W dobie wysokiego nasycenia rynku obiektami handlowymi oraz wysokiej konkurencyjności, lojalność klientów wydaje się być najcenniejsza. Jakimi więc metodami powinno się ją budować? Tomek Napierała, współwłaściciel i dyrektor kreatywny w Neon Shake Advertising uważa, że coraz bardziej na znaczeniu zyskują zintegrowane działania marketingowe.
Sukces w budowaniu działań lojalnościowych wśród klientów to wypadkowa bardzo wielu czynników. Ogromnie istotna jest oczywiście oferta najemców, jednak w dobie jej podobieństwa, coraz większe znaczenie mają zintegrowane działania marketingowe. Nie chodzi tutaj wyłącznie o to, aby sprowadzić gościa na odpowiednio dopasowane wydarzenie, ale pracować z odwiedzającymi przez cały czas, np. za pomocą narzędzi nowoczesnego public relations czy działań social media marketingowych. Współczesne działania lojalnościowe warto budować w odpowiedzi na rzeczywiste potrzeby konsumentów. Dzięki wykorzystaniu różnego rodzaju danych, które pozostawiają u nas klienci, można dzisiaj przygotować bardzo skuteczne działania digitalowe, wspierające osiąganie zamierzonych celów wizerunkowych a nawet sprzedażowych. Wymaga to jednak wiele zaangażowania i dopasowania prowadzonych działań w taki sposób, aby ze zgodą klientów, nie tylko przetwarzać dane, ale też ciągle wykorzystywać wnioski z ich wykorzystania.