Magdalena Plutecka-Dydoń: Marka Neckermann jest synonimem wysokiej jakości usług turystycznych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-03-12 | 08:00
Biuro Podróży Neckermann obchodzi w tym roku swoje 15-lecie istnienia w Polsce. Jak firma podsumowuje dotychczasowe wyniki osiągane na polskim rynku? Czy polscy konsumenci chętnie korzystają z usług biura? Czy mimo niesprzyjających warunków gospodarczych na polskim rynku, Neckermann zauważa wzrost zainteresowania ofertą turystyczną w porównaniu do lat ubiegłych? Na te i inne pytania odpowiada Magdalena Plutecka-Dydoń, PR manager Neckermann Polska.

15 lat obecności na polskim rynku to doskonała okazja, aby podziękować naszym klientom i wspólnie z nimi świętować sukces Neckermanna. To właśnie ich zaufanie jest dla nas największym wyznacznikiem sukcesu a odzwierciedla je zarówno rosnąca liczba obsłużonych gości, jak i wysoki odsetek lojalnych klientów. Mając świadomość wagi zadania spoczywającego na nas przy organizacji tak cennego czasu jakim jest wypoczynek, tym bardziej cieszymy się, że od 15 lat znajdujemy się w gronie największych organizatorów zagranicznej turystyki wyjazdowej, a marka Neckermann jest synonimem wysokiej jakości usług turystycznych. Początek naszej działalności przypadł na późne lata 90., czyli okres dynamicznego kształtowania się rynku wakacyjnych wyjazdów zagranicznych. Cieszymy się, że mamy w tym swój udział i że udało nam się przenieść do Polski najwyższe standardy usług turystycznych z rozwiniętych rynków zachodnich. Dynamiczny rozwój Neckermanna i jego pozycja na rynku to konsekwencja strategii, której głównymi elementami są jakość usług, bezpieczeństwo i różnorodność oferty w pełni dostosowanej do wymagań polskiego klienta. Tylko w ostatnim roku na wakacje z nami wyjechało blisko 140 tys. polskich klientów. Mimo dość trudnego okresu dla całej branży turystycznej, Neckermann jako jeden z nielicznych touroperatorów zakończył rok z dodatnim wynikiem finansowym zwiększając obroty w porównaniu do roku poprzedniego o około 11%. Naszym celem jest konsekwentne umacnianie pozycji firmy w bezpieczny i zrównoważony sposób, bez podejmowania zbędnego ryzyka. Dzięki temu, utrzymujemy stabilny wzrost od lat. Aktualnie nasi klienci już rezerwują wakacje a pierwsze miesiące sprzedaży letniej oferty są dla nas bardzo obiecujące. Większe sprofilowanie oferty, liczne nowości, a także skuteczna polityka cenowa przynoszą oczekiwane rezultaty. Należy również pamiętać, że pomimo zmniejszenia dynamiki wzrostu sprzedaży imprez turystycznych po 2008 r., polski rynek wakacyjnych wyjazdów zagranicznych w dalszym ciągu charakteryzuje się dużym potencjałem wzrostu. W Polsce na wakacje zorganizowane przez biura podróży wyjeżdża zaledwie 3,8 % osób, podczas gdy w Niemczech czy Szwecji blisko 30%. Przy odpowiedniej polityce informacyjnej ukazującej benefity wakacji za granicą, rynek na pewno będzie się rozwijał.
Naszym priorytetem od zawsze była szeroka komunikacja i dobre kontakty z partnerami, w tym także z siecią sprzedaży, którą aktualnie tworzy 70 salonów firmowych i blisko 600 biur agencyjnych na obszarze całej Polski. Obok tradycyjnych prezentacji i szkoleń produktowo-sprzedażowych postanowiliśmy wprowadzić nowe narzędzie komunikacji tzw. webinarium, czyli rozmowy z biurami przez internet. Jest to również nowość w branży turystycznej w Polsce. Poprzez webinarium częściej możemy rozmawiać z naszymi sprzedawcami i reagować na bieżące kwestie. Zaletą tej formy komunikacji jest to, że można spotkać się jednocześnie ze osobami z różnych zakątków Polski i w szybki, prosty sposób przekazać informacje o ofercie czy aktualnych promocjach. Zasada działania webinarium jest bardzo prosta. Kilka dni przed spotkaniem wysyłamy do biur informację o terminie i temacie spotkania. Biorący udział w webinarium muszą zalogować się pod podanym adresem, a dzięki kamerze internetowej mogą zobaczyć prowadzącego i jego prezentację. System czatowania pozwala na zadawanie pytań i przepływ informacji również w drugą stronę. W webinarium może wziąć udział na raz 100 chętnych. Jeśli jest więcej zgłoszeń, sesję można powtórzyć lub nagrać i umieścić na stronie.
Webinaria to tylko część szerszego planu zmian organizacyjnych w Neckermannie. Przede wszystkim zachęcam do przejrzenia naszych najnowszych katalogów, które wyróżnia zarówno zmieniony, elegancki layout, jak i bogata i zróżnicowana oferta. Na pewno „perełką” jest specjalny katalog „Rodzinne wakacje” z wyselekcjonowaną ofertą dla rodzin. Nowością na rynku jest prezentowana w nim Aquamania, czyli wypoczynek połączony z zabawą w najlepszych hotelowych parkach wodnych ze wszystkimi wodnymi atrakcjami wliczonymi w cenę. W sezonie letnim znacząco rozwinęliśmy również siatkę połączeń oferując wyloty na wakacje z 10 lotnisk w Polsce, zwiększyliśmy również elastyczność pobytową. Nowymi kierunkami w ofercie lotniczej są Izmir w Turcji, Chorwacja i region Recife w Brazylii, natomiast w ofercie z własnym dojazdem: Polska i Rumunia. Dużym atutem naszej oferty jest różnorodność – to 1500 hoteli na prawie 100 kierunkach, więc na pewno każdy znajdzie w niej coś dla siebie. Po raz pierwszy w branży wykorzystujemy także aplikacje mobilne wzbogacając nasze katalogi o fotokody. Dzięki nim są one nie tylko opisem oferty, ale również źródłem dodatkowych unikalnych informacji i mogą być używane przez klienta przez cały okres trwania oferty. Pod fotokodami klienci znajdą m.in.: filmy z obiektów i kierunków, ciekawostki turystyczne i wzbogacone galerie zdjęć. W sezonie Lato 2012 jesteśmy także bardziej konkurencyjny cenowo. To wynik nowej strategii obejmującej bezpośredni zakup miejsc lotniczych – wcześniej korzystaliśmy z pośrednictwa brokera lotniczego - a także własne kontraktowanie hoteli. Jedną ze znaczących zmian było powołanie managera do spraw kontraktowania hoteli, który na bieżąco renegocjuje ich ceny, tak aby były jak najbardziej korzystne dla polskich klientów.
Odpowiednia lokalizacja biura podróży to jeden z najistotniejszych czynników decydujących o jego sukcesie. Z dużą uwagą przyglądamy się więc istniejącym i nowo powstałym galeriom handlowym. Tylko w ostatnim półroczu otworzyliśmy 4 własne salony: w Galerii Jurajskiej w Częstochowie, Millennium Plaza w Warszawie, M1 w Łodzi oraz cetrum Galaxy w Szczecinie. Również nasi farnczyzobiorcy najczęściej wybierają galerie handlowe na miejsce lokalizacji swoich biur – w najbliższym czasie planujemy otwarcie kilku nowych m.in.: w Silesia City Center w Katowicach, Galerii Korona w Kielcach oraz Ostrovia w Ostrowie Wielkopolskim.
Tagi:
Oceń artykuł:

Magdalena Plutecka-Dydoń: Marka Neckermann jest synonimem wysokiej jakości usług turystycznych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.