Maciej Sanetra, Pasaż Grunwaldzki: Technologia LED to absolutny przełom w branży elektronicznej

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-05-11 | 08:00
Jakie rodzaje technologii LED zostały zastosowane w Pasażu Grunwaldzkim? Dlaczego centrum zdecydowało się na zastosowanie takiej technologii i jakie korzyści niesie to ze sobą? O tym opowiada Maciej Sanetra, dyrektor CHR Pasaż Grunwaldzki.

W Pasażu Grunwaldzkim niektóre rozwiązania w technologii LED wykorzystano jeszcze na etapie budowy Centrum. Wszystkie iluminacje świetlne na elewacji zewnętrznej centrum oraz oświetlenie informacyjne i kierunkowe na parkingach są w technologii LED. W późniejszym okresie, już na etapie eksploatacji wprowadziliśmy interaktywne mapy dla klientów Digital Signage, których budowa oparta jest na rozwiązaniach w technologii monitorów LED. W 2011, podczas zmiany logo Pasażu Grunwaldzkiego na nowe, sięgnęliśmy ponownie po rozwiązanie w technologii LED instalując na elewacji nowe znaki Pasażu, posiadające w pełni oświetlenie ledowe. Naturalnie cała dekoracja bożonarodzeniowa, światełka na choinkach, girlandach oraz reszta oświetlenia dekoracyjnego centrum jest również ledowa.
Patrząc z perspektywy czasu, technologia LED to absolutny przełom w branży elektronicznej. Zastosowanie produktów powstałych w oparciu o tę technologię półprzewodników, niesie ze sobą tyle korzyści, że śmiało możemy mówić o nowej erze elektryczności. Oto podstawowe i najważniejsze z nich:
a. Hermetyczność instalacji, tj. łatwość uzyskania szczelnej instalacji – odpornej na wilgoć, co wpływa m.in. na wydłużenie żywotności urządzeń
b. Dowolny kolor przy zastosowaniu diod RGB, a więc zdecydowanie większe możliwości wykorzystania oświetlenia ze względu na jego walory estetyczne
c. Niskie zużycie energii elektrycznej
d. Długa żywotność źródła światła
e. Przy niskich napięciach zasilających, łatwiej jest wykonywać i projektować elementy sterujące oświetleniem, a co za tym idzie mamy dowolność w uzyskiwaniu oczekiwanych efektów
f. Do działania oświetlenia ledowego - w przeciwieństwie do świetlówek, efektywny współczynnik wykorzystania mocy wynikającej ze struktury energii jest bliski 1 co oznacza, że pobrana moc bierna jest bliska zeru, a to wiąże się z dużymi oszczędnościami w zużyciu energii.
Zainstalowane w Pasażu Grunwaldzkim urządzenia w technologii LED pełnią wszystkie 3 funkcje: zarówno informacyjne (oświetlenie znaków kierunkowych, drogowskazów, komunikaty na ekranach itp.), jak i wizualne (iluminacja świetlna, dekoracja bożonarodzeniowa) oraz reklamowe. Na obiekcie zastosowano i zainstalowano kilkanaście telewizorów LCD z podświetleniem ledowym, co oznacza, że na emisję reklam i informację interaktywną zużywamy mniej energii elektrycznej niż w przypadku standardowych ekranów LCD. Na ekranach telewizorów emitowane są nie tylko reklamy komercyjne, ale także dodatkowe informacje dla klientów: m.in. prognoza pogody, planowane wydarzenia w Centrum czy bezpłatne ogłoszenia fundacji lub innych organizacji pożytku publicznego. Najważniejszą i najistotniejszą funkcjonalnością całego systemu DS jest nawigacja, którą pełnią mapy multimedialne. Na nich każdy klient może znaleźć poszukiwany przez siebie sklep oraz sprawdzić jak do niego dojść i to najkrótszą drogą. Oprócz mapy sklepów, każdy może sprawdzić, jaki salon oferuje w danym czasie promocje dla swoich klientów, a klienci korzystający z komunikacji miejskiej odnajdą informacje dotyczące godzin odjazdów tramwajów i autobusów spod Pasażu Grunwaldzkiego.
Instalacja powstała głównie z myślą o najemcach i klientach Centrum. Z uwagi na to, że z jej funkcjonowaniem wiążą się określone koszty (amortyzacja urządzeń, bieżąca obsługa techniczna, pobór energii) korzystanie z ekranów musi być dodatkowo płatne. Dbamy jednak o to, aby nasi najemcy byli traktowani na lepszych warunkach, aniżeli inne podmioty spoza Centrum, chcące się reklamować na naszych ekranach i otrzymywali dobrze przygotowane, z punktu widzenia kosztów, oferty współpracy.
Tagi:
Oceń artykuł:

Maciej Sanetra, Pasaż Grunwaldzki: Technologia LED to absolutny przełom w branży elektronicznej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.