Maciej Tatała: Chcemy utrzymać, ale i wzmacniać dominującą pozycję NoVa Park

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-11-18 | 08:30
Z początkiem października nastąpiły zmiany personalne w NoVa Park, największym centrum handlowym w Gorzowie Wielkopolskim. Nowe miejsce pracy wiąże się z nowymi wyzwaniami, ale i problemami. Jak dotychczasowe doświadczenie wykorzysta obecny dyrektor gorzowskiego centrum? Jakie zmiany zostaną wprowadzone? Jak zmieni się strategia marketingowa i PR? I chyba kluczowe pytanie: czy zmiany są w ogóle możliwe w centrum, które od blisko 3 lat cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony klientów i najemców? Odpowiedzi na pytania udzielił Maciej Tatała, dyrektor NoVa Park.

Dlaczego zdecydował się Pan na objęcie stanowiska dyrektora NoVa Park?
NoVa Park to największe centrum handlowe w regionie. Zarządzanie taką galerią to duże wyzwanie, a przede wszystkim szansa dalszego rozwoju.
Czy i w jaki sposób zamierza wykorzystać Pan na obecnym stanowisku swoje wcześniejsze doświadczenia?
W branży nieruchomości komercyjnych jestem aktywny zawodowo od ponad 8 lat. W ciągu tego czasu pełniłem rożne funkcje menedżerskie (techniczne, koordynacyjne, zarządcze) na różnych etapach funkcjonowania centrum handlowego (budowa nowego obiektu, eksploatacja i zarządzanie istniejącymi galeriami handlowymi). Wiem, że bagaż w ten sposób zdobytych doświadczeń ułatwi mi przeprowadzenie ewolucji NoVa Park oraz dostosowania jej do nowych trendów rynkowych i aktualnych potrzeb klienta.
Jak Pan wspomniał, z branżą jest Pan związany od paru lat. Jak Pana zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 5 lat i w którym kierunku podąża?
W dzisiejszych czasach galerie handlowe  stały się istotnym elementem przestrzeni publicznej w miastach.  Dlatego też w branży nieruchomości handlowych od pewnego czasu rysują się wyraźne, nowe trendy. Jednym z nich jest łączenie w jednym obiekcie możliwie jak największej liczby usług. Centra łączące handel z bogatą ofertą gastronomiczno-usługowo-rozrywkową, a nawet prospołeczną, stają się coraz bardziej powszechnym zjawiskiem, czego doskonałym przykładem jest również NoVa Park. Nasi Klienci coraz bardziej cenią sobie swój wolny czas i zakupy nie są już jedynym powodem, dla którego odwiedzają centrum handlowe. Galerie to miejsca spotkań towarzyskich, a nawet wydarzeń kulturalnych (różnorakie eventy, wystawy, prezentacje), dlatego tak ważne jest, aby zaoferować klientom jak najciekawszą i jak najszerszą paletę możliwości spędzenia wolnego czasu, wyróżniającą się spośród ofert konkurencji.
Jakie są Pana główne cele związane z zarządzaniem NoVa Park? Na jakie elementy zwróci Pan szczególną uwagę?
Niewątpliwie najważniejszym celem jest utrzymanie i stałe poprawianie dominującej pozycji NoVa Park na rynku regionalnym m.in. poprzez ciągłe poszerzanie porfolio najemców centrum. Bardzo istotna jest także dalsza budowa pozytywnych relacji z najemcami i wspieranie ich w osiąganiu zadowalających efektów finansowych. Szczególną uwagę zwrócimy również na podniesienie atrakcyjności przestrzeni i otoczenia NoVa Park, wprowadzanie kolejnych ułatwień i nowinek, tak aby NoVa Park stawał się ulubionym miejscem zakupów, a także ulubionym miejscem spędzania wolnego czasu dla coraz większej liczby klientów.
Czy zmianom ulegnie strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności, aby jeszcze bardziej zaznaczyć obecność NoVa Park na rynku retail?
W przyszłym roku planujemy kontynuację kilku stałych i cyklicznych akcji, które cieszą się zainteresowaniem naszych Klientów i gromadzą grono stałych uczestników. W przeciągu ponad 3 lat funkcjonowania udało się nam nawiązać współpracę z klubem sportowym Stal Gorzów, która zaowocowała wspólnymi działaniami. Liczę, że ta współpraca będzie kontynuowana również w kolejnych latach. Śmiało mogę powiedzieć, że będziemy budować naszą strategię marketingową w oparciu o jak najsilniejszą więź ze społecznością całego regionu, opartą przede wszystkim na współpracy.
NoVa Park to obecnie centrum, w którym wiele się dzieje. Przybywa nowych najemców, obecni przedłużają umowy. Bogaty w wydarzenia jest również kalendarz marketingowy. Czy w przypadku eventów planuje Pan jakieś zmiany? Czy zwiększy się ich intensywność lub charakter?
Centra handlowe stale poszerzają zakres swoich usług, pojawiają się nowe pomysły - często dość śmiałe. My również stawiamy na rozrywkę, zabawę, ale i na edukację oraz działania prospołeczne. Klienci oczekują od nas ciekawych eventów, weekendowych atrakcji, a także angażowania się w życie społeczności lokalnej. Dlatego też, mamy w planach eventy o różnej tematyce – ekologicznej, kulturalnej, edukacyjnej. Nadal będziemy rozwijać działania marketingowe oparte na nowoczesnych narzędziach, w których prym wiodą  media społecznościowe. Liczę, ze  pozwoli to uatrakcyjnić czas spędzany przez klientów w NoVa Park, co przyczyni się do wzrostu liczby odwiedzających, a tym  samym przełoży się na obroty naszych najemców.
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku 2015. Jakie jeszcze zmiany czekają najemców, jak i klientów NoVa Park w ostatnim kwartale tego roku. Jakie są Pana plany na najbliższy rok, 2016 związane z NoVa Park?
Cały czas przyglądamy się trendom na rynku oraz badamy potrzeby naszych klientów i w tym kierunku podążają nasze plany zmian na kolejne lata. W najbliższych miesiącach w NoVa Park pojawią się nowe marki, w tym te niedostępne dotąd na rynku lokalnym, oraz zostanie rozszerzona oferta dodatkowych usług. Nadal będziemy rozwijać współpracę z obecnymi i przyszłymi najemcami, zadbamy o potrzeby naszych Klientów i będziemy pracować nad poszerzaniem unikatowej oferty centrum.
Tagi:
Oceń artykuł:

Maciej Tatała: Chcemy utrzymać, ale i wzmacniać dominującą pozycję NoVa Park

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.