Aby zgromadzić publiczność i dotrzeć z informacją o działaniach marketingowych do wybranej grupy docelowej trzeba zachować "umiar" w częstotliwości ich organizacji. O niektórych zasadach, pomysłach gwarantujących sukces eventu opowiada Magdalena Glinka, dyrektor CH Tulipan.
Pomysł bicia rekordu narodził się w trakcie rozmów o niestandardowych działaniach wizerunkowych, które mogłyby zostać zrealizowane na terenie Centrum. Rozpoczęliśmy budowanie niekonwencjalnego wydarzenia plenerowego wokół jogi. Aby wzmocnić przekaz i podsycić emocje wokół eventu, zdecydowlaiśmy się ogłosić bicie rekordu Guinessa. Wkrótce udało się do ich realizacji możemy zaangażować partnerów, którzy bardzo chętnie podjęli się wspólnej realizacji projektu.
Weryfikacja każdej propozycji bicia rekordu odbywa się w Biurze Guiness World Records w Londynie i trwa w zależności od wyboru: przyspieszonego trybu rozpatrywania wniosku lub też drogi standardowej, od 4 tygodni do 4 miesięcy. Rekordy są wpisywane do Księgi, ale zanim to się stanie, organizatorzy muszą wywiązać się z umowy i warunków narzuconych przez biuro Guiness Records w Londynie. Oczywiście, oprócz przedstawienia dokumentacji, relacji fotograficznej i reportażu wideo, warunkiem koniecznym do otrzymania wpisu jest samo „pobicie” istniejącego już rekordu.
Nad bezpieczeństwem zgromadzonych czuwała zwiększona liczba pracowników ochrony. W jego zapewnieniu pomagało odpowiednie - specjalne przygotowanie miejsca. Uczestnicy, którzy pomagali w biciu rekordu trenowaliw specjalnie na ten cel wydzielonej przestrzeni.
Bicie rekordu Guinessa było wydarzeniem niekonwencjonalnym i nie planujemy nadawć mu charakteru cyklicznego. Aby zgromadzić publiczność i dotrzeć z informacją o takich działaniach do wybranych grup docelowych, należy zachować „umiar” w częstotliwości jego organizacji. Ważniejsza niż powtarzalność jest tutaj kreatywność proponowanej aktywności, o ile ma ona na celu angażować społeczność lokalną. Inaczej jest, jeśli w biciu rekordu uczestniczą specjaliści, a jego organizacja ma jedynie polegać na zapewnieniu dużej widowni. Z pewnością oryginalne bicie rekordu Guinessa pozwala na wzbogacenie komunikacji wizerunkowej Centrum, co może przełożyć się na zdobycie nowych klientów i wyróżnienie się na tle działań podejmowanych przez inne centra handlowe.
W przypadku bicia rekordu Guinessa związanego z jogą, zanotowaliśmy bardzo dobre i miłe opinie, którymi obdarzali nas widzowie i uczestnicy samego wydarzenia. Rekord budził ciekawość i z pewnością zainteresował wszystkie lokalne media. Jego organizacja odbiła się nieznacznym podniesieniem wskaźników sprzedażowych.
Tagi: