Magdalena Chachulska: Chcemy, by Galeria Katowicka była dobrze zintegrowaną częścią miasta

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-10-06 | 08:00
Świętująca w tym roku pierwszy jubileusz, Galeria Katowicka może poszczycić się samymi sukcesami. Dowodem na to są otrzymywane nagrody, ale również uznanie klientów, których nie brakuje. Ci ostatni z okazji pierwszych urodzin obiektu zostali obdarowani kartami podarunkowymi o łącznej wartości miliona złotych. Zresztą galeria, która zlokalizowana jest w 2-milionowej aglomeracji dwa miesiące przed 1. urodzinami przekroczyła trudny do osiągnięcia próg miliona odwiedzających w skali miesiąca. O szczegółach opowiedziała Magdalena Chachulska, asset management director firmy Neinver.


W tym roku mija rok od otwarcia Galerii Katowickiej. Jaki to był czas dla obiektu?

Już na dwa miesiące przed 1. urodzinami przekroczyliśmy trudny do osiągnięcia próg miliona odwiedzających w skali miesiąca. Mamy na koncie 7 najważniejszych nagród rynku nieruchomości komercyjnych w kraju i za granicą. Pierwszy rok funkcjonowania Galerii Katowickiej kończymy ze sporą dawką pozytywnej energii do dalszego działania.

Co Państwo uważają za największy sukces?

To był czas dużego sprawdzianu dla całej ekipy Galerii Katowickiej i firmy Neinver. Otworzyliśmy galerię handlową w ścisłym centrum 2- milionowej aglomeracji. To jeden z zaledwie dwóch tego rodzaju obiektów w Polsce, połączony z dworcem kolejowym, terminalem autobusowym, integrujący dwie części miasta podziemną ulicą.

Jaka jest Galeria Katowicka?

Galeria Katowicka jest miejscem atrakcyjnym dla każdego typu klienta i dla każdego użytkownika centrum miasta, zarówno pod kątem najemców, ale też i oferowanych usług oraz komfortu przebywania w galerii. Klienci nie chcą już spędzać w galeriach handlowych długich godzin. Zależy im na wygodnych, ale i szybkich zakupach, bez potrzeby pokonywania dużych odległości między wybranymi sklepami czy punktami usługowymi. Tak żyje miasto, tak w mieście żyją ludzie, tak też chcemy, by dobrze czuli się w Galerii Katowickiej. Stąd w katalogu najemców znalazły się takie marki jak Zara, Euro RTV & AGD, Reserved, C&A, Smyk, Deichmann oraz pierwszy w Katowicach department store Peek&Cloppenburg, Samsung Saturn Store, Estēe Lauder, Tous, M∙A∙C czy Ispot. W centrum miasta ważne są także usługi i dogodny do nich dostęp. Oferujemy 1200 miejsc na dwupoziomowym parkingu podziemnym oraz poza typowymi usługami, także te nietypowe, dobrane do specyfiki miejsca, jak np. Pracownia Kreatywna – strefa co-workingu, spotkań, pracy, a także usługi ksero, możliwość wydruku dokumentów i dostęp do tabletów z internetem w InfoPunkcie galerii. Zadbaliśmy także o letnie ogródki restauracji znajdujących się przy placu Szewczyka – sąsiadującym z galerią i dworcem PKP. Zależało nam, by do centrum Katowic wracało życie, by miasto tętniło energią pozytywnych spotkań. To jeden z większych sukcesów tego roku. Ruch pieszych w centrum Katowic wzrósł o 33 procent, w porównaniu z poprzednimi latami. A proszę pamiętać, że rozpoczynaliśmy działanie w okresie największego nasilenia prac drogowych i budowlanych w mieście, w bezpośrednim sąsiedztwie Galerii Katowickiej.

W jaki sposób dobierają Państwo najemców?

Można powiedzieć, że portfel najemców tworzą ulubione marki Polaków. I nie ma w tym żadnej przesady. Pracując nad tenant mixem musieliśmy pogodzić oczekiwania dwóch rodzajów klientów: tych przechodzących przez galerię, robiących tzw. zakupy impulsywne oraz tych przychodzących do galerii celowo po to, by zrobić zakupy.

Czym charakteryzuje się tenant mix?

Oferta Galerii Katowickiej jest w pełni kompleksowa, obejmuje: ubrania, obuwie i akcesoria na niemal wszystkie okazje, sprzęt sportowy, artykuły dla dzieci, kosmetyki oraz produkty dla zdrowia i urody, artykuły spożywcze oraz do domu, pop-up-story, restauracje, nowoczesny kompleks kinowy.

Jaką z marek (polskich/ międzynarodowych) chcieliby Państwo mieć w ofercie centrum?

Po roku działalności już wiemy, jakie ulepszenia wprowadzić w tenant mixie, czego jeszcze w galerii brakuje i idziemy w kierunku wypełnienia tych rozpoznanych luk.

Czy planowane są zmiany w ofercie centrum?

Dbamy o jakość i zróżnicowanie oferty gastronomicznej chcąc zaspokoić smaki miłośników każdego rodzaju kuchni oraz stylu jedzenia. Strefa food court, którą tworzą w Galerii Katowickiej BurgerKing, KFC, McDonald’s, Sevi Kebab, Pizza Dominium, Salad Story oraz Subway, znajduje się w najbardziej reprezentacyjnej części obiektu, na poziomie + 2. Posiada także wyróżniającą się nowoczesnym designem antresolę z przeszklonym punktem widokowym na jeden z głównych deptaków Katowic. Restauracje na pasażu na poziomie 0, umiejscowione są wg konceptu dobranego specjalnie ze względu na lokalizację naszej galerii, czyli ścisłego centrum miasta. Poziom 0 stanowi pasaż będący naturalnym przedłużeniem jednej z głównych ulic spacerowych i handlowych Katowic. Restauracje na tym poziomie mają także swoje letnie ogródki. Są wśród nich m.in. Lodomania, Pizza Hut, Starbucks oraz Sushi Do z kuchnią japońską, włoski Don Pep oraz Butchery&Grill, serwujący dania z wołowiny sprowadzanej z całego świata. Naszą intencją jest, by restauracje oraz letnie ogródki tworzyły centrotwórczy klimat, przyczyniały się do dalszego ożywiania centrum Katowic, miasta które przechodzi proces gruntownej przebudowy i zmian. Dodatkowo, na każdym z pięter Galerii Katowickiej znaleźć można kawiarnie, jak np. A. Blikle, COSTA by coffeeheaven, Starbucks, pierwszą na Śląsku Pijalnię Czekolady E. Wedel oraz punkt Tchibo.

Jak Państwa zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 5 lat i w którym kierunku podąża?

Rynek centrów handlowych jest dzisiaj bardzo nasycony, choć w ciągu ostatnich pięciu lat obserwujemy na nim spore spowolnienie – powstaje coraz mniej obiektów w dużych ośrodkach miejskich, przybywa powierzchni handlowej w mniejszych miastach. Polska jako jeden z nielicznych krajów w Europie jest rynkiem bez wyraźne ukształtowanych ulic handlowych. Aktualnie – obok nowych projektów, wchodzimy w fazę remodelingów tych starszych – pięcio, dziesięcioletnich, które muszą się zmienić, aby nadążyć za nowymi trendami i rozwiązaniami na rynku, a w gruncie rzeczy – oczekiwaniami klientów. Ci ostatnio znacznie zmienili swój stosunek do zakupów w galeriach handlowych. Chcą spędzać w nich mniej czasu, ale bardziej efektywnie. Zarządcy szukają więc sposobów na przedłużenie czasu spędzanego w centrach handlowych, ale też wprowadzają zmiany, które mają ułatwić klientom korzystanie z oferty centrum.

Jakie innowacyjne, ciekawe działania, w ciągu pierwszego roku działalności centrum udało się wdrożyć?

Sam obiekt jest innowacyjny w skali kraju. Galeria Katowicka to zintegrowane centrum komunikacyjno – handlowe, dobrze zaplanowane, przenikające się przestrzenie publiczne i komercyjne.

W naszym wewnętrznym obszarze działania, stworzyliśmy specjalną platformę internetową, poprzez którą w obu kierunkach dostarczane i przetwarzane są dane dot. m.in. odwiedzalności i sprzedaży – konkretnych sklepów, branż czy obszarów centrum. Powstające raporty i analizy dają nam wiedzę nt. bieżącej sytuacji, zmian i trendów, ważnych dla naszych najemców i dla nas, jako zarządzających.

Stworzyliśmy Pracownię Kreatywną – strefę co-workingu, czyli specjalne miejsce pracy dla ludzi wolnych zawodów – profesjonalnie wyposażone i otwarte dla każdego.

Wprowadziliśmy również formułę pop-up storów, popularną szczególnie na Wyspach Brytyjskich. To przestrzeń w regularnym pasażu galerii dla młodych projektantów i przedsiębiorców, udostępniana na określony czas.

Wiedzę o Galerii Katowickiej można czerpać z aplikacji mobilnej z funkcją wyznaczania trasy i wszelkimi informacjami o atrakcyjnych promocjach, czy zmianach w obrębie centrum.

W jaki sposób klienci mogą spędzić wolny czas w galerii?

Czas w Galerii Katowickiej można spędzić na wiele sposobów. Udane zakupy – to oczywiste. Kawa z koleżanką obiad ze znajomymi czy biznesowy lunch na wyróżniającej się architekturą przeszklonej antresoli z widokiem na miasto lub w restauracjach, – a w sezonie letnich ogródków – na placu Szewczyka. Dla rozrywki: wizyta w multipleksie kinowym, wśród atrakcji dla młodszych i nieco starszych – strefa zabaw dla dzieci lub w części restauracyjnej interaktywne stoliki z grami. Galeria Katowicka to również świetne miejsce do pracy, „burzy mózgów”, spotkań biznesowych, nawiązania kontaktów – w specjalnie zaaranżowanej Pracowni Kreatywnej.

Czym charakteryzują się eventy organizowane na terenie galerii?

Właśnie dobiega końca urodzinowa kampania Galerii Katowickiej: 1 milion na 1. urodziny! W ciągu 10 dni rozdaliśmy naszym klientom kupony podarunkowe wartości 1 miliona złotych. W weekend wieńczący kampanię pobiliśmy rekordy odwiedzalności i sprzedaży.

Galeria Katowicka jest pierwszą w Polsce galerią handlową, która wykorzystała technologię „rozszerzonej rzeczywistości” w specjalnie stworzonej aplikacji na urządzenia mobilne. Aplikacja „Święta Marzeń” połączyła świat realny oraz rzeczywistość wirtualną, interaktywnie w czasie rzeczywistym przenosiła do bajkowej krainy, pozwalając na robienie zdjęć z bohaterami animowanej historii oraz tworzenie i wysyłanie świątecznych kartek. Podczas ubiegłorocznej kampanii świątecznej odbyła się również premiera wyjątkowej bajki. „Święta Marzeń” to także opowieść, która powstała specjalnie dla Galerii Katowickiej.

Jakiego typu wydarzenia dominują i dlaczego?

Galeria Katowicka chętnie angażuje się w kampanie społeczne wspólnie z mieszkańcami Katowic. Podczas akcji „Święta Marzeń” pisaliśmy listy do Św. Mikołaja. Każdy list oznaczał złotówkę przekazaną dla podopiecznych Świetlicy Środowiskowej im. Św. Wojciecha w Katowicach na ich zimowe wakacje. Podczas wakacyjnej akcji „Jeżdżę i pomagam”, zliczaliśmy kilometry przejechane na rowerach miejskich wypożyczalni w Katowicach. Kilometry zamieniliśmy na złotówki, za które kupiliśmy wyprawki szkolne dla dzieci ze wspomnianego już ośrodka. Zorganizowaliśmy też letnie „koncerty unplugged” pod hasłem „Tu gramy dla Ciebie”. Wakacyjna scena koncertowa Galerii Katowickiej otwarta była dla każdego, kto chciał zaprezentować muzyczny talent przed publicznością letnich ogródków restauracji Galerii Katowickiej i całego placu Szewczyka, sąsiadującego z galerią. W związku z Mistrzostwami Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn przed Galerią Katowicką ustawiliśmy specjalne kontenery z multimedialnym punktem informacyjnym i strefą kibica. W czasie wakacji, wspólnie z Urzędem Miasta Katowice i śląskimi dziennikarzami, woziliśmy turystów oryginalną nyską. To projekt nietypowych wycieczek po mieście, nietypowymi szlakami i w jeszcze bardziej nietypowym pojeździe: nysce przebudowanej na kabriolet. Ruszając trasami zaczynającymi się przed Galerią Katowicką, pokazywaliśmy miasto od innej, nieznanej strony. Przewodnikami kolejnych „Nyskapad” byli dziennikarze regionalnych tytułów, a cała akcja znajdzie swój finał w postaci dedykowanego wydawnictwa Katowice dla Odmiany. Chcemy, by Galeria Katowicka była dobrze zintegrowaną częścią miasta, nie tylko pod względem architektonicznym.

Jaka strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności centrum pozwalają na wyróżnienie Państwa galerii na tle lokalnej konkurencji?

Niewątpliwie wyróżnia nas to, że jesteśmy ważną częścią dużego kompleksu komunikacyjno- handlowego w ścisłym centrum 2- milionowej aglomeracji. Nasza strategia marketingowa oparta jest zatem na otwartości, dialogu i naturalności. Nie proponujemy naszym klientom, by zmieniali się na siłę, chcemy, by czuli się w galerii wygodnie i byli dobrze obsłużeni. Nie prowadzimy krzykliwych kampanii i nie promujemy „sztywnego stylu” – wręcz przeciwnie, jesteśmy naturalni, ciekawi świata, otwarci na najbliższe otoczenie. Chcemy, żeby nasi klienci współtworzyli przestrzeń Galerii Katowickiej i jej otoczenia. Prowadzimy działania angażujące naszych klientów. Nawet jeśli są to działania ściśle prosprzedażowe, to nagradzamy naszych klientów masowo. Jesteśmy też otwarci na działania prowadzone przez UM w Katowicach oraz liczne instytucje społeczne zaangażowane w rozwój i promowanie miasta. Blisko współpracujemy też z zarządcami dworca kolejowego i autobusowego – w ten sposób dbamy nie tylko o przestrzeń handlową, ale o otoczenie naszej galerii – szczególnie plac Szewczyka, który jest ważnym punktem spotkań w Katowicach.

Jak w kilku zdaniach mogą Państwo podsumować I poł. 2014 roku?

Pierwsze półrocze 2014 roku zamknęliśmy dobrymi wynikami odwiedzalności i sprzedaży, notujemy stabilne wzrosty obu tych parametrów. Okres od stycznia do czerwca to pierwsze miesiące po otwarciu centrum, kiedy mogliśmy przyjrzeć się jego funkcjonowaniu i pomyśleć o ulepszeniach w wielu obszarach: otworzyliśmy nowe sklepy, poprawiliśmy system nawigacji na terenie galerii, wprowadziliśmy nowe narzędzia marketingowe.

Czy na koniec tego roku szykują Państwo dla swoich klientów jeszcze jakieś wyjątkowe wydarzenie/ niespodziankę?

W kolejnych miesiącach – w Galerii Katowickiej pojawią się następne nowe marki oraz kilka dodatkowych atrakcji dla naszych klientów. Będziemy kontynuować naszą współpracę z miastem, szykujemy też atrakcje na Święta Bożego Narodzenia.

Czym zaskoczą Państwo swoich klientów w 2015 roku?

2015 będzie drugim pełnym rokiem funkcjonowania Galerii Katowickiej. Dla nas kluczowe będą pierwsze miesiące, ponieważ wiele zmieni się w infrastrukturze drogowej Katowic – miasto zapowiada zakończenie remontów najważniejszych dróg. Na ten czas zaplanowaliśmy wprowadzenie nowych marek i dodatkowych atrakcji dla klientów, ale jest zdecydowanie zbyt wcześnie, by zdradzać wszystkie szczegóły.

Tagi:
Oceń artykuł:

Magdalena Chachulska: Chcemy, by Galeria Katowicka była dobrze zintegrowaną częścią miasta

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.