Leszek Mazurek, Galeria Victoria: Zadowolony najemca to klucz do sukcesu

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-10-08 | 08:35
8 milionów klientów w tym również gości z Czech, znane marki, multifunkcjonalność obiektu, wciąż rosnąca liczba odwiedzających oraz zadowoleni najemcy to tylko niektóre osiągnięcia jakie podczas dwóch lat działalności udało się osiągnąć właścicielom i zarządcom Galerii Victoria. O szczegółach oraz planach na przyszłość opowiedział dyrektor galerii, Leszek Mazurek.


Galeria Victoria to pierwsze nowoczesne centrum handlowo-usługowo-rozrywkowe w Wałbrzychu i regionie. W zasięgu jego oddziaływania mieszka niemal 300 000 osób. Świetna lokalizacja galerii w centrum miasta czyni ją idealnym i wygodnym miejscem zakupów dla mieszkańców Wałbrzycha, Świebodzic, Świdnicy, Strzegomia, Dzierżoniowa, Mieroszowa, Boguszowa-Gorców oraz Kamiennej Góry. Usytuowanie w odległości zaledwie 17 kilometrów od granicy z Czechami pozwoliło Galerii Victoria stać się również najbliższym miejscem zakupów dla osób przyjeżdżających do Polski z Czech. W ciągu niecałych dwóch lat działalności Galerię Victoria odwiedziło prawie 8 milionów klientów (dane za okres 16 października 2010 r. – 30 września 2012 r.).
Tenant mix Galerii Victoria został przygotowany na długo przed otwarciem centrum handlowego na podstawie przeprowadzonych badań rynkowych uwzględniających czynniki makroekonomiczne regionu oraz preferencje i styl życia potencjalnych klientów. Zależało nam na tym, aby najemcy reprezentowali znane marki, przede wszystkim te, które dotychczas nie były niedostępne w regionie. Poszukiwaliśmy marek tzw. mainstream, które są cenowo dostępne dla klientów i pozwalają na konstruowanie aspiracyjnych przekazów modowych. Sklepy z różnorodnych branż obecne w naszym centrum handlowym tworzą doskonale współgrającą całość, poczynając od odpowiednio szerokiej oferty sklepów odzieżowych i obuwniczych, drogerii, księgarni, po szeroką ofertę punktów gastronomicznych i bogatą ofertę rozrywkową.
Galeria Victoria, nie tylko doskonale wpisała się w plan rewitalizacji dotychczas niezagospodarowanej części miasta, ale także stała się nowym elementem przestrzeni publicznej dla mieszkańców Wałbrzycha. Takie atuty projektu, jak amfiteatr, w którym latem organizowane są koncerty plenerowe i imprezy sportowe, a w zimie lodowisko, sprawiają, że kompleks jest idealnym miejscem, w którym można zrobić zakupy, spotkać się ze znajomymi, zjeść coś, czy po prostu dobrze się bawić. W części rozrywkowej centrum handlowego znajduje się pierwsze w Wałbrzychu nowoczesne wieloekranowe kino Cinema City z siedmioma salami (w tym trzema przystosowanymi do wyświetlania filmów w formacie 3D), plac zabaw dla dzieci Kinderplaneta, Strefa Gier, a także lokale gastronomiczne i kawiarnie. W Galerii Victoria organizowane są również regularnie imprezy skierowane nie tylko do klientów, ale również mieszkańców miasta i regionu, takie jak pokazy i zawody sportowe, wystawy, konkursy, koncerty oraz wiele innych atrakcji.
Przed otwarciem Galerii Victoria przeprowadzono badania fokusowe wśród grup docelowych, a na podstawie ich wyników podjęto decyzję, że wszelkie działania marketingowe i PR będą koncentrowały się na budowaniu zaangażowania mieszkańców Wałbrzycha i regionu w życie tego pierwszego w mieście centrum handlowego. Jednym z celów działań marketingowych i PR była również zmiana nawyków mieszkańców miasta i regionu (zakupy i wizyty w centrum handlowym jako nowa alternatywa na spędzanie wolnego czasu) oraz przekonanie ich, że centrum handlowe może stać się stałym punktem na mapie miejsc, które regularnie odwiedzają. Specjalnie z myślą o lokalnej społeczności stworzono hasło Galerii Victoria „Moja, Twoja, Nasza”. Nie jest ono jedynie pustym sloganem, ale przede wszystkim odzwierciedleniem filozofii działania tego niepowtarzalnego obiektu, która zakłada, że decydującą rolę w kształtowaniu charakteru Galerii Victoria odgrywają klienci. Wszystkie działania marketingowe związane z promocją Galerii Victoria są przygotowane właśnie w oparciu o hasło „Moja, Twoja, Nasza” oraz z myślą o angażowaniu mieszkańców. Stworzono im m.in. możliwość wyboru gwiazdy, która wystąpiła w dniu otwarcia Galerii Victoria, a następnie zaproszono ich do udziału w castingu na modeli centrum handlowego i wystąpienia w kampanii reklamowej promującej Galerię Victoria. Jako członek lokalnego środowiska biznesowego, a jednocześnie znaczący pracodawca w Wałbrzychu, Galeria Victoria bardzo poważnie traktuje swoją rolę odpowiedzialnego obywatela, aktywnie uczestnicząc w podnoszeniu standardu życia lokalnej społeczności. Galeria Victoria chętnie bierze udział w akcjach społecznych i prozdrowotnych skierowanych do mieszkańców Wałbrzycha i okolic takich jak: wizyty mammobusu, oddawanie krwi dla potrzebujących w ramach współpracy z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Wałbrzychu, organizacja Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz akcji: „Zadbaj o swoje serce!” (bezpłatne badania EKG oraz poziomu cholesterolu), „Wysprzątajmy Wałbrzych” (akcja ekologiczna, której celem było sprzątanie Wałbrzycha), czy „Bezpieczny Kierowca” (mająca na celu popularyzację bezpiecznej i ekologicznej jazdy). Centrum handlowe organizuje i wspiera także liczne projekty kulturalne (wystawy, konkursy dla przedszkolaków, organizowanie imprez, podczas których wręczane są nagrody dla przedszkoli) i sportowych (akrobacje rowerowe, pokazy skoków motocyklowych, rajdy samochodowe).
Wszystkie działania marketingowe Galerii Victoria są podporządkowane jej filozofii działania, czyli angażowaniu mieszkańców w życie centrum handlowego. Dodatkowo dbamy, aby ciągle zaskakiwać naszych klientów, dlatego stale wdrażamy w życie nowe pomysły. Akcje, które najbardziej przypadły do gustu naszym klientom, regularnie powtarzamy. W Galerii Victoria organizowane są np. koncerty (plenerowe oraz wewnątrz obiektu), pokazy mody, akcje charytatywne (np. WOŚP), akcje prozdrowotne, zawody sportowe (na zewnątrz i wewnątrz obiektu), pokazy i warsztaty taneczne, warsztaty plastyczne dla dzieci, warsztaty dla niepełnosprawnych, wystawy (organizowane we współpracy z lokalnymi ośrodkami kultury), spotkania dla przedstawicieli lokalnego biznesu (wręczanie nagród), uroczystości wręczania nagród w konkursach organizowanych przez Urząd Miejski w Wałbrzychu, targi kosmetyczne, wieczory i pokazy filmowe, spotkania z muzykami, różnego rodzaju konkursy dla klientów (np. na Walentynki), Noc Zakupów, wielkie wyprzedaże, rajdy samochodowe, akcje edukacyjne („Bezpieczny Kierowca”), wystawy motocykli, czy imprezy okolicznościowe (Andrzejki, Mikołajki, Święta Bożego Narodzenia, Wielkanoc, Dzień Dziecka, Dzień Matki itp.)
Wyniki finansowe oraz odwiedzalność centrum handlowego w pełni spełniają oczekiwania nie tylko właścicieli i zarządcy Galerii Victoria, ale także najemców. Z miesiąca na miesiąc notujemy wzrosty frekwencji w centrum handlowym w stosunku do roku poprzedniego pomimo pojawienia się konkurencji w regionie. Wzrost liczby osób odwiedzających centrum handlowe przekłada się oczywiście na osiąganie lepszych wyników sprzedażowych przez naszych najemców. Taki stan rzeczy zawdzięczamy sprawnym działaniom marketingowym (m.in. organizowanie różnorodnych imprez, koncertów, akcji charytatywnych itp.) oraz bogatej ofercie handlowej i rozrywkowej centrum handlowego.
Przez cały okres działania Galerii Victoria jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi najemcami. Bardzo ważne jest dla nas, aby na bieżąco śledzić opinię każdego z najemców, gdyż zadowolony najemca, który notuje dobre wyniki sprzedażowe, to klucz do naszego sukcesu. Dlatego też regularnie organizujemy spotkania z najemcami, podczas których chętnie wysłuchujemy ich uwag i pomysłów. Bardzo chętnie wdrażamy również w życie proponowane przez nich rozwiązania.
Galeria Victoria bardzo szybko zyskała olbrzymią popularność wśród mieszkańców Wałbrzycha i regionu, którzy regularnie ją odwiedzają. Wynika z tego, że realizowana przez nas strategia jest skuteczna, dlatego nadal będziemy rozwijać naszą ofertę, planujemy wprowadzenie nowych marek oraz kolejne oryginalne imprezy. Najbliższa planowana impreza to huczne obchody drugich urodzin Galerii Victoria, w których wezmą udział Tadeusz Drozda i Katarzyna Cichopek.
Tagi:
Oceń artykuł:

Leszek Mazurek, Galeria Victoria: Zadowolony najemca to klucz do sukcesu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.