Fornetti jest największą w Polsce siecią minipiekarni i kawiarenek, specjalizującą się w produkcji, wypieku oraz sprzedaży półfrancuskich i francuskich ciasteczek oraz słonych przekąsek. Firma prowadzi działalność na terenie Polski już od ponad 10 lat. Przez ten okres gorące ciasteczka Fornetti zyskały sobie zaufanie i uznanie klientów. O możliwościach podjęcia współpracy farnczyzowej opowiedziała Katarzyna Pacholska, kierownik sieci handlowej Fornetti.
Dlaczego zdecydowali się Państwo na współpracę opartą na zasadach franczyzy?
Model współpracy na zasadach franczyzy oferujemy od 1999 roku. Aby umożliwić klientom szerszy dostęp do naszych produktów, rozwijamy sieć sprzedaży w oparciu o współpracę franczyzową. Taki rodzaj współpracy umożliwia franczyzodawcy dynamiczny rozwój sieci, ponieważ franczyzobiorcy zajmują się rozwojem placówek na rynkach lokalnych, które dobrze znają i starają się maksymalnie wykorzystać jego potencjał. Franczyzodawca nie musi zatem angażować się w codzienną działalność operacyjną każdej placówki, co umożliwia mu skupienie się na rozwijaniu produktów i oferty handlowej.
Ile aktualnie placówek (na dzień 31 marca 2013 r.) liczy sieć sklepów prowadzonych pod Państwa marką w systemie franczyzy?
102 to liczba placówek franczyzowych, partnerskich i kącików piekarniczych
Ile posiadają Państwo własnych salonów firmowych?
57 tyle wynosi liczba placówek własnych
Czym charakteryzuje się sprzedaż produktów marki Fornetti?
Sprzedaż ciastek i przekąsek podlega wahaniom sezonowym, jednak doświadczenie Fornetti pozwoliło na opracowanie kompleksowej oferty produktowej, która niweluje w znacznym stopniu te różnice. Partnerom oferujemy napoje zimne oraz lody, które zwiększają obroty latem oraz kawę i napoje gorące poprawiające stabilność przychodów zimą. Ponadto z naszego doświadczenia wynika, iż moment rozpoczęcia działalności w największym stopniu zależy od dostępności danej lokalizacji.
A farnczyzobiorca doskonały? Czy taki istnieje?
Fornetti zachęca do współpracy osoby przedsiębiorcze, które prowadzą lub chcą założyć działalność gospodarczą, mają kapitał na przeprowadzenie inwestycji, i chcą osobiście zaangażować się w prowadzenie biznesu i działać pod znaną marką oraz korzystać z wiedzy i wsparcia specjalistów Fornetti. Wiek nie ma znaczenia, doświadczenie w gastronomii nie jest wymagane, ale mile widziane.
Jeżeli Państwo zyskają już partnera, to jakie korzyści płyną dla niego z przystąpienia do systemu franczyzowego Fornetti?
Wyróżnikiem Fornetti są bardzo konkurencyjne warunki współpracy, niska inwestycja początkowa i relatywnie krótki okres zwrotu kapitału. Ponadto uruchomienie działalności pod znaną marką, w oparciu o kilkunastoletnie doświadczenie i obecność Fornetti na rynku znacznie zmniejsza ryzyko inwestycji. Firma przygotowuje partnera do prowadzenia działalności i gwarantuje mu szkolenia zarówno przed rozpoczęciem, jak i w trakcie po prowadzenia działalności. Ponadto Fornetti prowadzi regularne działania marketingowe, w tym promocje konsumenckie wspierające sprzedaż. Franczyzobiorca przystępując do sieci automatycznie staje się beneficjentem ogólnopolskich akcji marketingowych, organizowanych przez Franczyzodawcę. Fornetti pomaga także w organizacji działań lokalnych w przypadku konieczności szczególnego wzmocnienia wsparcia sprzedaży. Partnerzy płacący opłatę marketingową mają możliwość zamawiania materiałów dostępnych w katalogu materiałów marketingowych, które są pomocne przy intensyfikacji sprzedaży w punktach, takich jak np. odzież dla pracowników, materiały POS. W ramach tej opłaty Partnerzy mają także możliwość zamawiania ciastek przeznaczonych na degustację przy organizacji animacji.
Opowiedziała Pani o korzyściach wynikających ze współpracy. A czy istnieją również zagrożenia?
Franczyza jest takim modelem biznesowym, w którym franczyzobiorcy nie rozumiejący jej zasad funkcjonowania zaczynają wdrażać w życie rozwiązania ich zdaniem lepsze, tańsze czy korzystniejsze. Niestety takie postępowanie szkodzi obydwu stronom, gdyż jest związane z odejściem od obowiązującego standardu panującego w całej sieci, a przekonało się o tym wiele firm oferujących franczyzę. Do najskuteczniejszych sposobów zapobiegania takim negatywnym działaniom należy odpowiedni dobór i dokładne wytłumaczenie zasad funkcjonowania tego rodzaju współpracy potencjalnemu partnerowi i to na etapie pierwszych rozmów. Umowa franczyzowa zawierana między stronami również posiada zapisy, które chronią franczyzodawcę przed takim zagrożeniami.
Tagi: