Na tle bardzo wielu niepokojących wydarzeń i zawirowań w światowej gospodarce mijający rok możemy ocenić jako udany. Pomimo wzrastających kosztów życia, podwyżek cen oraz spowolnieniu na rynku pracy nasi klienci zachowali optymizm i nie zmienili swoich dotychczasowych przyzwyczajeń. Nadal tłumnie odwiedzają nasze centrum i spędzają w nim sporo wolnego czasu. Bardzo cieszy nas fakt, że w całym roku 2011, pomimo spadków odwiedzalności w niektórych okresach tego roku (w porównaniu do analogicznych okresów rok wcześniej), nasze centrum odwiedziło o 200 tys. więcej klientów niż w roku poprzedzającym 2010. Z kolei przyczyn spadków odwiedzalności w wybranych miesiącach upatrujemy głównie w wyjątkowo kapryśnej i przewrotnej pogodzie. Niezmienny jest jednak fakt, że siła nabywcza polskich konsumentów nieco osłabła i chociaż gusowskie statystyki głoszą że w roku 2011 wydawaliśmy równie hojnie jak w roku 2010 przeciętny Polak oszczędzał na wydatkach „drugiej potrzeby”. Widać to po spadku dynamiki sprzedaży w niektórych branżach, co również odczuło grono naszych najemców, chociaż niektóre odnotowywały wręcz wzrosty.
W roku 2011 wprowadziliśmy bardzo wiele korzystnych zmian w Pasażu Grunwaldzkim. Przeprowadziliśmy szereg inwestycji, które miały na celu poprawę estetyki wnętrz a przede wszystkim podniesienie komfortu, zadowolenia i wygody z korzystania z parkingu Centrum, przebywania w nim i cieszenia się zakupami. Inwestycje objęły min. parkingi, drogi i ciągi komunikacyjne Centrum, które zostały odnowione i przemalowane na jasne i ciepłe kolory tworzące wrażenie większej przestrzeni. Usunęliśmy również niepotrzebne przeszkody na drogach i ciągach komunikacyjnych wewnątrz Centrum w postaci metalowych barier ochronnych i separatorów łańcuchowych wywołujących niepotrzebnie negatywne reakcje i obawy u części kierowców. Największą, najbardziej skomplikowaną i kosztowną inwestycją, którą zrealizowaliśmy w 2011 rok była przebudowa sufitów w ciągach handlowych połączona z wymianą części opraw oświetleniowych na oprawy, które zapewniają więcej światła o intensywnej, jasnej barwie. Mamy nadzieję, że w odnowionych, jaśniejszych i nowocześniejszych wnętrzach Pasażu każdy klient poczuje się jeszcze bardziej komfortowo a jego zadowolenie przełoży się pozytywnie na podejmowane przez siebie decyzje zakupowe.
Jesteśmy zadowoleni z faktu, że pomimo tych wszystkich trudności finansowych jakie odczuwa przeciętny Polak, począwszy od podwyżek cen żywności i paliw a skończywszy na pikujących ostatnio w górę kursach walut, nasze centrum jest nadal miejscem ochoczo odwiedzanym przez rzesze klientów i to nie tylko w celach stricte zakupowych. Cieszymy się że pomimo różnych przeciwności losu jakim musi sprostać nasze społeczeństwo w obecnym czasie Pasaż Grunwaldzki jest nadal traktowany jako miejsce gdzie można się oderwać od przysłowiowej szarej rzeczywistości, spotkać na kawie z przyjaciółmi, zrelaksować w kinie, sprawić sobie przyjemność „fajnym zakupem”, po prostu miło spędzić czas. Centrum handlowe musi być jednak przede wszystkim celem zakupów. W tym celu zostało zbudowane i z tego się utrzymuje, dlatego naszym zadaniem jest ciągłe sprawianie aby klient planując zakupy od razu był myślami w Pasażu Grunwaldzkim. To jest nas zasadniczy cel i staramy się tak działać aby to zamierzenie realizować.
Na kolejny rok planujemy dla naszych klientów liczne atrakcje w postaci loterii, zabaw i konkursów w których do wygrania będą atrakcyjne nagrody oraz duże ilości przeróżnych rabatów. Nie ominą one również opłat za parkowanie. Pojawią się także nowe, wchodzące na polski rynek światowe marki z branży obuwniczej i odzieżowej, ale nie tylko. Nabierają tempa przygotowania do zapowiedzianej w 2011 roku rozbudowy Pasażu Grunwaldzkiego. Powstaną nowe lokale z funkcją usługową, rozrywkową (fitness, kręgielnia) i gastronomiczną (tematyczne restauracje z obsługą kelnerską), ale przede wszystkim uzupełnimy ofertę modową obejmującą rozpoznawalne na rynku i cieszące się dużą popularnością sklepy sieciowe oraz bardziej ekskluzywne butiki które zaspokoją najbardziej wyrafinowane gusta naszych klientów.
Tagi: