W trakcie planowania kampanii promocyjnej kolekcji Jesień 2011/Zima 2012 zaplanowaliśmy m.in. przeprowadzenie akcji crossowej z firmą kosmetyczną. Chcieliśmy zaakcentować hasło przewodnie kolekcji "Soft Cotton”, które zwraca uwagę na doskonałej jakości bawełnę, z jakiej wykonana jest nasza bielizna.
Uważamy, że jakość materiału jest równie ważna jak jego krój czy konstrukcja. Klienci najczęściej wybierają bawełnę nie zastanawiając się nad jej rodzajem oraz procesami, jakim została poddana w czasie produkcji. W naszych kolekcjach wykorzystujemy m.in. Bawełnę Pima Cotton, która produkowana jest na specjalistycznych plantacjach w Ameryce Południowej, Peru i Australii. Włókno to jest dłuższe i delikatniejsze niż normalna bawełna, a dodatkowo znane jest z wytrzymałości oraz zdolności wchłaniania wilgoci. Bawełnę, z której wykonujemy naszą bieliznę poddajemy także licznym, uszlachetniającym procesom wykończeniowym. Jednym z nich jest Bio-wash, dzięki któremu uzyskujemy większą miękkość i delikatność materiału. W efekcie uzyskujemy dzianinę cienką, a jednocześnie wykazującą się dużą wytrzymałością i odporną na pilingowanie (mechacenie). Innym procesem, który wykorzystujemy w procesie produkcji naszych piżam jest Peach finishing, nadający materiałowi niezwykłą miękkość i przytulność. W kontakcie ze skórą materiał daje aksamitne wrażenie „skórki brzoskwini”. Chcemy przekonać naszych klientów, aby świadomie wybierali kupowane przez siebie produkty, zwracając uwagę na specjalne oznaczenia na metkach, które gwarantują najwyższą jakość bawełny.
Do wspólnego zorganizowania cross-promocji szukaliśmy firmy, która posiada w swoim portfolio linię kosmetyków z bawełną. Nawiązaliśmy kontakt z Bielendą, która ma ugruntowaną pozycję na rynku. Linia Bawełna marki Bielenda to kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała dla skóry suchej, wrażliwej, skłonnej do podrażnień, wymagającej nawilżenia i ochrony. Po zastosowaniu preparatów Bawełna skóra jest nawilżona, gładka, ukojona, odporna na stres i zmęczenie oraz czynniki zewnętrzne. Poprzez wspólną akcję chcieliśmy podkreślić naturalność bawełny. W czasie gdy wiele rzeczy nas uczula, konsumenci starają się wybierać produkty z naturalnych składników. W przypadku odzieży czy bielizny z oddychających materiałów, które nie podrażniają skóry.
Przeprowadzamy akcje cross-marketingowe od kilku lat i wiemy, że przynoszą one wiele korzyści zarówno dla nas jak i dla naszych partnerów ale przede wszystkim są atrakcyjne dla naszych klientów. Do tej pory współpracowaliśmy m.in. z tak znanymi markami jak Discreet czy Dove.
Głównym kanałem komunikacji była sieć naszych salonów na terenie całej Polski oraz sklep internetowy. O promocji informowaliśmy także poprzez newsletter wysyłany do bazy naszych klientów, na naszej stronie WWW oraz poprzez kanały Social Media: (Facebook oraz Twitter).
Wychodzimy z założenia, że aby akcja crossowa była skuteczna, korzyści powinny być obopólne. W akcji z Bielendą mieliśmy możliwość zaproponowania naszym klientom prezentu do zakupu w postaci kosmetyku, a jednocześnie poprzez promocję wzmacnialiśmy pozytywny wizerunek marki. Nasz partner, firma Bielenda mogła wykorzystać powierzchnię w naszych salonach, umieszczając materiały POS promujące linię Bawełna: plakaty oraz naklejki w przymierzalniach. Informowaliśmy o tym także w wyżej wspomnianych kanałach komunikacji, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o wspólnie przeprowadzonej akcji.
Tagi: