Krzysztof Walasek, Symbiosis: Ekskluzywne traktowanie klienta powinno być normą

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-08-12 | 08:00
Marka obuwnicza Symbiosis to nowa jakość na polskim rynku detalistów obuwniczych. Pierwszy salon Symbiosis uruchomiono w marcu 2012 roku w Płocku. Niedługo, do siedmiu już działających salonów dołączą kolejne. O wyzwaniach związanych z wprowadzeniem nowego konceptu oraz o pozytywnych reakcjach klientów opowiada Krzysztof Walasek, Marketing Manager marki Symbiosis.


Kiedy powstał innowacyjny koncept sklepów Symbiosis?
Koncept na salony Symbiosis narodził się wiosną 2012 roku, można zatem powiedzieć, że jest to koncept dopiero się kształtujący.

Na czym polega jego wyjątkowość?
Salony Symbiosis różnią się znacznie od innych salonów obuwniczych- Symbiosis prezentuje zupełnie nowy, wyższy standard obsługi klienta i przełomowe założenia Visual Merchandisingu, takie jak utrzymanie wystroju salonów w przytulnym, domowym stylu- elementy imitujące meble przynoszą na myśl pęknie urządzany salon, zaś drewniane dodatki dodają szyku i elegancji. Klient poczuje się jakby znalazł się w swoim własnym domu. Może usiąść na wygodnej sofie, napić się pysznej kawy i przejrzeć ulubiony magazyn o modzie lub designie. I właśnie w takiej, zrelaksowanej atmosferze zapozna się z ofertą obuwia w stylu smart casual.

Jakie marki proponuje klientom firma Symbiosis?
W ofercie Symbiosis znajdują się cenione na całym świecie marki- Lacoste, Timberland, Ecco i Tommy Hilfiger. W nadchodzącym, jesienno-zimowym sezonie, Symbiosis przyjmie do swej modnej rodziny nowego członka – amerykańską markę Rockport, którą pokochają fani komfortowego stylu z wyższej półki.

Gdzie zadebiutował nowy koncept?
Pierwszy salon w nowym formacie otworzyliśmy w Płocku w Galerii Wisła.

Ile aktualnie posiadają Państwo funkcjonujących sklepów w nowym formacie i jakie są dalsze plany rozwoju tego projektu?
Obecnie posiadamy 7 salonów Symbiosis, z czego 3 są outletami. Planujemy oczywiście dalsze otwarcia.

Jak mógłby Pan opisać klienta marki Symbiosis?
Klientem Symbiosis są mieszkańcy większych miast w wieku pomiędzy 20 a 40 rokiem życia, którzy mogą sobie pozwolić na zakup bardziej luksusowych produktów. Są to osoby aktywne, spełnione, posiadające pasje, obeznane w najnowszych trendach i dokonujące świadomych wyborów zakupowych.

Jaka była reakcja klientów na zmiany w salonach?
Klienci byli początkowo zaskoczeni inną formą zakupów, ale było to zaskoczenie zdecydowanie pozytywne. Po ich reakcjach wnioskujemy, że tak odmienione podejście do klienta było tym, na co czekali. Teraz, przychodząc na zakupy, mogą poczuć się wyjątkowo. Dzięki temu Symbiosis zyskuje coraz szersze grona wiernych klientów.

Czy nowy koncept spełnił Państwa oczekiwania?
Koncept Symbiosis jest młodym, nadal rozwijającym się formatem, który stale obserwujemy i modyfikujemy w miarę możliwości. Projekt jest w całości autorski. Był długo i głęboko analizowany przez firmę Marketing Investment Group, która jest jego właścicielem.

Z jakimi trudnościami spotkali się Państwo przy otwieraniu nowych salonów?
We wdrażaniu założeń Symbiosis, największym wyzwaniem okazała się zmiana podejścia klientów do nowego rodzaju obsługi. Przyzwyczajeni do nieco bezosobowego traktowania w innych miejscach, wyjątkowe standardy Symbiosis przyjęli z początkową nieufnością. Bardzo szybko przyzwyczaili się jednak do ekskluzywnego traktowania, które powinno być normą w każdym sklepie.

Jak mogą Państwo podsumować dotychczasowe wyniki sprzedaży w salonach Symbiosis?
Jesteśmy zadowoleni z wyników, jakie przez pierwszy rok funkcjonowania osiągnęły salony Symbiosis. Czynione w dalszym ciągu optymalizacje stale poprawiają efektywność ekonomiczną salonów.

Jakie są plany rozwoju marki Symbiosis na drugie półrocze 2013 roku?
Rozwój sieci salonów Symbiosis jest z pewnością tym, na czym nam zależy. Kolejne otarcia planujemy już wkrótce. Zależy nam na topowych lokalizacjach w prestiżowych centrach handlowych w największych miastach w Polsce.
Tagi:
Oceń artykuł:

Krzysztof Walasek, Symbiosis: Ekskluzywne traktowanie klienta powinno być normą

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.