Galeria handlowa to nie tylko budynek o dobrej lokalizacji, ale również jej nazwa. Ważne jest, aby za pomysłem kryła się jakaś idea lub żeby nazwa odzwierciedlała jego cechy czy też zalety. O historii powstania nazwy Galeria Victoria oraz jej wpływie na poszczególne elementy działalności centrum opowiedział dyrektor generalny, Leszek Mazurek.
Nazwa Galerii Victoria nawiązuje do Kopalni Węgla Kamiennego Victoria, która funkcjonowała w Wałbrzychu przez niemal 100 lat aż do 1994 roku, gdy obiekt zamknięto i wstrzymano wydobycie węgla. Nie trudno wyobrazić sobie, że przez prawie sto lat kopalnia odegrała istotną rolę w historii Wałbrzycha. Nazwę Galeria Victoria wybrano nie tylko z względu na odniesienie do przeszłości miasta i lokalizację centrum handlowego, ale też ze względu na rolę jaką spełniać miała Galeria Victoria. Nie tylko doskonale wpisuje się ona w plan rewitalizacji dotychczas niezagospodarowanej części miasta, ale także stała się nowym elementem przestrzeni publicznej dla mieszkańców Wałbrzycha. Zależało nam na ty, aby poprzez powstanie nowoczesnego centrum handlowego podnieść prestiż miasta i przyciągnąć do Wałbrzycha mieszkańców całego regionu. Patrząc na wskaźniki odwiedzalności Galerii Victoria, mogę śmiało powiedzieć, że cel ten udało nam się osiągnąć.
Ważne jest, aby za pomysłem na nazwę centrum handlowego kryła się jakaś idea lub żeby nazwa ta odzwierciedlała jego cechy czy też zalety. Myślę, że powinno to być jednocześnie słowo lub słowa, która będą wywoływać pozytywne skojarzenia oraz które będzie można łatwo wykorzystać do promowania obiektu. Nazwa powinna być ona też praktyczna, tzn. zwięzła i łatwa w wymowie, nie zapominajmy, że będzie często używana przez różne grupy wiekowe danego miasta czy regionu, ale także obcokrajowców (Galeria Victoria znajduje się w pobliżu granicy z Czechami). Z tego też względu należy pomyśleć o czymś, co będzie miało charakter w miarę uniwersalny.
Nazwa centrum handlowego powinna być zgodna z jego filozofią. Dobrze jest też, jeśli jest bliska społeczności lokalnej, to znaczy jeśli w jakiś sposób ludzie mogą się z nią identyfikować. Myślę, że udało nam się osiągnąć to w przypadku Galerii Victoria. Nasze starania, aby mieszkańcy Wałbrzycha dobrze czuli się w naszym centrum, i aby chętnie spędzali tu czas, wyraża również nasze motto „Moja, Twoja, Nasza”. Staramy się, aby Galeria Victoria, była czymś więcej niż tylko centrum handlowym, chcemy, aby pełniła rolę ważnego miejsca na mapie społeczno-kulturalnej Wałbrzycha.
Tagi: