Rosnąca konkurencja oraz coraz bardziej wymagający klienci i najemcy są powodami, dla których istniejące obiekty handlowe decydują się na rozbudowę. Jednym z nich jest CH wzgórze, które zwiększy swoją powierzchnię z istniejących 22 tys. mkw. do 70 tys. mkw. Zapytaliśmy Macieja Kiełbickiego, wiceprezesa zarządu Mayland, jakie są jego oczekiwania związane z tą inwestycją.
W przypadku Centrum Handlowego Wzgórze trudno mówić o rozbudowie. Po zakończeniu prac powierzchnia centrum wzrośnie ponad trzykrotnie i powstanie zupełnie nowy obiekt, największy w Trójmieście z szeroką, kompleksową ofertą handlową. Zaoferujemy zupełnie nową jakość, której do tej pory na tym rynku brakowało. Proces ten był planowany od początku, dlatego od razu został zakupiony grunt, na którym obecnie trwają prace. Realizacja projektu w tym momencie jest odpowiedzią na oczekiwania lokalnego rynku.
Przychodów i odwiedzalności nowego Wzgórza nie można odnosić do dzisiaj funkcjonującego centrum, którego oferta koncentruje się raczej na ofercie spożywczej. Rozbudowane Wzgórze będzie największym centrum handlowym na Pomorzu. Doskonała lokalizacja w pobliżu olbrzymiego węzła komunikacyjnego (pętle autobusowe, linia trolejbusowa, kolejka podmiejska, planowana linia łącząca lotnisko z Gdynią i pobliskimi miejscowościami), bliskość centrum miasta sprawia, że Wzgórze stanie się największym, regionalnym centrum handlowym ze strefą zasięgu ponad 700 000 mieszkańców.
Celem rozbudowy jest przede wszystkim zaoferowanie klientom regionu nowej jakości oraz tego, czego na tym rynku ewidentnie brakuje. Wzgórze po rozbudowie zwiększy swoją powierzchnię z istniejących 22 tys. mkw. do 70 tys. mkw. Klientom zostanie udostępnionych prawie 270 sklepów, punktów serwisowych, szeroka oferta restauracyjna i rozrywkowa oraz 2500 miejsc parkingowych. Komfort i wygoda klientów są dla nas najważniejsze. Chcemy aby nowe Wzgórze stało się miejscem spotkań Trójmiasta, miejscem tętniącym życiem gdzie nie tylko można zrobić zakupy ale też uprzyjemnić sobie czas.
Położenie Centrum, u podnóża Wzgórza Św. Maksymiliana zdeterminowało architekturę obiektu. Budynek centrum handlowego stanie się jego integralną częścią. Efekt ten zostanie uzyskany dzięki szczególnym rozwiązaniom architektury zieleni. Na elewację zostanie wprowadzona zieleń naturalna, dzięki której jej koloryt będzie się zmieniał wraz z porami roku. Wzdłuż całego budynku powstanie pas zagospodarowanej zieleni tworzącej coś na kształt parku o długości ok. 500 m. Dzięki temu uzyskamy efekt pełnej integracji i harmonii z otaczającą przyrodą. Będzie to pierwsze takie rozwiązanie, na taką skalę w obiekcie handlowym w Polsce.
Rozbudowa działającego centrum handlowego to skomplikowany proces. Przede wszystkim mamy na uwadze zminimalizowanie niedogodności, które mogą dotknąć klientów oraz najemców. Dlatego prace są dokładnie podzielone na etapy - fazowanie. Na szczęście mamy doświadczenie w prowadzeniu takich projektów.
W przypadku Wzgórza rozpoczęliśmy od modernizacji istniejącej części oraz poziomowego parkingu, który będzie łącznikiem pomiędzy istniejącą i nowo budowaną częścią. Będziemy, zgodnie z kolejnymi etapami otwierać i zamykać jeden z poziomów aby klienci nie odczuli utrudnień.
Wzgórze funkcjonuje i systematycznie są przeprowadzane akcje marketingowe. Event z okazji otwarcia odbędzie się w trzecim kwartale przyszłego roku więc mamy jeszcze chwilę aby przygotować coś specjalnego. Planujemy wiele atrakcji, nie tylko z okazji otwarcia – pokazy mody, koncerty, wspólne gotowanie.
Tagi: