Maciej Kurcoń, Biegomaniak: Jesteśmy pierwszym sklepem specjalistycznym na podkarpaciu

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-01-17 | 08:05
Z roku na roku bieganie ma coraz większe grono swych zwolenników w Polsce. Zwiększony ruch można zaobserwować w typowych miejscach biegowych czy podczas dużych eventów sportowych. Nie dziwi więc fakt, że powstaje coraz więcej specjalistycznych salonów. Jednym z nich jest powstały we wrześniu 2013 roku Biegomaniak. O planach na przyszłość opowiada Maciej Kurcoń, kierownik salonu Biegomaniak rzeszowskiego Millenium Hall.

Kiedy rozpoczęła się działalność marki Biegomaniak? 

Wielkie otwarcie Biegomaniaka odbyło się we wrześniu tego roku. Obecnie jesteśmy pierwszym i jedynym sklepem specjalistycznym na podkarpaciu.

Co sprawi, że klient wybierze akurat Państwa sklep spośród coraz prężniej rozwijającej się branży sportowej/biegowej?

Jak już wspomniałem jesteśmy jedyni, jednak nie oznacza to braku konkurencji. Sporo asortymentu biegowego można kupić w lokalach multisportowych. My jednak stawiamy tylko na bieganie, dzięki czemu klient zawsze spotka się z kompleksową obsługą lub poradą.

Czy udało się osiągnąć zamierzone na 2013 rok cele?

Ciężko kusić się o podsumowania, kiedy ciągle jeszcze jesteśmy w blokach startowych. Bieganie jest obecnie najpopularniejszym sportem w Polsce, więc jest dobrze … a będzie jeszcze lepiej! Obecnie jesteśmy projektem całkiem nowym, zobaczymy co przyniesie czas.

W ostatnim czasie bieganie stało się popularną dyscypliną, można powiedzieć, że wręcz modną. Jak ocenią Państwo wpływ tej mody na sprzedaż produktów biegowych? 

To zależy jakie są nasze oczekiwania. Sport może być popularny lub modny ale tylko w formie rekreacyjnej. Sport zawodowy to ciężkie treningi, lata wyrzeczeń i dużo zdrowia zostawionego podczas przygotowań do startów. Wiadomo, że za ceną idzie jakość a za jakością wyniki. Świadomość i doświadczenie biegacza decydują o produkcie.

Produkty biegowe takich marek jak New Balance czy Asics stały się casualowymi „must have” dla milionów osób, celebrytów. Jak oceniają Państwo ten trend? 

Uważam, że moda nie ma i nie powinna mieć wpływu na sport. Tutaj liczy się jakość i funkcjonalność, produkt musi spełniać nasze oczekiwania. Nie ma produktów uniwersalnych i dla każdego. Nie ma takiego buta treningowego, który będzie odpowiadał każdej stopie. Sukces lifestyle New Balance′a na pewno ma wpływ na częstotliwość sięgania po modele biegowe ale bronią się one same dzięki najwyższej jakości.

Czy Biegomaniak rozwija również sprzedaż internetową swoich produktów?

Jest ona dzisiaj obowiązkiem więc i my proponujemy nasze produkty drogą wysyłkową. Asortyment specjalistyczny ciężko jednak dobierać na odległość, wpływ na wybór danego modelu ma tutaj zbyt wiele czynników. Salony stacjonarne i pracujący w nich personel muszą być najważniejsze.

Do jakich działań marketingowych przywiązują Państwo największą uwagę?

Prasa, media, obecność na imprezach biegowych oraz Facebook, wszystko razem musi współgrać i stanowić spójną całość. Social Media są obecnie najlepszym i najszybszym środkiem przekazu informacji do osób nimi zainteresowanych. Błędem byłoby więc z nich nie skorzystać.

Pokuszą się Państwo o reklamę marki wizerunkiem znanej osoby?

Nigdy nic nie wiadomo, to potrzeby rynku weryfikują asortyment. Biegomaniak sam w sobie jest salonem multibrandowym i już wcześniej wspomniane marki mają swoich ambasadorów. New Balance: Andrew Baddeley, Jenny Simpson, Anton Krupicka; Asics: Deena Kastor czy Ryan Hall. Może przyjdzie i czas na Biegomaniak Team.

A jakie są plany rozwoju na rok 2014? 

Wystartowaliśmy we wrześniu a dopiero okres od maja do lipca obfituje w starty i to właśnie musi być nasze przysłowiowe pięć minut. Życzę sobie, żeby Biegomaniak stał się marką popularną i charakterystyczną w środowisku biegowym. Musimy dotrzeć wszędzie tam, gdzie klient będzie nas oczekiwał. Plany są i muszą być ambitne, bo to jedyna droga do sukcesu.
Tagi:
Oceń artykuł:

Maciej Kurcoń, Biegomaniak: Jesteśmy pierwszym sklepem specjalistycznym na podkarpaciu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.