Dlaczego zdecydował się Pan na objęcie stanowiska dyrektora NoVa Park?
NoVa Park to największe centrum handlowe w regionie. Zarządzanie taką galerią to duże wyzwanie, a przede wszystkim szansa dalszego rozwoju.
Czy i w jaki sposób zamierza wykorzystać Pan na obecnym stanowisku swoje wcześniejsze doświadczenia?
W branży nieruchomości komercyjnych jestem aktywny zawodowo od ponad 8 lat. W ciągu tego czasu pełniłem rożne funkcje menedżerskie (techniczne, koordynacyjne, zarządcze) na różnych etapach funkcjonowania centrum handlowego (budowa nowego obiektu, eksploatacja i zarządzanie istniejącymi galeriami handlowymi). Wiem, że bagaż w ten sposób zdobytych doświadczeń ułatwi mi przeprowadzenie ewolucji NoVa Park oraz dostosowania jej do nowych trendów rynkowych i aktualnych potrzeb klienta.
Jak Pan wspomniał, z branżą jest Pan związany od paru lat. Jak Pana zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 5 lat i w którym kierunku podąża?
W dzisiejszych czasach galerie handlowe stały się istotnym elementem przestrzeni publicznej w miastach. Dlatego też w branży nieruchomości handlowych od pewnego czasu rysują się wyraźne, nowe trendy. Jednym z nich jest łączenie w jednym obiekcie możliwie jak największej liczby usług. Centra łączące handel z bogatą ofertą gastronomiczno-usługowo-rozrywkową, a nawet prospołeczną, stają się coraz bardziej powszechnym zjawiskiem, czego doskonałym przykładem jest również NoVa Park. Nasi Klienci coraz bardziej cenią sobie swój wolny czas i zakupy nie są już jedynym powodem, dla którego odwiedzają centrum handlowe. Galerie to miejsca spotkań towarzyskich, a nawet wydarzeń kulturalnych (różnorakie eventy, wystawy, prezentacje), dlatego tak ważne jest, aby zaoferować klientom jak najciekawszą i jak najszerszą paletę możliwości spędzenia wolnego czasu, wyróżniającą się spośród ofert konkurencji.
Jakie są Pana główne cele związane z zarządzaniem NoVa Park? Na jakie elementy zwróci Pan szczególną uwagę?
Niewątpliwie najważniejszym celem jest utrzymanie i stałe poprawianie dominującej pozycji NoVa Park na rynku regionalnym m.in. poprzez ciągłe poszerzanie porfolio najemców centrum. Bardzo istotna jest także dalsza budowa pozytywnych relacji z najemcami i wspieranie ich w osiąganiu zadowalających efektów finansowych. Szczególną uwagę zwrócimy również na podniesienie atrakcyjności przestrzeni i otoczenia NoVa Park, wprowadzanie kolejnych ułatwień i nowinek, tak aby NoVa Park stawał się ulubionym miejscem zakupów, a także ulubionym miejscem spędzania wolnego czasu dla coraz większej liczby klientów.
Czy zmianom ulegnie strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności, aby jeszcze bardziej zaznaczyć obecność NoVa Park na rynku retail?
W przyszłym roku planujemy kontynuację kilku stałych i cyklicznych akcji, które cieszą się zainteresowaniem naszych Klientów i gromadzą grono stałych uczestników. W przeciągu ponad 3 lat funkcjonowania udało się nam nawiązać współpracę z klubem sportowym Stal Gorzów, która zaowocowała wspólnymi działaniami. Liczę, że ta współpraca będzie kontynuowana również w kolejnych latach. Śmiało mogę powiedzieć, że będziemy budować naszą strategię marketingową w oparciu o jak najsilniejszą więź ze społecznością całego regionu, opartą przede wszystkim na współpracy.
NoVa Park to obecnie centrum, w którym wiele się dzieje. Przybywa nowych najemców, obecni przedłużają umowy. Bogaty w wydarzenia jest również kalendarz marketingowy. Czy w przypadku eventów planuje Pan jakieś zmiany? Czy zwiększy się ich intensywność lub charakter?
Centra handlowe stale poszerzają zakres swoich usług, pojawiają się nowe pomysły - często dość śmiałe. My również stawiamy na rozrywkę, zabawę, ale i na edukację oraz działania prospołeczne. Klienci oczekują od nas ciekawych eventów, weekendowych atrakcji, a także angażowania się w życie społeczności lokalnej. Dlatego też, mamy w planach eventy o różnej tematyce – ekologicznej, kulturalnej, edukacyjnej. Nadal będziemy rozwijać działania marketingowe oparte na nowoczesnych narzędziach, w których prym wiodą media społecznościowe. Liczę, ze pozwoli to uatrakcyjnić czas spędzany przez klientów w NoVa Park, co przyczyni się do wzrostu liczby odwiedzających, a tym samym przełoży się na obroty naszych najemców.
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku 2015. Jakie jeszcze zmiany czekają najemców, jak i klientów NoVa Park w ostatnim kwartale tego roku. Jakie są Pana plany na najbliższy rok, 2016 związane z NoVa Park?
Cały czas przyglądamy się trendom na rynku oraz badamy potrzeby naszych klientów i w tym kierunku podążają nasze plany zmian na kolejne lata. W najbliższych miesiącach w NoVa Park pojawią się nowe marki, w tym te niedostępne dotąd na rynku lokalnym, oraz zostanie rozszerzona oferta dodatkowych usług. Nadal będziemy rozwijać współpracę z obecnymi i przyszłymi najemcami, zadbamy o potrzeby naszych Klientów i będziemy pracować nad poszerzaniem unikatowej oferty centrum.
Tagi: