Pierwszy sklep Karen Millen w Polsce został otwarty w kwietniu 2012 r. w CH Klif w Gdyni.Było kilka czynników, które wpłynęły na tą decyzję, ale przede wszystkim lokalizacja centrum handlowego - świetne polożenie CH Klif w turystycznym mieście oraz koncepcja samego centrum, które wśród swoich najemców posiada wiele marek luksusowych oraz marek z grupy premium, dlatego Karen Millen idealnie tu pasuje.To było interesujące, aby otworzyć nasz sklep przed EURO 2012, bo dużo ludzi z całej Europy przyjechało w tym czasie do Trojmiasta.
Polska jest regionem bardzo atrakcyjnym dla inwestycji. Rosnące zainteresowanie modą, nowościami i trendami w Polsce również przyczyniły się do naszego wyboru. Istnieje wielu potencjalnych klientów, którzy doceniają wysoką jakość i charakterystyczny design naszych ubrań. Jednocześnie obserwujemy pewną niszę na rynku wśród konkurencji - to segment odzieży okazjonalnej, który Karen Millen zaprezentuje w szerokim asortymencie.
Karen Millen w Polsce ma wielu konkurentow w swoim segmencie rynku - Marella, Max Mara, Max & Co, Patrizia Pepe, Liu Jo, Deni Cler, Marina Rinaldi. Ale nawet wśród wielu konkurentów nasza marka ma wiele wyróżniających ją cech. Przede wszystkim Karen Millen jest marką znaną, z wieloletnia historią. Marka funkcjonuje na światowym rynku światowym od 31 lat i przez cały ten czas zajmuje bardzo wysoką pozycję.
Karen Millen to stylowa, elegancka i modna odzież oraz akcesoria dla pewnej siebie, bezkompromisowej, współczesnej kobiety. To jeden z największych sukcesów brytyjskiej mody, Karen Millen jest znanym na całym świecie przedsięwzięciem inwestycyjnym, który dostarcza luksus i niezobowiązujący glamour kobietom w wielu krajach.
Kolekcje Karen Millen obejmują wszystkie zasadnicze elementy nowoczesnej garderoby i mają za zadanie stać się jej ulubionym strojem. Modele mają ponadczasową jakość, a każdy sezon prezentuje najnowsze trendy, każdy element kolekcji jest wykonany aby dawać poczucie luksusu, z pięknych tkanin z nienaganną dbałością o detale i perfekcyjne wykończenie, zawiera charakterystyczne dla marki dodatki oraz idealny fit. Każda kolekcja jest tworzona w całości w firmie, przez zespół projektantów kierowany przez Gemmę Metheringham. Kreatywny zespół zdolnych projektantów opracowuje wszystkie linie Karen Millen w tym odzieżową, obuwia, akcesoriów i biżuterii z podziałem na pasującą do pracy, na wyjątkowe okazje, codzienną i weekendową. Karen Millen tworzy 12 kolekcji na każdy sezon, a nowe propozycje pojawiają się w sklepach co tydzień. Nasza silną stroną i główną cechą wyrózniającą nas między konkurentami - to słynna i wspaniała kolekcja wieczorowa na rózne okazje - wybór sukienek na szczególne momenty życia.
Jako że jesteśmy obecni na rynku w Polsce tylko kilka miesięcy, nie możemy jeszcze pozwolić sobie na obiektywną ocenę wyników. Na razie mamy zadowalające wskaźniki odwiedzalności klientów oraz sprzedaży. Ale oczywiście pracujemy ciężko nad ich stabilizacją i sukcesywnym wzrostem. Nasze plany są ambitne. Ostatnio otworzyliśmy drugi sklep w Warszawie, w Galerii Mokotów, a w przyszłości planujemy kolejne otwarcia w najlepszych centrach handlowych w kraju.
Nasza sieć sklepów będzie się rozwijać w Polsce. Planujemy jeden lub dwa nowe otwarcia w 2013 roku. Rozważamy lokalizacje w najlepszych centrach handlowych, które są odpowiednie dla koncepcji naszej marki (duże miasta, popularne centra handlowe, wysoki przepływ klienta, luksusowe marki w sąsiedztwie). Sklepy Karen Millen są bardzo atrakcyjne więc mogą ozdobić każde miejsce.
Karen Millen jest marką dobrze znaną na świecie. Polacy dzisiaj podróżują bardzo dużo, więc na pewno znają tę markę i często ją kupują. Również w Gdyni mamy dużo klientów z innych krajów, którzy już znali Karen Millen i byli jej klientami. Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie różnych kanałów komunikacji: kampanie PR w magazynach mody i Internecie, reklama zewnętrzna; BTL- (pokazy mody, eventy w sklepie, itp.). Współpraca ze stylistami, showroomami, telewizją i celebrytami, mailing. Ponadto oferujemy program lojalnościowy dla naszych stalych klientów (rabaty do 15%).
Do głównych przeszkód wejścia na rynek oraz rozwoju zaliczamy przede wszystkim wysokie czynsze powierzchni handlowych oraz opłaty dodatkowe. Mała dostępność lokalizacji spełniających oczekiwania Karen Millen w zakresie położenia sklepu, rozmiaru, otoczenia. Wysokie ceny na reklamę oraz bardzo skomplikowany system uzyskiwania wszelkich zezwoleń.
Pozytywnym zaskoczeniem na pewno jest świetne wyczucie mody przez nasze klientki w Polsce. Są idealnym klientem docelowym dla marki Karen Millen marki, która jest właśnie dedykowana dla pewnych siebie, odnoszących sukcesy kobiet.