15 lat obecności na polskim rynku to doskonała okazja, aby podziękować naszym klientom i wspólnie z nimi świętować sukces Neckermanna. To właśnie ich zaufanie jest dla nas największym wyznacznikiem sukcesu a odzwierciedla je zarówno rosnąca liczba obsłużonych gości, jak i wysoki odsetek lojalnych klientów. Mając świadomość wagi zadania spoczywającego na nas przy organizacji tak cennego czasu jakim jest wypoczynek, tym bardziej cieszymy się, że od 15 lat znajdujemy się w gronie największych organizatorów zagranicznej turystyki wyjazdowej, a marka Neckermann jest synonimem wysokiej jakości usług turystycznych. Początek naszej działalności przypadł na późne lata 90., czyli okres dynamicznego kształtowania się rynku wakacyjnych wyjazdów zagranicznych. Cieszymy się, że mamy w tym swój udział i że udało nam się przenieść do Polski najwyższe standardy usług turystycznych z rozwiniętych rynków zachodnich. Dynamiczny rozwój Neckermanna i jego pozycja na rynku to konsekwencja strategii, której głównymi elementami są jakość usług, bezpieczeństwo i różnorodność oferty w pełni dostosowanej do wymagań polskiego klienta. Tylko w ostatnim roku na wakacje z nami wyjechało blisko 140 tys. polskich klientów. Mimo dość trudnego okresu dla całej branży turystycznej, Neckermann jako jeden z nielicznych touroperatorów zakończył rok z dodatnim wynikiem finansowym zwiększając obroty w porównaniu do roku poprzedniego o około 11%. Naszym celem jest konsekwentne umacnianie pozycji firmy w bezpieczny i zrównoważony sposób, bez podejmowania zbędnego ryzyka. Dzięki temu, utrzymujemy stabilny wzrost od lat. Aktualnie nasi klienci już rezerwują wakacje a pierwsze miesiące sprzedaży letniej oferty są dla nas bardzo obiecujące. Większe sprofilowanie oferty, liczne nowości, a także skuteczna polityka cenowa przynoszą oczekiwane rezultaty. Należy również pamiętać, że pomimo zmniejszenia dynamiki wzrostu sprzedaży imprez turystycznych po 2008 r., polski rynek wakacyjnych wyjazdów zagranicznych w dalszym ciągu charakteryzuje się dużym potencjałem wzrostu. W Polsce na wakacje zorganizowane przez biura podróży wyjeżdża zaledwie 3,8 % osób, podczas gdy w Niemczech czy Szwecji blisko 30%. Przy odpowiedniej polityce informacyjnej ukazującej benefity wakacji za granicą, rynek na pewno będzie się rozwijał.
Naszym priorytetem od zawsze była szeroka komunikacja i dobre kontakty z partnerami, w tym także z siecią sprzedaży, którą aktualnie tworzy 70 salonów firmowych i blisko 600 biur agencyjnych na obszarze całej Polski. Obok tradycyjnych prezentacji i szkoleń produktowo-sprzedażowych postanowiliśmy wprowadzić nowe narzędzie komunikacji tzw. webinarium, czyli rozmowy z biurami przez internet. Jest to również nowość w branży turystycznej w Polsce. Poprzez webinarium częściej możemy rozmawiać z naszymi sprzedawcami i reagować na bieżące kwestie. Zaletą tej formy komunikacji jest to, że można spotkać się jednocześnie ze osobami z różnych zakątków Polski i w szybki, prosty sposób przekazać informacje o ofercie czy aktualnych promocjach. Zasada działania webinarium jest bardzo prosta. Kilka dni przed spotkaniem wysyłamy do biur informację o terminie i temacie spotkania. Biorący udział w webinarium muszą zalogować się pod podanym adresem, a dzięki kamerze internetowej mogą zobaczyć prowadzącego i jego prezentację. System czatowania pozwala na zadawanie pytań i przepływ informacji również w drugą stronę. W webinarium może wziąć udział na raz 100 chętnych. Jeśli jest więcej zgłoszeń, sesję można powtórzyć lub nagrać i umieścić na stronie.
Webinaria to tylko część szerszego planu zmian organizacyjnych w Neckermannie. Przede wszystkim zachęcam do przejrzenia naszych najnowszych katalogów, które wyróżnia zarówno zmieniony, elegancki layout, jak i bogata i zróżnicowana oferta. Na pewno „perełką” jest specjalny katalog „Rodzinne wakacje” z wyselekcjonowaną ofertą dla rodzin. Nowością na rynku jest prezentowana w nim Aquamania, czyli wypoczynek połączony z zabawą w najlepszych hotelowych parkach wodnych ze wszystkimi wodnymi atrakcjami wliczonymi w cenę. W sezonie letnim znacząco rozwinęliśmy również siatkę połączeń oferując wyloty na wakacje z 10 lotnisk w Polsce, zwiększyliśmy również elastyczność pobytową. Nowymi kierunkami w ofercie lotniczej są Izmir w Turcji, Chorwacja i region Recife w Brazylii, natomiast w ofercie z własnym dojazdem: Polska i Rumunia. Dużym atutem naszej oferty jest różnorodność – to 1500 hoteli na prawie 100 kierunkach, więc na pewno każdy znajdzie w niej coś dla siebie. Po raz pierwszy w branży wykorzystujemy także aplikacje mobilne wzbogacając nasze katalogi o fotokody. Dzięki nim są one nie tylko opisem oferty, ale również źródłem dodatkowych unikalnych informacji i mogą być używane przez klienta przez cały okres trwania oferty. Pod fotokodami klienci znajdą m.in.: filmy z obiektów i kierunków, ciekawostki turystyczne i wzbogacone galerie zdjęć. W sezonie Lato 2012 jesteśmy także bardziej konkurencyjny cenowo. To wynik nowej strategii obejmującej bezpośredni zakup miejsc lotniczych – wcześniej korzystaliśmy z pośrednictwa brokera lotniczego - a także własne kontraktowanie hoteli. Jedną ze znaczących zmian było powołanie managera do spraw kontraktowania hoteli, który na bieżąco renegocjuje ich ceny, tak aby były jak najbardziej korzystne dla polskich klientów.
Odpowiednia lokalizacja biura podróży to jeden z najistotniejszych czynników decydujących o jego sukcesie. Z dużą uwagą przyglądamy się więc istniejącym i nowo powstałym galeriom handlowym. Tylko w ostatnim półroczu otworzyliśmy 4 własne salony: w Galerii Jurajskiej w Częstochowie, Millennium Plaza w Warszawie, M1 w Łodzi oraz cetrum Galaxy w Szczecinie. Również nasi farnczyzobiorcy najczęściej wybierają galerie handlowe na miejsce lokalizacji swoich biur – w najbliższym czasie planujemy otwarcie kilku nowych m.in.: w Silesia City Center w Katowicach, Galerii Korona w Kielcach oraz Ostrovia w Ostrowie Wielkopolskim.
Tagi: