Sieć Canappka powstała w 2008 roku. A więc 5 lat temu. Jak można ten okres podsumować?
Z naszego doświadczenia wynika, że przez pierwsze 3 lata działalności przyrost liczby gości jest najwyższy, po czym sytuacja się stabilizuje, a o każdego nowego klienta trzeba coraz bardziej zabiegać i wkładać w to coraz więcej starań. W tej chwili posiadamy bardzo dużą grupę stałych gości, którzy odwiedzają nas prawie codziennie.
Na jakim poziomie kształtuje się wskaźnik odwiedzalności w Państwa punktach?
W ostatnich 2 lata wskaźniki odwiedzalności są coraz wyższe. Dokładamy wielu starań by przekonać naszych gości, że Canappka oferuje nie tylko pożywne i zdrowe śniadania, ale również smaczne obiady.
Co Państwa najbardziej zaskoczyło?
Tym co zaskoczyło nas najbardziej jest tak ścisła zależność wyników sprzedażowych od ogólnych trendów w całej gospodarce. Od razu jesteśmy w stanie zauważyć, że w momencie, gdy dochodzi do spowolnień, nasi goście przynajmniej chwilowo zmieniają swoje przyzwyczajenia.
Od 2012 roku punkty sieci dostępne są również we Wrocławiu. Jakie czynniki zadecydowały o wyborze akurat tego miasta?
Długo podejmowaliśmy decyzję na temat tego, które z największych miast Polski powinno być kolejnym miejscem w rozwoju sieci. Na wybór Wrocławia wpłynęło kilka czynników. To miasto o liczbie mieszkańców i powierzchni zbliżonej do Poznania. Ponieważ wiemy jakie mechanizmy sprawdziły się najlepiej w naszym mieście, mamy wiedzę na temat tego jak osiągnąć te same wyniki. Tym bardziej, że obecnie na kulinarnej mapie miasta nie znajdziemy wielu restauracji czy barów serwujących śniadania. Poza tym odległość między tymi miastami nie jest duża, dzięki czemu możemy osobiście kontrolować wszystko i zawsze dbać o jakość usług.
W maju 2013 roku informowali Państwo o możliwości lokalizacji swoich punktów w centrach handlowych. Czy ta deklaracja jest nadal aktualna?
Nadal nie wykluczamy możliwości w centrach handlowych, w szczególności jeśli będą to lokale franczyzowe. Do tej pory jednak polityka firmy była skupiona wokół budowania punktów przy największych ośrodkach komunikacyjnych ruchu pieszych i transportu miejskiego. Zależy nam na tym, by tworzyć miejsca, które mija się w drodze do pracy lub szkoły, w momentach kiedy większość osób myśli o zaopatrzeniu się w śniadanie lub drugie śniadanie. Dzięki temu, że jesteśmy blisko biur i ruchliwych ulic, osoby pracujące w okolicy nie mają problemów z odwiedzeniem nas w krótkiej przerwie na obiad. Poza tym, tym, co nas wyróżnia na tle innych punktów gastronomicznych są godziny otwarcia. Nasze lokale otwieramy już o godzinie 7 rano. Z tego powodu galerie handlowe, które pierwsi goście odwiedzają od godziny 9-10 nie są dla nas pierwszym i naturalnym wyborem dla otwierania nowych lokali.
Do dziś nie uruchomili Państwo swoich punktów w centrach handlowych. Dlaczego tak długo odwlekają Państwo decyzję o otwarciu punktów w centrach handlowych? Jakie najczęściej pojawiają się obawy?
Tak, jak wspominałem, ze względu na ofertę naszej sieci, która skupia się głównie wokół posiłków śniadaniowych i obiadowych nie jesteśmy w 100% przekonani, że w galeriach handlowych, do których ludzie wybierają się głównie na całodniowe zakupy lub w celach rozrywkowych, nasza oferta, która najlepiej sprawdza się w godzinach porannych, zostałaby wystarczająco dobrze przyjęta. Z drugiej strony wiemy o tym, że nasze przywiązanie do wyboru tylko naturalnych składników od lokalnych dostawców, samodzielnym przygotowywaniu sosów i innych dodatków są aspektami, które wyróżniają nas na tle konkurencji i sprawiają, że klienci galerii handlowych mogliby w lokalach Canappka znaleźć dla siebie alternatywę, której potrzebują. Dlatego też nadal nie mówimy nie.
Obecnie sieć Canappka mieści się przy największych ulicach w Poznaniu i we Wrocławiu. Opinie dotyczące potencjału ulic handlowych są podzielone. Jedni uważają, że drzemią w nich nieodkryte możliwości, inni natomiast, że miasta inwestują w centra handlowe i to do nich należy przyszłość. Jaka jest Pana zdanie?
To prawda, galerie handlowe mają w sobie ogromny potencjał. Dla nas najbardziej atrakcyjne są te powstające wokół dworców kolejowych i dużych ośrodków komunikacyjnych. Tam widzimy miejsce dla naszej sieci, bo obserwując oferty gastronomiczne w takich lokalizacjach, zauważamy nisze, którą sieć Canappka mogłaby z powodzeniem wypełnić.
Jaki potencjał dostrzegają Państwo w ulicach handlowych na przełomie ostatnich 5 lat? Jak na przestrzeni tego czasu zmieniała się struktura handlu przy ulicach handlowych?
Patrząc z naszej perspektywy, ulice handlowe spełniają swoje zadanie. Jakkolwiek na przestrzeni ostatnich lat istnienia naszych lokali zauważamy, że konkurencja jest ogromna. Wokół naszych restauracji cyklicznie zmieniają się punkty gastronomiczne i sklepy. Szczególnie ci drudzy przegrywają w starciu z atrakcyjnością takich kompleksów, jak galerie handlowe, które umożliwiają sprawne i przyjemne zakupy w jednym miejscu. Ze względu na ich popularność, zyskują też punkty gastronomiczne, których w galeriach handlowych powstaje coraz więcej. Nas na szczęście duża konkurencja na rynku gastronomicznym w obszarze ulic handlowych nie dotyka w tak dużym stopniu, ponieważ nasza oferta jest bardzo konkurencyjna i udało nam się zagospodarować niszę na polskim rynku gastronomicznym.
W 2012 roku w mediach pojawiły się spekulacje, że Canappka wygryzie Subway’a? Czy to Państwa największa konkurencja? Obecnie Subway posiada blisko 40 tys. lokali w 103 krajach. Sieć Canappka to 5 lokali. Aby zbliżyć się do takiej liczby, przed Państwem wiele pracy. Jak chcą Państwo osiągnąć ten cel?
Ze względu na naszą ofertę, na której w dużej mierze składają się kanapki, pojawiło się naturalne porównanie wykorzystane przez dziennikarzy. Sieć Subway to międzynarodowa marka, z którą w tej chwili możemy konkurować jedynie na rynku Polskim. Na szczęście znamy nasze mocne strony i wiemy, jaką jakość możemy zaoferować naszym gościom. Wiemy, że w ciągu kilku kolejnych lat lokale Canappka będą istniały w największych miastach w Polsce, gdzie kolejne osoby będą mogły przekonać się, że zdrowie i najwyższa jakość produktów jest tym, czego do tej pory brakowało na rynku i co mogą znaleźć właśnie w Canappce. Otwierając własne lokale i współpracując w oparciu o naszą ofertę fanczyzy mamy zamiar otworzyć od kilkunastu do kilkudziesięciu nowych lokali w całym kraju.
Tagi: