Ponad 50-letnia tradycja istnienia, obecność i popularność na wielu rynkach i ponad milion sztuk pizzy sprzedawanych na całym świecie każdego dnia. Sieć Domino′s Pizza ma się czym pochwalić. A od momentu kiedy w 2011 roku zadebiutowała na polskim rynku, także i tu zdobywa coraz silniejszą pozycję tak w oczach klientów, jak i konkurentów. Maciej Jania, dyrektor zarządzający Domino′s Pizza podsumowuje 3-letni okres obecności w Polsce oraz opowiada o tym, w czym upatruje przyczyn sukcesu marki.
Domino’s ma już ponad 50 lat. Co postrzegają Państwo jako źródło sukcesów marki?
W Domino’s Pizza uwielbiamy pizzę i wiemy o niej wszystko. Już od ponad 50 lat doskonalimy sztukę jej przygotowywania, dokładając wszelkich starań, aby nasi klienci zawsze mogli cieszyć się doskonałym smakiem. Od lat w Domino’s Pizza bijemy rekordy w przygotowywaniu i dostarczaniu pizzy – ale nigdy nie dzieje się to kosztem jej jakości. Pizza nas fascynuje, inspiruje, intryguje - dlatego jesteśmy jej całkowicie oddani, co doceniają konsumenci oraz eksperci na całym świecie. Dowodem tego jest sprzedaż ponad 1 000 000 sztuk dziennie na całym świecie.
A skąd wziął się pomysł na nazwę sieci?
Historia Domino’s Pizza zaczęła się w Ypsilanti w 1960 roku kiedy to dwaj bracia – Tom and James Monaghan kupili za pożyczone 500 $ pizzerię „DomiNick’s”. Rok później James sprzedał swoje udziały Tomowi w zamian za samochód VW Beetle. W następnych latach Tom otworzył dwie kolejne pizzerie oferujące pizzę w dostawie i zmienił nazwę firmy na Domino’s Pizza Inc. (nazwę zasugerował jeden z jego kierowców). Tak powstało nasze logo w postaci kostki domino z trzema kropkami. Tom planował dodawać jedną kropkę otwierając następne lokale, ale wkrótce pomysł okazał się mało praktyczny.
W Polsce Domino′s Pizza rozpoczęło działalność w 2011 roku. Co było impulsem do debiutu na naszym rynku?
Domino’s Pizza otwarta została w 2011 roku, kiedy to założyciele coffeeheaven szukali możliwości inwestycji po przejęciu przez Costa Coffee sieci polskich kawiarni. Domino’s Pizza jest bardzo ostrożna w doborze partnerów, którzy decydują się podjąć franczyzę krajową, a zespół coffeeheaven posiadał wymagane doświadczenie i wiedzę. W tym samym czasie co w Polsce, Domino’s Pizza otworzyła lokale na innych europejskich rynkach – m.in. w Niemczech i na Ukrainie. Ostatnio firma rozszerzyła swój zasięg także o Afrykę, a dokładnie o Nigerię. Domino’s z pewnością będzie kontynuować otwarcia na nowych rynkach.
Później przyszły jednak czasy kryzysu. Czy mocno je Państwo odczuli?
2013 rok, a zwłaszcza jego pierwsza połowa była dla nas okresem dynamicznego rozwoju. Niezwykle istotne z punktu widzenia rozwoju sieci w naszym kraju są pozytywne wyniki sprzedażowe za pierwsze półrocze 2013. W stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku zanotowano 72,8% wzrost sprzedaży (rok do roku) oraz wzrost liczby zamówień (rok do roku) o 73%. Wzrost marży brutto (rok do roku) wyniósł 77,7%.
Co zatem sprawia, że restauracje Domino’s są wyjątkowe i cieszą się taką popularnością wśród klientów?
Na całym świecie Domino’s Pizza jest doceniana nie tylko ze względu na najwyższej jakości składniki i świeże ciasto, ale również niezawodną i szybką dostawę. Jednocześnie dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczeństwo naszym kierowcom.
Dużym udogodnieniem jest możliwość składania zamówień przez Internet, na stronie internetowej oraz poprzez aplikację na Androida i iOS. Nasi klienci mają również do dyspozycji unikalne narzędzie Pizza Tracker, dzięki któremu można śledzić stan zamówienia od momentu przygotowania pizzy aż do dostarczenia przez kuriera.
Polacy w sposób szczególny pozostają wierni tradycjom, także w kwestii kulinarnej. Czy sprzedaż produktów takich jak pizza jest w tym kraju trudniejsza niż w innych państwach?
Polacy są otwarci na nowe smaki, nowe doświadczenia. Lubią eksperymentować z kuchnią chińską, wietnamską, libańską, indyjską - w porównaniu do nich, pizza nie jest już „obcym” produktem. Z przeprowadzonych badań wynika, że około ¾ ankietowanych osób zamawia dostawę jedzenia do domu, a 52% uczyniło to w przeciągu ostatnich 30 dni. Wśród wspomnianych 52% najczęstszym wyborem była właśnie pizza – aż 95% ankieterów zadeklarowało taki wybór.
Sieć Domino’s Pizza obchodziła niedawno swoje 3. urodziny w Polsce. Jak mogą Państwo podsumować ten okres?
Wyżej wspomniane wyniki sprzedażowe są dowodem na to, że otwarcie restauracji Domino’s w Polsce było słuszną decyzją. Na przestrzeni trzech lat nie tylko zdobyliśmy wiernych klientów, ale też zdobyliśmy pozycję ważnego gracza na rynku gastronomicznym. Jednym z ważniejszych działań na przestrzeni tych trzech lat było wprowadzenie nowego konceptu lokali, nazwanego przez nas S2. Zgodnie z konceptem lokale o powierzchni około 80-90 m kw. charakteryzują się nowoczesnym wnętrzem i atrakcyjnym wystrojem, co okazuje się korzystne zarówno od strony inwestycyjnej, jak i operacyjnej.
Tagi: