Maciej Jania, Domino′s Pizza: Dziennie na całym świecie sprzedajemy ponad milion sztuk pizzy

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-09-05 | 07:49
Ponad 50-letnia tradycja istnienia, obecność i popularność na wielu rynkach i ponad milion sztuk pizzy sprzedawanych na całym świecie każdego dnia. Sieć Domino′s Pizza ma się czym pochwalić. A od momentu kiedy w 2011 roku zadebiutowała na polskim rynku, także i tu zdobywa coraz silniejszą pozycję tak w oczach klientów, jak i konkurentów. Maciej Jania, dyrektor zarządzający Domino′s Pizza podsumowuje 3-letni okres obecności w Polsce oraz opowiada o tym, w czym upatruje przyczyn sukcesu marki.

Domino’s ma już ponad 50 lat. Co postrzegają Państwo jako źródło sukcesów marki?
W Domino’s Pizza uwielbiamy pizzę i wiemy o niej wszystko. Już od ponad 50 lat doskonalimy sztukę jej przygotowywania, dokładając wszelkich starań, aby nasi klienci zawsze mogli cieszyć się doskonałym smakiem. Od lat w Domino’s Pizza bijemy rekordy w przygotowywaniu i dostarczaniu pizzy – ale nigdy nie dzieje się to kosztem jej jakości. Pizza nas fascynuje, inspiruje, intryguje - dlatego jesteśmy jej całkowicie oddani, co doceniają konsumenci oraz eksperci na całym świecie. Dowodem tego jest sprzedaż ponad 1 000 000 sztuk dziennie na całym świecie.
A skąd wziął się pomysł na nazwę sieci?
Historia Domino’s Pizza zaczęła się w Ypsilanti w 1960 roku kiedy to dwaj bracia – Tom and James Monaghan kupili za pożyczone 500 $ pizzerię „DomiNick’s”. Rok później James sprzedał swoje udziały Tomowi w zamian za samochód VW Beetle. W następnych latach Tom otworzył dwie kolejne pizzerie oferujące pizzę w dostawie i zmienił nazwę firmy na Domino’s Pizza Inc. (nazwę zasugerował jeden z jego kierowców). Tak powstało nasze logo w postaci kostki domino z trzema kropkami. Tom planował dodawać jedną kropkę otwierając następne lokale, ale wkrótce pomysł okazał się mało praktyczny.
W Polsce Domino′s Pizza rozpoczęło działalność w 2011 roku. Co było impulsem do debiutu na naszym rynku?
Domino’s Pizza otwarta została w 2011 roku, kiedy to założyciele coffeeheaven  szukali możliwości inwestycji po przejęciu przez Costa Coffee sieci polskich kawiarni. Domino’s Pizza jest bardzo ostrożna w doborze partnerów, którzy decydują się podjąć franczyzę krajową, a zespół coffeeheaven posiadał wymagane doświadczenie i wiedzę. W tym samym czasie co w Polsce, Domino’s Pizza otworzyła lokale na innych europejskich rynkach – m.in. w Niemczech i na Ukrainie. Ostatnio firma rozszerzyła swój zasięg także o Afrykę, a dokładnie o Nigerię. Domino’s z pewnością będzie kontynuować otwarcia na nowych rynkach.
Później przyszły jednak czasy kryzysu. Czy mocno je Państwo odczuli?
2013 rok, a zwłaszcza jego pierwsza połowa była dla nas okresem dynamicznego rozwoju. Niezwykle istotne z punktu widzenia rozwoju sieci w naszym kraju są pozytywne wyniki sprzedażowe za pierwsze półrocze 2013. W stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku zanotowano 72,8% wzrost sprzedaży (rok do roku) oraz wzrost liczby zamówień (rok do roku) o 73%. Wzrost marży brutto (rok do roku) wyniósł 77,7%.
Co zatem sprawia, że restauracje Domino’s są wyjątkowe i cieszą się taką popularnością wśród klientów?
Na całym świecie Domino’s Pizza jest doceniana nie tylko ze względu na najwyższej jakości składniki i świeże ciasto, ale również niezawodną i szybką dostawę. Jednocześnie dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczeństwo naszym kierowcom.
Dużym udogodnieniem jest możliwość składania zamówień przez Internet, na stronie internetowej oraz poprzez aplikację na Androida i iOS. Nasi klienci mają również do dyspozycji unikalne narzędzie Pizza Tracker, dzięki któremu można śledzić stan zamówienia od momentu przygotowania pizzy aż do dostarczenia przez kuriera.
Polacy w sposób szczególny pozostają wierni tradycjom, także w kwestii kulinarnej. Czy sprzedaż produktów takich jak pizza jest w tym kraju trudniejsza niż w innych państwach?
Polacy są otwarci na nowe smaki, nowe doświadczenia. Lubią eksperymentować z kuchnią chińską, wietnamską, libańską, indyjską -  w porównaniu do nich, pizza nie jest już „obcym” produktem. Z przeprowadzonych badań wynika, że około ¾ ankietowanych osób zamawia dostawę jedzenia do domu, a 52% uczyniło to w przeciągu ostatnich 30 dni. Wśród wspomnianych 52% najczęstszym wyborem była właśnie pizza – aż 95% ankieterów zadeklarowało taki wybór. 
Sieć Domino’s Pizza obchodziła niedawno swoje 3. urodziny w Polsce. Jak mogą Państwo podsumować ten okres?
Wyżej wspomniane wyniki sprzedażowe są dowodem na to, że otwarcie restauracji Domino’s w Polsce było słuszną decyzją. Na przestrzeni trzech lat nie tylko zdobyliśmy wiernych klientów, ale też zdobyliśmy pozycję ważnego gracza na rynku gastronomicznym. Jednym z ważniejszych działań na przestrzeni tych trzech lat było wprowadzenie nowego konceptu lokali, nazwanego przez nas S2. Zgodnie z konceptem lokale o powierzchni około  80-90 m kw. charakteryzują się nowoczesnym wnętrzem i atrakcyjnym wystrojem, co okazuje się korzystne zarówno od strony inwestycyjnej, jak i operacyjnej.
Tagi:
Oceń artykuł:

Maciej Jania, Domino′s Pizza: Dziennie na całym świecie sprzedajemy ponad milion sztuk pizzy

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.