Wraz z końcem minionego roku obuwnicza marka McArthur rozpoczęła proces zmiany aranżacji wnętrz swoich salonów. Nowe punkty sprzedaży zyskały już wszystkie elementy nowego konceptu, łącznie z odświeżonym logo marki. Rok 2014 zapowiada się równie obiecująco: kolejne planowane otwarcia oraz kontynuacja remodelingu i wprowadzenie programu lojalnościowego. O szczegółach mówi Małgorzata Mitoraj-Jaroszek, prezes zarządu McArthur.
Jak mogą podsumować Państwo 2013 r.?
Rok 2013 był dla firmy McArthur okresem stabilnego rozwoju. Otworzyliśmy 3 nowe salony – jeden outletowy w Annoplu oraz dwa w galeriach Katowickiej i Poznań City Center. Powiększyliśmy także nasz salon w Zakopanem.
Czy w porównaniu do lat ubiegłych zauważyli Państwo wzrost przychodów, czy wręcz przeciwnie – kryzys spowodował ich spadek?
W 2013 roku odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o ponad 40%. Najlepszy był dla nasz drugi kwartał. Najtrudniejszy z kolei pierwszy kwartał, a zwłaszcza marzec, kiedy zimowa aura skutecznie zniechęciła klientów do zakupów.
McArthurr zyskał nowy koncept aranżacji wnętrz salonów oraz logo w nowej odsłonie. Dlaczego zdecydowali się Państwo na odświeżenie wizerunku?
Nowy koncept sklepów był naturalną konsekwencją rozwoju firmy oraz wymagań rynku. Zależało nam, aby klienci dobrze czuli się w naszych salonach, buty były eksponowane w odpowiednim świetle. Zmiana wyglądu salonów powinna być zsynchronizowana ze wzrostem jakości obsługi klienta. W wyjątkowym sklepie, powinna być wyjątkowa obsługa klienta - to nasze motto na 2014 rok.
Jaką strategią posługują się Państwo podczas wdrażania remodelingu?
Nastawiamy się na ewolucję, a nie rewolucję. Stopniowo będziemy wprowadzać nową koncepcję w życie i przygotowywać naszych klientów do nowego logo. Wszystkie nasze nowe salony są otwierane według nowego konceptu, a jeśli chodzi o już funkcjonujące salony, stopniowo zaczynamy wprowadzać zmiany od najlepszych salonów oraz tych które wymagają modernizacji. Poprzedni wygląd zostanie zachowany w salonach znajdujących się w galeriach, gdzie obecnie kończą się nam umowy i nie podjęliśmy finalnych decyzji dotyczących dalszej współpracy z tymi galeriami.
Za pomocą jakich środków marketingowych promują Państwo nowy koncept?
W najbliższym czasie będziemy się koncentrować na zintegrowanych działaniach marketingowych obejmujących budowanie społeczności wokół marki McArthur.z wykorzystaniem narzędzi social shopping, synchronizacji i monitorowania mediów społecznościowych, jak i rozbudowanie public relations. W pierwszym kwartale 2014 zostanie wdrożony też nowy bogaty program lojalnościowy dla naszych klientów.
Jaką część rocznych przychodów generuje Państwa e-sklep?
Dostrzegamy znaczenie rozwoju sprzedaży przez internet. W roku 2013 odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o ponad 100%. W pierwszym kwartale 2014 roku planujemy wdrożenie nowej platformy internetowej oraz dalsze doskonalenie procesów związanych z e-commerce.
Jakie są Państwa plany rozwoju na 2014 rok? Kiedy możemy spodziewać się otwarcia kolejnych sklepów McArthur?
Nasza strategia na 2014 rok będzie się opierała na zrównoważonym wzroście nowo otwartych salonów jak i zamykaniu salonów w słabych galeriach, tzn. takich, w których rola zarządzających sprowadza się do rozliczania należności czynszowych. Planujemy maksymalnie 5 otwarć, tylko w dobrze funkcjonujących centrach handlowych w średnich i dużych miastach. Jednocześnie zajmiemy się także modernizacją już istniejących salonów.
Tagi: