Marka Karen Millen jest w Polsce dostępna od dwóch lat. Jak po tym czasie oceniliby Państwo jej pozycję na rynku? Co Państwa najbardziej zaskoczyło?
Rozpoczęliśmy w kwietniu 2014 roku już trzeci rok działalności w Polsce. Był to okres wytężonej pracy w poszukiwaniu swojego miejsca na rynku. Dzisiaj możemy powiedzieć, że marka KM to demokratyczny luksus, który doceniły już Polki. W kolekcjach oferujemy linie okazjonalne na różne momenty życia, klasyczne, ponadczasowe modele, które stanowią inwestycję oraz modne modele jako podstawę garderoby w danym sezonie. Wszystko z wysokiej jakości tkanin, fantastycznie skrojone i w rozsądnej cenie. Silna konkurencja w intensywnie rozwijającym się segmencie premium w Polsce w ostatnich latach powoduje ograniczenie dostępności nowych lokalizacji dla marki. Pozytywnym zaskoczeniem jest otwartość Polek na nowości w modzie i rosnące zainteresowanie trendami i jakością nabywanej odzieży.
Co decyduje o tym, w jakiej lokalizacji powstanie nowy salon Karen Millen?
Bierzemy pod uwage w chwili obecnej lokalizacje w centrach handlowych w otoczeniu innych marek z segmentu. Lokalizacje w centrach posiadają wysoki przepływ klienta oraz zapewniają komfort robienia zakupów dla naszego klienta, co jest cechą istotną dla nas przy podejmowaniu decyzji o wyborze lokalizacji.
Jak podsumowują Państwo współpracę z zarządcami centrów handlowych?
Jest to współpraca pełna wyzwań, które stawia zarówno przed nami jak i centrami handlowymi zmieniające się dynamicznie otoczenie takie jak rosnąca konkurencja czy ograniczona podaż lokalizacji dla marek ekskluzywnych.
Karen Millen jest marką luksusową. Czy według Państwa, na polskim rynku, jest zapotrzebowanie na taką kategorię produktów?
Podobnie jak na całym świecie tak i w Polsce jest wielu klientów, którzy wybierają wysokiej jakości odzież, znanych projektantów czy marek. Kolekcja KM dedykowana jest współczesnej kobiecie pewnej siebie, bezkompromisowej, która zna swój styl, preferencje i kocha modę. Ona zawsze zna najnowsze światowe trendy każdego sezonu, ceni sobie komfort, szyk oraz luksus. I takich kobiet w Polsce nie brakuje. W Karen Millen tworzymy charakterystyczne modele, z pięknych tkanin zawsze z wielką dbałością o wykończenie i unikalne detale. W sklepach panuje ekskluzywna atmosfera sprzyjająca zakupom.
Jaka strategia marketingowa, filozofia zarządzania wyróżniają Karen Millen na tle innych marek luksusowych?
Marka zaprasza do współpracy wiele znanych w świecie mody osób, są to zarówno uznane osobistości jak David Bailey – znany i uznany na całym świecie fotograf modny, jak i wschodzące gwiazdy modelingu.
Co można znaleźć w salonach sieci Karen Millen?
W Karen Millen tworzymy bardzo charakterystyczne modele, odzież i dodatki wykonane są z pięknych tkanin zawsze z wielką dbałością o wykończenie i unikalne detale. Bez wątpienia do naszych docenionych już przez klientki na całym świecie produktów należą sukienki, okazjonalne i casualowe. Są świetnie dopasowane, dobrze odszyte różnorodne modele i fasony, idealnie leżą na sylwetce, wszystko aby zadowolić wymagające klientki szukające w modzie swojego stylu. Skórzana kurtka Karen Millen to przykład modelu must – have, niepowtarzalna konstrukcja, charakterystyczne wykończenie, unikatowe kolory w każdym sezonie. Wysokiej jakości dzianiny o różnorodnych formach i kształtach czy oryginalne modele butów z wysokiej jakości skór włoskich.
Do jakich kobiet marka kieruje swoją ofertę?
Nasza grupa docelowa to kobieta w wieku 20 plus, często zajmująca wysokie stanowisko zawodowe. Jest to pewna siebie, bezkompromisowa, współczesna kobieta, która zna swój własny styl, preferencje, oczekiwania i kocha modę. Ona zawsze zna najnowsze światowe trendy każdego sezonu, ceni sobie komfort, szyk i luksus. Wybiera często modele ponadczasowe, klasyczne, docenia dobre krawiectwo, staranne wykończenie, dobre tkaniny. Elegancja połączona z komfortem jest tym czego oczekuje i po co odwiedza nasze sklepy.
Jaką kobietą jest Polka? Znającą się na modzie, ceniącą luksus, inwestującą w swój wygląd?
Obserwujemy bardzo szybko rosnąca świadomość Polek w zakresie mody, ale przede wszystkim jakości odzieży. Nasza klientka poszukuje wiedzy na temat właściwości tkanin z których wykonane są nasze produkty, designu, inspiracji, stylizacji. Docenia relację jakości do ceny. Polki coraz chętniej inwestują w swój wizerunek wybierając produkty na podstawie kryterium jakości, nie jedynie designu.
Jakie są dalsze plany rozwoju sieci w Polsce? Czym zaskoczą Państwo klientów?
Jesteśmy przygotowani na dalszy rozwój sieci KM w Polsce i z uwagą śledzimy sytuację na rynku oraz dostępne lokalizacje. Na pewno niespodzianki będą i nowe sklepy KM pojawią się wkrótce na mapie Polski.
Czy w 2015 roku powstaną nowe salony? Jeśli tak to gdzie?
To będzie niespodzianka.