Lech Przemieniecki, TextilMarket: Dotychczasowe efekty współpracy agencyjnej dają dobry prognostyk

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-06-12 | 08:00
TextilMarket przechodzi coraz więcej zmian, które mają na celu poprawienie jakości oraz wzrost ekfektowności. W ostanim czasie marka postanowiła wypróbować nową formę zarządzania salonami. Część sklepów jest przejmowana przez agentów.  Nie są to jednak jedyne działania, którymi marka zaskoczy swoich klientów. O nowej formie zarządzania i planach na przyszłość mówi Lech Przemieniecki, prezes zarządu Adesso Sp z o.o. S.K.A.

Jak mogą podsumować Państwo działalność marki TextilMarket w pierwszych miesiącach 2013 r.? 

Po 5 miesiącach 2013 sieć sklepów TextilMarket zrealizowała EBIT wyższy niż zakładano. Wprawdzie na skutek przedłużonej zimy nie udało się osiągnąć zamierzonego poziomu przychodów, zrekompensowaliśmy to jednak wyższą marzą oraz niższym poziomem kosztów operacyjnych. Z pewnością w branży odzieżowej widoczne jest pogorszenie koniunktury. W naszych sklepach widzimy coraz większą liczbę klientów, którzy rezygnują z zakupów w sklepach z markowa odzieżą na rzecz tańszych ubrań. Dlatego też TextilMarket w ostatnim okresie zmienił i znacznie uatrakcyjnił ofertę odzieżową, tak aby nawet bardziej wymagający klienci mogli znaleźć interesujące ich produkty. Można u nas kupić odzież coraz bardziej zbliżoną jakością i fasonem do oferty sklepów markowych, za cenę kilkakrotnie niższą. TextilMarket dysponuje ofertą ubrań dla całej rodziny: dzieci, młodzieży, kobiet i mężczyzn.

Ile aktualnie sklepów liczy sieć Textilmarket w Polsce? Czy planują Państwo następne otwarcia?
 
Aktualnie mamy 275 sklepów. Praktycznie co miesiąc otwieramy kilka nowych. Do końca 2013 roku otworzymy jeszcze kilkanaście marketów. Lokalizacje wynikają z oceny potencjału handlowego oraz przewidywanej rentowności punktów. Otwieramy sie zarówno w centrach handlowych jak i małych ośrodkach.

Część Państwa sklepów zostaje przejmowana przez agentów, czy jest to bardziej efektywna forma?

Proces tworzenia agencji jest jeszcze zbyt krótki, żeby go obiektywnie oceniać, ale dotychczasowe efekty dają bardzo dobry prognostyk na przyszłość. Widzimy znacznie większą dbałość agentów o poziom funkcjonowania sklepu, o standardy obsługi, dopasowanie profilu i oferty do lokalnych warunków. Agent, działający jako samodzielny podmiot gospodarczy, otrzymuje uzgodnioną pulę środków na wynagrodzenia załogi i koszty bieżące sklepu. Ponadto jest dodatkowo premiowany za realizacje planów sprzedażowych.Zamierzamy rozwijać tę formę zarówno dla sklepów nowych jak i już działających. Zapraszamy zwłaszcza właścicieli lokalów handlowych, którzy poza dochodem z wynajmu, chcieliby spróbować działalności na większą skalę.

Jakie jeszcze zmiany w tym roku czekają klientów TextilMarket? 

Przede wszystkim bardzo mocno skupiamy się na atrakcyjności oferty, oraz utrzymaniu najniższych cen na rynku. Z naszych badań wynika, że klienci już teraz postrzegają TextilMarket jako bardzo atrakcyjne miejsce zakupów dobrej jakościowo odzieży w bardzo konkurencyjnych cenach.  Warto zaznaczyć, że sporą część oferty TextilMarketu stanowią produkty polskie, natomiast import jest starannie selekcjonowany, co zasadniczo odróżnia nas od sprzedawców umownej „chińszczyzny”. Ponadto pracujemy też nad samym wyglądem sklepu, komunikacją produktową i jego funkcjonalnością. Nasze nowe sklepy daleko odbiegają od potocznego stereotypu sklepów z tanią odzieżą. Są to nowoczesne, ładne i funkcjonalnie zaaranżowane punkty. O ich pozytywnym odbiorze przez klientów świadczą nowe otwarcia, podczas których  systematycznie ustanawiamy rekordowe obroty.

Z jakich narzędzi marketingowych korzystają Państwo najchętniej i które z nich są Państwa zdaniem najbardziej efektywne?

Aktualnie wykorzystujemy rozwiązania tradycyjne, które najlepiej sprawdzają się w ośrodkach, w których mamy sklepy. Ale nie wykluczamy niestandardowych akcji w niedalekiej przyszłości.

Czy tegoroczne plany ekspansji przewidują rozpoczęcie działalności w kolejnych krajach?

Aktualnie TextilMarket działa na rynku polskim. W tym roku nie planujemy ekspansji zagranicznej.
Tagi:
Oceń artykuł:

Lech Przemieniecki, TextilMarket: Dotychczasowe efekty współpracy agencyjnej dają dobry prognostyk

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.