Małgorzata Konarska, Marywilska 44 Sp. z o.o.: Zasadniczy trzon najemców wiąże z centrum biznesową przyszłość

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-09-02 | 08:00
3 lata temu zostały otwarte największe hale targowe w Warszawie - Marywilska 44. Do dziś centrum w większości zrzesza małe, rodzinne firmy o nieodkrytym potencjale. Po trzech latach przyszedł czas na podsumowania o których opowiedziała Małgorzata Konarska, prezes zarządu Marywilska 44 Sp. z o.o. Dzięki rozmowie poznaliśmy również plany na przyszły 2014 rok, w którym klientów czekają spore zmiany.

Jak mogą Państwo podsumować te ostatnie trzy lata funkcjonowania CHT Marywilska 44?
Trzy lata funkcjonowania centrum handlowego Marywilska 44 minęły się pod znakiem ciągłego wzrostu zarówno liczby klientów jak i wynajętej powierzchni handlowej, choć dynamika wzrostu w ostatnim okresie nieco zmalała.
Gdzie Państwo upatrują przyczyn kryzysu?
Złożyły się na to dwa czynniki: Po pierwsze - CHT Marywilska 44 osiągnęła wysoki poziom komercjalizacji - 90 % powierzchni handlowej, po drugie - odczuwalny w tej branży kryzys sprawił, że potencjalni najemcy są mniej skorzy do inwestowania i podejmowania ryzyka, obserwują rynek i czekają na rozwój sytuacji. Niemiej jednak obecny poziom komercjalizacji gwarantuje niezakłócony, stabilny wzrost dochodów i rozwój.
Kryzys, kryzysem, ale na pewno możemy mówić również o sukcesach.
Specyfika centrum handlowego Marywilska 44 polega na tym, iż najemcami są w przeważającej mierze małe, często jednoosobowe, rodzinne firmy bardziej podatne na wahania koniunktury, stąd wpisana rotacja handlowców. Jednak cieszy fakt, że poziom odejść i nowych przyjść się ustabilizował, co oznacza, że zasadniczy trzon najemców wiąże z centrum biznesową przyszłość. Jesteśmy zadowoleni również z wysokiej oceny naszego centrum, jaką wystawiają nam dysponenci znanych marek, m.in. SUBWAY, Atlantic, Marilyn, Triumph prowadzący tu sprzedaż. Zwiększające się zainteresowanie kolejnych tego typu firm potwierdza rosnącą atrakcyjność handlową tego miejsca. 
Jak w tym przypadku wyglądają wskaźniki przychodów centrum?
Jeśli chodzi o koniunkturę w sprzedaży – nie będę odkrywcza, gdy powiem, że tak jak w przypadku innych obiektów handlowych, tak i w CHT Marywilska 44, najsłabszy okres to wakacje i ferie, a najlepszy odnotowujemy przed świętami. Choć muszę przyznać, że według naszych danych w tzw. słabszych okresach, gdy klientów jest mniej, ci, którzy na zakupy się decydują, wydają jednorazowo wyższe kwoty, co częściowo rekompensuje zmniejszone zainteresowanie handlem.
Ilu klientów w ciągu tego czasu  działalności odwiedziło Państwa centrum?
Od otwarcia centrum handlowego we wrześniu 2010 roku odwiedziło je 8,5 mln klientów. Bardzo nas te statystyki cieszą, a jeszcze bardziej cieszy nas profil klientów - zdecydowana większość z nich regularnie robi tu zakupy i poleca CHT Marywilska 44 innym. Nie przyjeżdżają po to, aby asortyment pooglądać, ale wyłącznie, by zrobić zakupy spędzając na terenie obiektu minimum 2 godz.
Klienci Państwa centrum mogą spotkać się z licznymi udogodnieniami.
To prawda. My ze swojej strony podejmujemy szereg działań mających na celu stałe zwiększanie atrakcyjności centrum. Aby usprawnić dojazd w tym roku uruchomiliśmy dwie kolejne linie autobusowe Kupiecbus i na dziś dysponujemy już 5 stałymi liniami. Na terenie naszego centrum jest prowadzony zarówno handel hurtowy jak i detaliczny, dlatego zasięg oddziaływania CHT Marywilska 44, oprócz Warszawy i najbliższych okolic, obejmuje północną i wschodnią część Polski oraz kraje leżące za wschodnią granicą. 
Co odróżnia CHT Marywilska 44 na tle lokalnej konkurencji?
Konkurencją dla handlowców prowadzących sprzedaż w naszym centrum są na ten moment wyłącznie sklepy sieciowe. Ich przewaga w stosunku do naszych najemców  polega na tym, że dysponują większym kapitałem, jednak małe rodzinne firmy mają inne cechy, zapewniające im przewagę zwłaszcza w trudniejszych okresach  - szybciej reagują na zmiany, łatwiej się do nich adaptują i na bieżąco reagują na rynkowe trendy.
Czyli firmy rodzinne mają nieodkryty jeszcze w sobie potencjał.
Nasi najemcy mają bezpośredni kontakt z klientem nawiązując z nim specyficzną więź. Są w stanie wypracować grupę stałych klientów gwarantujących dochód na poziomie zapewniającym nie tylko utrzymanie, ale i odpowiedni zysk i wreszcie last but not least – u nas, w przeciwieństwie to klasycznych sklepów, można negocjować cenę!
Czym charakteryzują się eventy organizowane na terenie galerii?
Eventy, które organizujemy średnio co 2 miesiące, charakteryzują się przede wszystkim różnorodnością. Ich głównym celem jest przyciągnięcie jak największej liczby klientów, więc bardzo dbamy o wysoki poziom atrakcji.
Czy stawiają Państwo na wydarzenia modowe, edukacyjne, promujące zdrowie czy inne?
Jako centrum kojarzone z modą, organizujemy pokazy mody, np. podczas ostatniego – znana projektantka Nina Nowak specjalnie na to wydarzenie opracowała walentynkową kolekcję. Organizujemy koncerty, pokazy, konkursy. W związku z tym, że najemcami centrum są osoby różnej narodowości dbamy o to, aby podczas tego typu wydarzeń prezentowane były także inne kultury, bo tego typu przedsięwzięcia mają także spełniać funkcję integracyjną. Ważne jest również angażowanie w imprezy samych najemców. I tak, dzięki inicjatywie jednego z nich, w ostatnią sobotę na terenie naszego centrum odbyły się jedyne w Warszawie, cieszące się ogromnym zainteresowaniem zawody motocyklowe Gymkhana Polska.
Jak przebiega współpraca z najemcami?
Oczywiście jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi najemcami i dynamicznie reagujemy na ich wnioski, propozycje czy pomysły. Aby w większym stopniu włączyć ich w działania marketingowe centrum handlowego, powstała złożona właśnie z handlowców Rada Marketingowa, która ma za zadanie opiniowanie działań spółki Marywilska 44 – właściciela CHT Marywilska 44 oraz wnoszenie swoich projektów.
Czy dysponują Państwo ich opiniami dotyczącymi ostatnich trzech lat działalności?
Jeśli chodzi o opinię naszych najemców dot. ostatnich lat działalności – obserwują kryzys w branży handlowej i podejmują działania, zmierzające do zminimalizowania jego negatywnych skutków.
Dość ostre spostrzeżenia?
W tym wypadku kryzys, który  może brzmi brutalnie ma także działanie oczyszczające sprawił, że słabsi handlowcy, którzy nie wytrzymali konkurencji zrezygnowali, a pozostali w centrum silni, pracowici, zdeterminowani, „czujący” klienta. Sytuacja tych ostatnich teraz, mam nadzieję, będzie się już tylko poprawiać.
Jakie plany mają Państwo na najbliższy rok?
Pozytywnym zaskoczeniem dla naszych klientów będzie z pewnością rozbudowa CHT Marywilska 44.
To spore zmiany.
To prawda. W 2014 r planujemy rozpocząć budowę parku handlowego w bezpośrednim sąsiedztwie istniejącego centrum, który ma uzupełnić jego ofertę. Właściciel CHT Marywilska 44 posiada decyzję o warunkach zabudowy, obecnie trwa proces zmierzający do uzyskania pozwolenia na budowę obiektu o powierzchni 15.000 mkw. Równolegle trwają negocjacje z pięcioma potencjonalnymi najemcami sieciowymi. Po zakończeniu planowanej inwestycji kompleks handlowy będzie dysponował około 80.000 mkw. powierzchni użytkowej. W nowej części handlowej znajdą się m.in. sklepy sieciowe oferujące asortyment dla domu, ogrodu jak również materiały budowlane, sprzęt RTV i AGD oraz asortyment mebli.
Tagi:
Oceń artykuł:

Małgorzata Konarska, Marywilska 44 Sp. z o.o.: Zasadniczy trzon najemców wiąże z centrum biznesową przyszłość

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.