Rzeźba „Profil Czasu”, która stoi przed głównym wejściem do galerii handlowej Sky Tower ma podkreślić głównie prestiż i wyjątkowość miejsca. Jest to monumentalna w wyrazie i wielkości praca Salvadora Dali pochodząca z powstałej w latach 1977 – 1984 serii przedstawień zatytułowanych Profile of Time – Profil Czasu. Stanowi ona rzeźbiarską kontynuację rozważań artysty nad życiem, czasem, przemijaniem, trwałością losu, rozważań zapoczątkowanych powstałym w 1931 roku obrazem Trwałość pamięci (hiszp. La persistencia de la memoria) znanym także pod tytułem „Cieknące zegary”. Obraz znajdujący się obecnie w zbiorach nowojorskiego Museum of Modern Art należy do najsłynniejszych dzieł malarskich artysty, i jednocześnie jest bodaj najbardziej znanym obrazem surrealistycznym na świecie.
W prezentowanej rzeźbie – stanowiącej 3 egzemplarz odlany z liczącej 8 sztuk edycji – wyraźnie widać powtarzający się niczym echo motyw rozpuszczającego się zegara, rozłożonego na konarach drzewa. Artysta z dwuwymiarowej pracy malarskiej przeszedł do trójwymiarowego świata rzeźby. W zarysie drzewa widoczne stają się analogie do sylwety człowieka, który stara się uchwycić ulotny czas, czas nie dający się ująć, przelewający się bezładnie. Rzeźba Profil czasu powstała w wielu wersjach i rozmaitych wymiarach. Prezentowana praca jest monumentalna, mierzy bez mała 4 m wysokości (wymiary: 3,8 x 2 x 2,6 m) i waży 13OO kg. Została udokumentowana w książce Roberta i Nicolasa Descharnes, Dalí: The Hard and the Soft, Sculptures & Objects, z 2004 r. (s. 238, nr ref. 615). Odlew wykonany został w renomowanej odlewni „Perseo” w Mendrisio (Szwajcaria). Wykonany jest z brązu techniką wosku traconego (cire perdue), rzeźba jest patynowana w tonacji brązowej i zielonej, posadowiona na postumencie.
We wewnątrz Galerii Sky Tower nie ma elementów wystroju nawiązujących do surrealizmu.Wnętrze galerii jest nowoczesne w neutralnych kolorach, które stanowić mają jedynie tło dla sklepowych witryn.
Na pierwszym piętrze galerii zainstalowano interaktywną instalację. Ideą, która przyświecała stworzeniu kinetycznego MegaWalla była odpowiedź na wyzwania współczesnej galerii handlowej. Wielkoformatowe ściany interaktywne to przede wszystkim nowa forma komunikacji z klientem, umożliwiająca skuteczne pogodzenie działań promocyjnych prowadzonych przez najemców i dynamiczną zmianę przestrzeni samego centrum. Dzięki adaptacji wyświetlanych na nośnikach efektów interaktywnych można nie tylko zorganizować transmisję meczu piłkarskiego czy koncertu w najwyższej jakości dźwięku i obrazu, ale również dostosować aplikacje do zbliżających się świąt, eventów czy wydarzeń specjalnych.
Wyjątkowość realizacji we wrocławskim Sky Tower podkreśla także jej rozmiar - do instalacji i zabudowy systemów wykorzystano ponad 2 tys. śrub, 4 km kabli i 3 tony szkła. Efekt końcowy to dwie ogromne ściany interaktywne, zlokalizowane w kluczowym ciągu komunikacyjnym na pierwszym poziomie galerii handlowej. Skala instalacji to swoista odpowiedź na podkreślenie wyjątkowego charakteru najwyższej inwestycji w stolicy Dolnego Śląska. MegaWall to też innowacyjna i unikatowa realizacja, pod kątem rozwiązań Digital Signage i będąca przykładem łatwości w zarządzaniu interaktywną zawartością.
Odwiedzający jedną z największych wrocławskich galerii handlowych mogą przeżyć niezwykłą przygodę, poznając tajniki kompleksu Sky Tower, uczestniczyć w piłkarskich rozgrywkach, a także udać się do przymierzalni, gdzie w wirtualnej garderobie sprawdza się najnowsze trendy z branży fashion. W sumie do wyboru jest ponad 30 angażujących aplikacji, spośród których każdy, niezależnie od wieku i zainteresowań, znajdzie coś dla siebie. Możliwości systemu dają nie tylko okazję do zabawy czy interakcji z produktem, ale np. okazję do jego wirtualnego przetestowania. Dzięki dedykowanemu oprogramowaniu istnieje także możliwość „podzielenia się” emocjami na Facebooku czy w innych mediach społecznościowych.
Zaangażowanie klientów to dzisiaj jedno z podstawowych wyzwań najemców powierzchni w galeriach handlowych. Wykorzystanie unikatowego nośnika, jakim jest kinetyczny MegaWall, pozwala wkroczyć na nowy poziom relacji z odwiedzającymi sklepy. Interaktywna ściana może być nie tylko elementem klasycznej rozrywki, ale też pretekstem do zapoznania się z ciekawą oferta handlową. Co więcej, nośnik pozwala na sprawną integrację z innymi technologiami, np. rozwiązaniami mobile marketingowymi. Bazując na dedykowanych aplikacjach na smartfony i tablety, można wprowadzić element rywalizacji, jednocześnie oferując klientom zniżki czy rabaty. Planowana w kontekście rozbudowy funkcjonalności ścian integracja treści interaktywnych z mobilnymi pozwoli jeszcze bardziej zwiększyć skuteczność oddziaływania i odpowiedzi na spersonalizowane potrzeby nabywców, a także wdrożyć innowacyjne działania z zakresu lojalizacji klientów. Aplikacje mobilne to wiele nowatorskich rozwiązań, jak możliwość odnalezienia w prosty sposób zaparkowanego auta na parkingu, zlokalizowania swojego aktualnego położenia na planie galerii, czy tworzenia listy zakupów. Ponadto większość funkcji zintegrowana jest z Facebookiem, dzięki czemu informacje o galerii mogą krążyć w sieci między jej klientami. Dodatkową zaletą takich rozwiązań jest możliwość zbierania danych statystycznych, dotyczących zachowań i preferencji klientów.
Kolejnym z założeń stworzenia kinetycznego MegaWall-a było nieustanne zaskakiwanie klientów. Dzięki możliwości modyfikacji i stworzeniu dedykowanych aplikacji można uatrakcyjnić krótkoterminowe akcje i dłuższe eventy. Dzięki nim planowany pokaz mody czy porady eksperckie mogą nabrać nowej jakości i dzięki interakcji nadać im bardziej angażującej formie.
Dla 87% Polaków galerie to miejsce udanych zakupów, z kolei co czwarty wskazuje je jako istotne miejsce rozrywki. Kinetyczny i podwójnie interaktywny system ścian łączy w innowacyjny i nowatorski sposób przyjemność wizyty w sklepach i możliwość relaksu. To także nowe miejsce na mapie bezpłatnych atrakcji Wrocławia, które powoli zdobywa serca nie tylko Dolnoślązaków, ale także zagranicznych gości, odwiedzających jedno z najprężniej rozwijających się polskich miast.
Galeria handlowa Sky Tower, spośród innych wrocławskich centrów, wyróżnia się przed wszystkim znakomitą lokalizacją w najwyższym i jedynym tego typu kompleksie architektonicznym w kraju. W galerii znajdują się marki, które pojawiły się we Wrocławiu po raz pierwszy. Jest to niewątpliwym wabikiem dla klientów. Galeria posiada bardzo rozbudowaną i unikalną na rynku strefę rozrywki i rekreacji. Dużym atutem są również restauracje i kawiarnie oferujące bardzo ciekawe i zróżnicowane menu.
W kolejnych miesiącach planowane jest zakończenie komercjalizacji ostatnich wolnych powierzchni handlowych. Galeria Sky Tower planuje również silne kampanie marketingowe oraz ciekawe promocje dla klientów.
Tagi: