Kiedy powstał innowacyjny koncept sklepów Symbiosis?
Koncept na salony Symbiosis narodził się wiosną 2012 roku, można zatem powiedzieć, że jest to koncept dopiero się kształtujący.
Na czym polega jego wyjątkowość?
Salony Symbiosis różnią się znacznie od innych salonów obuwniczych- Symbiosis prezentuje zupełnie nowy, wyższy standard obsługi klienta i przełomowe założenia Visual
Merchandisingu, takie jak utrzymanie wystroju salonów w przytulnym, domowym stylu- elementy imitujące meble przynoszą na myśl pęknie urządzany salon, zaś drewniane
dodatki dodają szyku i elegancji. Klient poczuje się jakby znalazł się w swoim własnym domu. Może usiąść na wygodnej sofie, napić się pysznej kawy i przejrzeć ulubiony
magazyn o modzie lub designie. I właśnie w takiej, zrelaksowanej atmosferze zapozna się z ofertą obuwia w stylu smart casual.
Jakie marki proponuje klientom firma Symbiosis?
W ofercie Symbiosis znajdują się cenione na całym świecie marki- Lacoste, Timberland, Ecco i Tommy Hilfiger. W nadchodzącym, jesienno-zimowym sezonie, Symbiosis
przyjmie do swej modnej rodziny nowego członka – amerykańską markę Rockport, którą pokochają fani komfortowego stylu z wyższej półki.
Gdzie zadebiutował nowy koncept?
Pierwszy salon w nowym formacie otworzyliśmy w Płocku w Galerii Wisła.
Ile aktualnie posiadają Państwo funkcjonujących sklepów w nowym formacie i jakie są dalsze plany rozwoju tego projektu?
Obecnie posiadamy 7 salonów Symbiosis, z czego 3 są outletami. Planujemy oczywiście dalsze otwarcia.
Jak mógłby Pan opisać klienta marki Symbiosis?
Klientem Symbiosis są mieszkańcy większych miast w wieku pomiędzy 20 a 40 rokiem życia, którzy mogą sobie pozwolić na zakup bardziej luksusowych produktów. Są to osoby
aktywne, spełnione, posiadające pasje, obeznane w najnowszych trendach i dokonujące świadomych wyborów zakupowych.
Jaka była reakcja klientów na zmiany w salonach?
Klienci byli początkowo zaskoczeni inną formą zakupów, ale było to zaskoczenie zdecydowanie pozytywne. Po ich reakcjach wnioskujemy, że tak odmienione podejście do
klienta było tym, na co czekali. Teraz, przychodząc na zakupy, mogą poczuć się wyjątkowo. Dzięki temu Symbiosis zyskuje coraz szersze grona wiernych klientów.
Czy nowy koncept spełnił Państwa oczekiwania?
Koncept Symbiosis jest młodym, nadal rozwijającym się formatem, który stale obserwujemy i modyfikujemy w miarę możliwości. Projekt jest w całości autorski. Był długo i
głęboko analizowany przez firmę Marketing Investment Group, która jest jego właścicielem.
Z jakimi trudnościami spotkali się Państwo przy otwieraniu nowych salonów?
We wdrażaniu założeń Symbiosis, największym wyzwaniem okazała się zmiana podejścia klientów do nowego rodzaju obsługi. Przyzwyczajeni do nieco bezosobowego traktowania
w innych miejscach, wyjątkowe standardy Symbiosis przyjęli z początkową nieufnością. Bardzo szybko przyzwyczaili się jednak do ekskluzywnego traktowania, które powinno
być normą w każdym sklepie.
Jak mogą Państwo podsumować dotychczasowe wyniki sprzedaży w salonach Symbiosis?
Jesteśmy zadowoleni z wyników, jakie przez pierwszy rok funkcjonowania osiągnęły salony Symbiosis. Czynione w dalszym ciągu optymalizacje stale poprawiają efektywność
ekonomiczną salonów.
Jakie są plany rozwoju marki Symbiosis na drugie półrocze 2013 roku?
Rozwój sieci salonów Symbiosis jest z pewnością tym, na czym nam zależy. Kolejne otarcia planujemy już wkrótce. Zależy nam na topowych lokalizacjach w prestiżowych
centrach handlowych w największych miastach w Polsce.