Łukasz Tomczak: Nasze obiekty są postrzegane jako immanentna część lokalnej społeczności

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-05-12 | 11:00
Akcje podatkowe już na stałe wpisały się w kalendarz wydarzeń centrów handlowych należących do portfolio Caelum Development. Nie tylko kreują one CSR-owy wizerunek obiektu, ale również oddziałują na lokalne społeczności. O ich wartości opowiada Łukasz Tomczak, Marketing Specialist w Caelum Development.

Muszę przyznać, że koncepcja organizacji bezpłatnego wypełniania zeznań podatkowych i bezpłatnych konsultacji bardzo dobrze sprawdza się w naszych centrach. W takich obiektach jak Galeria Młyńska w Raciborzu i Centrum Handlowe MAX były to już drugie odsłony takiej akcji. Po ich zeszłorocznym sukcesie podjęliśmy decyzję o implementacji tego eventu również w Galerii Askana w Gorzowie, Galerii Wisła w Płocku oraz w Centrum Stara Cegielnia w Szczecinie.
Zauważamy bardzo duże społeczne zapotrzebowanie na tego typu prospołeczne akcje. Popyt na usługi doradztwa podatkowego jest bardzo wysoki – niestety, dostępność takich usług jest stosunkowo niska, również przez wzgląd na ceny świadczonych usług. Tym samym, organizacja akcji podatkowych jest odpowiedzią na takie społeczne zapotrzebowanie.
Nasze działanie, poza samym eventem, również dzięki silnemu zaangażowaniu lokalnych mediów, miało na celu nie tylko zachęcenie do odwiedzin centrów w dniach eventów, ale również przybliżenie dość skomplikowane materii, jaką są podatki. Doskonałym przykładem jest Racibórz i Tarnów, w których wraz z  lokalnymi mediami, publikowaliśmy cykl porad podatkowych, które były emitowane w rozgłośniach radiowych, w artykułach prasowych oraz na lokalnych portalach internetowych. Akcje takie zatem, nie tylko kreują wizerunek obiektu poprzez działanie eventowe w samym centrum, ale również oddziałują na lokalne społeczności, dzięki szerokiemu zaangażowaniu redakcyjnemu. Dzięki temu komunikat jest trwały, konsekwentny i oddziałuje długoterminowo.
Każdy z obiektów i każde z miast, w których zorganizowaliśmy takie akcje miał nieco inną charakterystykę, jeśli chodzi o same eventy. Zorganizowaliśmy nie tylko bezpłatne porady, ale również, każdemu kto miał ochotę, nasi eksperci wypełniali bezpłatnie całe zeznania.
Zauważyliśmy różnice pomiędzy miastami – np. w Płocku, czy w Raciborzu przede wszystkich odwiedzali nas klienci, którym wypełniano PITy od A do Z. W Gorzowie czy w Tarnowie, więcej osób przychodziło w celu sprawdzenia poprawności już wypełnionego zeznania.
Należy wspomnieć również o CSR-owym zaangażowaniu. Nasze akcje były również okazją dla lokalnych instytucji i organizacji pożytku publicznego do szerszej promocji i próby pozyskania dodatkowych funduszy z tytułu 1%. Nasi eksperci, naturalnie, nie angażowali się w ofensywne promowanie tych organizacji, a jedynie sygnalizowali takie możliwości tym odwiedzającym, którzy nie mieli już wybranej organizacji pożytku publicznego, na rzecz której chcieli przekazać 1% podatku.
Dzięki temu, mogliśmy wspomóc takie organizacje jak Szpital Miejski w Raciborzu, klub sportowy Unia Tarnów,  Fundacja Miasta Płock, czy Fundacja Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Słoneczko.
Zaangażowaliśmy się również w pomoc małej Lence Tuzińskiej – czteroletniej dziewczynce, która cierpli na wiele schorzeń utrudniających prawidłowy rozwój. Historia tej dzielnej dziewczynki tak bardzo nas poruszyła, że postanowiliśmy wesprzeć ją naszymi działaniami we wszystkich centrach. Mamy przekonanie, że dzięki naszym działaniom, mała Lenka otrzyma dodatkowe środki na rehabilitację.
Reasumując, z punktu widzenia Centrum handlowego, takie działanie możemy ocenić bardzo pozytywnie. Oczywiście, jego ocena powinna być dokonana w dłuższej perspektywie. Często bowiem, działaniami prospołecznymi komunikujemy się z tymi mieszkańcami, którzy niekoniecznie regularnie odwiedzają centra handlowe. Niemniej, jest to również ta część rynku, o której nie można zapominać. Dodatkowo, takie działania wzmacniają pozycje naszych obiektów, które jeszcze bardziej postrzegane są jako immanentna część lokalnej społeczności.
W trakcie eventów, zanotowaliśmy wyraźne wzrosty w footfallu w stosunku do innych marcowych i kwietniowych weekendów. W zależności od Centrum, wzrost foottfallu sięgał od 10 do 45% w stosunku do porównywalnego okresu zeszłorocznego i w stosunku do innych kwietniowych weekendów. Odwiedzalność to najszybszy najprostszy weryfikator  skuteczności eventu i kanałów jego promocji.
O zainteresowaniu świadczy również liczba wypełnionych zeznać przez naszych ekspertów. W Galerii Askana (3 weekendy marcowe) przez stanowiska podatkowe przewinęło się ok. 3 000 odwiedzających. W 60-tysięcznym Raciborzu, w ciągu dwóch kwietniowych weekendów wypełniono aż 800 zeznań podatkowych (nasi eksperci wypełniali je również po godzinach, „zbierając zamówienia w Galerii”), nie licząc osób, które przychodziły po poradę czy po to, aby sprawdzić poprawność wypełnionych PITów. Te liczby cieszą i pokazują jak duże jest zapotrzebowanie na tego typu działania.
Podczas organizacji eventu przede wszystkim wspieraliśmy się wiedzą lokalnych biur podatkowych, które stanowiły merytoryczne zaplecze całej akcji. To właśnie eksperci z lokalnych biur podatkowych służyli naszym klientom przeróżnym poradom. Dodatkowo, jesteśmy wdzięczni także urzędom skarbowym w Płocku i w Gorzowie, które oddelegowały swoich pracowników na nasze akcje. Dzięki temu w naszych centrach odwiedzający mogli również złożyć wypełnione zeznanie. Oszczędziliśmy zatem ich cenny czas, bowiem nie musieli się fatygować już na pocztę bądź do urzędu skarbowego.
Jeśli chodzi natomiast o najemców to powiem szczerze, że niejednokrotnie są oni dość sceptyczni wobec działań prospołecznych. Dużo bardziej i wyżej cenią sobie akcje prosale’owe. W tym drugim bowiem przykładzie najemcy widzą szybko konkretne przełożenie na wzrost obrotów w ich sklepach.
Jednakże, dzięki stałemu kontaktowi i regularnej komunikacji pomiędzy nami – Zarządcą centrów a najemcami, ich świadomość wartości i efektywności akcji prospołecznych wydaje się wzrastać. Przekonują się, że w dłuższej perspektywie takie działania również mają realne przełożenie na wyniki poszczególnych salonów. Dzieje się tak, ponieważ, przede wszystkim:
1.    Komunikaty są dłuższe niż jednorazowy event (wspomniane akcje z lokalnymi mediami)
2.    Docieramy do osób, które same z siebie często nie odwiedzają centrów. Pogłębiamy zatem catchment area obiektu, sięgając głębiej w ten segment rynku.
3.    Integrujemy centrum z lokalnym rynkiem i lokalną społecznością, wzmacniając wizerunek „to nasze Centrum”
Ponieważ w obiektach w portfolio Caelum Development regularnie staramy się oddziaływać również na społeczne zapotrzebowanie Kleinów, nasi najemcy regularnie przekonują się, że takie działania mają sens również z ich perspektywy. Nie tylko generujemy większy footfall, ale w dłuższej perspektywie – także większy obrót najemców.
Akcje podatkowe już się wpisały w kalendarz wydarzeń. Ze względu na popularność, pozytywny odzew odwiedzających, planujemy coroczne akcje podatkowe w naszych centrach. O ich wartości niech świadczy również to, że we wspomnianej Galerii Młyńskiej i CH MAX od dłuższego czasu już klienci sami nas wypytywali o event PITowy.
Nie mieliśmy wątpliwości, że powtórzenie działania odbije się pozytywnym echem. Tak właśnie się stało. Również w centrach, w których po raz pierwszy zorganizowaliśmy takie akcje, feedback jest na tyle pozytywny, że z całą pewnością będziemy kontynuować te działania i w kolejnych latach.
(EM)
Tagi:
Oceń artykuł:

Łukasz Tomczak: Nasze obiekty są postrzegane jako immanentna część lokalnej społeczności

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.