Maciej Sanetra, Pasaż Grunwaldzki: Siła nabywcza nieco osłabła, ale rok możemy ocenić jako udany

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-01-16 | 08:00
Przełom nowego i ubiegłego roku to niewątpliwa okazja do podsumowania mijającego etapu działalności i zastanowienia nad kolejnym. Warto również zadać sobie pytanie w jakim kierunku podąża rynek centrów handlowych i jak wykorzystać jego zmiany. O poglądzie zarządców Pasażu Grunwaldzkiego na te i inne aspekty działalności opowiada Maciej Sanetra, dyrektor CHR Pasaż Grunwaldzki.

Na tle bardzo wielu niepokojących wydarzeń i zawirowań w światowej gospodarce mijający rok możemy ocenić jako udany. Pomimo wzrastających kosztów życia, podwyżek cen oraz spowolnieniu na rynku pracy nasi klienci zachowali optymizm i nie zmienili swoich dotychczasowych przyzwyczajeń. Nadal tłumnie odwiedzają nasze centrum i spędzają w nim sporo wolnego czasu. Bardzo cieszy nas fakt, że w całym roku 2011, pomimo spadków odwiedzalności w niektórych okresach tego roku (w porównaniu do analogicznych okresów rok wcześniej), nasze centrum odwiedziło o 200 tys. więcej klientów niż w roku poprzedzającym 2010. Z kolei przyczyn spadków odwiedzalności w wybranych miesiącach upatrujemy głównie w wyjątkowo kapryśnej i przewrotnej pogodzie. Niezmienny jest jednak fakt, że siła nabywcza polskich konsumentów nieco osłabła i chociaż gusowskie statystyki głoszą że w roku 2011 wydawaliśmy równie hojnie jak w roku 2010 przeciętny Polak oszczędzał na wydatkach „drugiej potrzeby”. Widać to po spadku dynamiki sprzedaży w niektórych branżach, co również odczuło grono naszych najemców, chociaż niektóre odnotowywały wręcz wzrosty.
W roku 2011 wprowadziliśmy bardzo wiele korzystnych zmian w Pasażu Grunwaldzkim. Przeprowadziliśmy szereg inwestycji, które miały na celu poprawę estetyki wnętrz a przede wszystkim podniesienie komfortu, zadowolenia i wygody z korzystania z parkingu Centrum, przebywania w nim i cieszenia się zakupami. Inwestycje objęły min. parkingi, drogi i ciągi komunikacyjne Centrum, które zostały odnowione i przemalowane na jasne i ciepłe kolory tworzące wrażenie większej przestrzeni. Usunęliśmy również niepotrzebne przeszkody na drogach i ciągach komunikacyjnych wewnątrz Centrum w postaci metalowych barier ochronnych i separatorów łańcuchowych wywołujących niepotrzebnie negatywne reakcje i obawy u części kierowców.  Największą, najbardziej skomplikowaną i kosztowną inwestycją, którą zrealizowaliśmy w 2011 rok była przebudowa sufitów w ciągach handlowych połączona z wymianą części opraw oświetleniowych na oprawy, które zapewniają więcej światła o intensywnej, jasnej barwie. Mamy nadzieję, że w odnowionych, jaśniejszych i nowocześniejszych wnętrzach Pasażu każdy klient poczuje się jeszcze bardziej komfortowo a jego zadowolenie przełoży się pozytywnie na podejmowane przez siebie decyzje zakupowe.
Jesteśmy zadowoleni z faktu, że pomimo tych wszystkich trudności finansowych jakie odczuwa przeciętny Polak, począwszy od podwyżek cen żywności i paliw a skończywszy na pikujących ostatnio w górę kursach walut, nasze centrum jest nadal miejscem ochoczo odwiedzanym przez rzesze klientów i to nie tylko w celach stricte zakupowych. Cieszymy się że pomimo różnych przeciwności losu jakim musi sprostać nasze społeczeństwo w obecnym czasie Pasaż Grunwaldzki jest nadal traktowany jako miejsce gdzie można się oderwać od przysłowiowej szarej rzeczywistości, spotkać na kawie z przyjaciółmi, zrelaksować w kinie, sprawić sobie przyjemność „fajnym zakupem”, po prostu miło spędzić czas. Centrum handlowe musi być jednak przede wszystkim celem zakupów. W tym celu zostało zbudowane i z tego się utrzymuje, dlatego naszym zadaniem jest ciągłe sprawianie aby klient planując zakupy od razu był myślami w Pasażu Grunwaldzkim. To jest nas zasadniczy cel i staramy się tak działać aby to zamierzenie realizować.  
Na kolejny rok planujemy dla naszych klientów liczne atrakcje w postaci loterii, zabaw i konkursów w których do wygrania będą atrakcyjne nagrody oraz duże ilości przeróżnych rabatów. Nie ominą one również opłat za parkowanie. Pojawią się także nowe, wchodzące na polski rynek światowe marki z branży obuwniczej i odzieżowej, ale nie tylko. Nabierają tempa przygotowania do zapowiedzianej w 2011 roku rozbudowy Pasażu Grunwaldzkiego. Powstaną nowe lokale z funkcją usługową, rozrywkową (fitness, kręgielnia) i gastronomiczną (tematyczne restauracje z obsługą kelnerską), ale przede wszystkim uzupełnimy ofertę modową obejmującą rozpoznawalne na rynku i cieszące się dużą popularnością sklepy sieciowe oraz bardziej ekskluzywne butiki które zaspokoją najbardziej wyrafinowane gusta naszych klientów.
Tagi:
Oceń artykuł:

Maciej Sanetra, Pasaż Grunwaldzki: Siła nabywcza nieco osłabła, ale rok możemy ocenić jako udany

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.