Łukasz Borek, Canappka: Zauważamy ścisłą zależność między wynikami sprzedaży a trendami w gospodarce

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-01-24 | 08:35
Sieć Canappka powstała w 2008 roku. Od tego czasu znana jest mieszkańcom Poznania oraz Wrocławia. Lokale znajdujące się przy największych ulicach miasta, wbrew wcześniejszych deklaracjom nie pojawiły się dotychczas w centrach handlowych. Dlaczego? Jakie czynniki decydują o przesuwaniu decyzji w czasie opowiedział Łukasz Borek, dyrektor zarządzający KCI Group, operatora sieci Canappka.

Sieć Canappka powstała w 2008 roku. A więc 5 lat temu. Jak można ten okres podsumować?
Z naszego doświadczenia wynika, że przez pierwsze 3 lata działalności przyrost liczby gości jest najwyższy, po czym sytuacja się stabilizuje, a o każdego nowego klienta trzeba coraz bardziej zabiegać i wkładać w to coraz więcej starań. W tej chwili posiadamy bardzo dużą grupę stałych gości, którzy odwiedzają nas prawie codziennie.
Na jakim poziomie kształtuje się wskaźnik odwiedzalności w Państwa punktach?
W ostatnich 2 lata wskaźniki odwiedzalności są coraz wyższe. Dokładamy wielu starań by przekonać naszych gości, że Canappka oferuje nie tylko pożywne i zdrowe śniadania, ale również smaczne obiady.
Co Państwa najbardziej zaskoczyło?
Tym co zaskoczyło nas najbardziej jest tak ścisła zależność wyników sprzedażowych od ogólnych trendów w całej gospodarce. Od razu jesteśmy w stanie zauważyć, że w momencie, gdy dochodzi do spowolnień, nasi goście przynajmniej chwilowo zmieniają swoje przyzwyczajenia.
Od 2012 roku punkty sieci dostępne są również we Wrocławiu. Jakie czynniki zadecydowały o wyborze akurat tego miasta?
Długo podejmowaliśmy decyzję na temat tego, które z największych miast Polski powinno być kolejnym miejscem w rozwoju sieci. Na wybór Wrocławia wpłynęło kilka czynników. To miasto o liczbie mieszkańców i powierzchni zbliżonej do Poznania. Ponieważ wiemy jakie mechanizmy sprawdziły się najlepiej w naszym mieście, mamy wiedzę na temat tego jak osiągnąć te same wyniki. Tym bardziej, że obecnie na kulinarnej mapie miasta nie znajdziemy wielu restauracji czy barów serwujących śniadania. Poza tym odległość między tymi miastami nie jest duża, dzięki czemu możemy osobiście kontrolować wszystko i zawsze dbać o jakość usług.
W maju 2013 roku informowali Państwo o możliwości lokalizacji swoich punktów w centrach handlowych. Czy ta deklaracja jest nadal aktualna?
Nadal nie wykluczamy możliwości w centrach handlowych, w szczególności jeśli będą to lokale franczyzowe. Do tej pory jednak polityka firmy była skupiona wokół budowania punktów przy największych ośrodkach komunikacyjnych ruchu pieszych i transportu miejskiego. Zależy nam na tym, by tworzyć miejsca, które mija się w drodze do pracy lub szkoły, w momentach kiedy większość osób myśli o zaopatrzeniu się w śniadanie lub drugie śniadanie. Dzięki temu, że jesteśmy blisko biur i ruchliwych ulic, osoby pracujące w okolicy nie mają problemów z odwiedzeniem nas w krótkiej przerwie na obiad. Poza tym, tym, co nas wyróżnia na tle innych punktów gastronomicznych są godziny otwarcia. Nasze lokale otwieramy już o godzinie 7 rano. Z tego powodu galerie handlowe, które pierwsi goście odwiedzają od godziny 9-10 nie są dla nas pierwszym i naturalnym wyborem dla otwierania nowych lokali.
Do dziś nie uruchomili Państwo swoich punktów w centrach handlowych. Dlaczego tak długo odwlekają Państwo decyzję o otwarciu punktów w centrach handlowych? Jakie najczęściej pojawiają się obawy?
Tak, jak wspominałem, ze względu na ofertę naszej sieci, która skupia się głównie wokół posiłków śniadaniowych i obiadowych nie jesteśmy w 100% przekonani, że w galeriach handlowych, do których ludzie wybierają się głównie na całodniowe zakupy lub w celach rozrywkowych, nasza oferta, która najlepiej sprawdza się w godzinach porannych, zostałaby wystarczająco dobrze przyjęta. Z drugiej strony wiemy o tym, że nasze przywiązanie do wyboru tylko naturalnych składników od lokalnych dostawców, samodzielnym przygotowywaniu sosów i innych dodatków są aspektami, które wyróżniają nas na tle konkurencji i sprawiają, że klienci galerii handlowych mogliby w lokalach Canappka znaleźć dla siebie alternatywę, której potrzebują. Dlatego też nadal nie mówimy nie.
Obecnie sieć Canappka mieści się przy największych ulicach w Poznaniu i we Wrocławiu. Opinie dotyczące potencjału ulic handlowych są podzielone. Jedni uważają, że drzemią w nich nieodkryte możliwości, inni natomiast, że miasta inwestują w centra handlowe i to do nich należy przyszłość. Jaka jest Pana zdanie?
To prawda, galerie handlowe mają w sobie ogromny potencjał. Dla nas najbardziej atrakcyjne są te powstające wokół dworców kolejowych i dużych ośrodków komunikacyjnych. Tam widzimy miejsce dla naszej sieci, bo obserwując oferty gastronomiczne w takich lokalizacjach, zauważamy nisze, którą sieć Canappka mogłaby z powodzeniem wypełnić.
Jaki potencjał dostrzegają Państwo w ulicach handlowych na przełomie ostatnich 5 lat? Jak na przestrzeni tego czasu zmieniała się struktura handlu przy ulicach handlowych?
Patrząc z naszej perspektywy, ulice handlowe spełniają swoje zadanie. Jakkolwiek na przestrzeni ostatnich lat istnienia naszych lokali zauważamy, że konkurencja jest ogromna. Wokół naszych restauracji cyklicznie zmieniają się punkty gastronomiczne i sklepy. Szczególnie ci drudzy przegrywają w starciu z atrakcyjnością takich kompleksów, jak galerie handlowe, które umożliwiają sprawne i przyjemne zakupy w jednym miejscu. Ze względu na ich popularność, zyskują też punkty gastronomiczne, których w galeriach handlowych powstaje coraz więcej. Nas na szczęście duża konkurencja na rynku gastronomicznym w obszarze ulic handlowych nie dotyka w tak dużym stopniu, ponieważ nasza oferta jest bardzo konkurencyjna i udało nam się zagospodarować niszę na polskim rynku gastronomicznym.
W 2012 roku w mediach pojawiły się spekulacje, że Canappka wygryzie Subway’a? Czy to Państwa największa konkurencja? Obecnie Subway posiada blisko 40 tys. lokali w 103 krajach. Sieć Canappka to 5 lokali. Aby zbliżyć się do takiej liczby, przed Państwem wiele pracy. Jak chcą Państwo osiągnąć ten cel?
Ze względu na naszą ofertę, na której w dużej mierze składają się kanapki, pojawiło się naturalne porównanie wykorzystane przez dziennikarzy. Sieć Subway to międzynarodowa marka, z którą w tej chwili możemy konkurować jedynie na rynku Polskim. Na szczęście znamy nasze mocne strony i wiemy, jaką jakość możemy zaoferować naszym gościom. Wiemy, że w ciągu kilku kolejnych lat lokale Canappka będą istniały w największych miastach w Polsce, gdzie kolejne osoby będą mogły przekonać się, że zdrowie i najwyższa jakość produktów jest tym, czego do tej pory brakowało na rynku i co mogą znaleźć właśnie w Canappce. Otwierając własne lokale i współpracując w oparciu o naszą ofertę fanczyzy mamy zamiar otworzyć od kilkunastu do kilkudziesięciu nowych lokali w całym kraju.
Tagi:
Oceń artykuł:

Łukasz Borek, Canappka: Zauważamy ścisłą zależność między wynikami sprzedaży a trendami w gospodarce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.