i lubią cieszyć się życiem. Są to osoby, które wychodzą poza pewne ramy konwencji, poszukują różnorodności, która pozwala każdemu wyrazić swoją osobowość. W Desigualu zawsze mówimy, że ubieramy ludzi, a nie ciała. Desigual nie podąża za trendami, ale sam je tworzy.
Częścią tego tworzenia trendów może być także obecność na World Retail Congress Asia Pacific.
Tak, tworzenie sieci i wymiana doświadczeń jest bardzo ważna w skali całego świata, ale jeszcze ważniejsza w Azji.
Manel Jadraque był jednym z prelegentów World Retail Congress Asia Pacific 2014. Patronem medialnym tego wydarzenia jest Magazyn Galerie Handlowe.
Tagi: