W maju br. Sky Tower minęło dwa lata od otwarcia obiektu. Ile klientów w ciągu tego czasu odwiedziło Państwa centrum?
Galerię handlową Sky Tower otworzyliśmy dla klientów 23 maja 2012 roku, czyli lekko ponad dwa lata temu. Obecnie centrum odwiedza w ciągu miesiąca ponad pół miliona klientów, którzy regularnie robią tu zakupy i korzystają z bogatej oferty gastronomicznej i rozrywkowej. Niedawno, 17 czerwca odwiedził nas 10 milionowy klient.
Jaki jest zasięg oddziaływania centrum?
Galerię handlową Sky Tower wyróżnia przede wszystkim zlokalizowanie w najwyższym i jedynym tego typu kompleksie architektonicznym w kraju. Zatem zasięg oddziaływania obiektu obejmuje całe miasto. Sky Tower jest widoczny praktycznie z każdego miejsca we Wrocławiu. W granicach 15 minut dojazdu samochodem do Sky Tower mieszka około 340 000 osób, stanowi to prawie 53% populacji naszego miasta*
Czy odwiedzają Państwa goście zza granicy?
Tak, naszą galerię odwiedza wielu cudzoziemców. Z obserwacji wynika, że miejsce bardzo upodobali sobie zagraniczni turyści i rezydenci mieszkający we Wrocławiu. Towarzystwo w Sky Tower jest międzynarodowe, słychać tu różne języki. Zapewne dla turystów dużym wabikiem jest Punkt Widokowy. Rezydenci przychodzą na zakupy i do restauracji, często całymi rodzinami.
Czym charakteryzuje się tenant mix Sky Tower?
W przypadku każdego projektu handlowego jednym z najistotniejszych aspektów jego funkcjonowania jest strategia wynajmu. Tenant mix Sky Tower, to wyższe i średnie marki. Mamy urozmaiconą ofertę modową od sklepów LPP po nowum na rynku butik Jolly wyłącznie polskich projektantów i Piazza di Moda pierwszy na taka skalę w Polsce multibrand marek włoskich. Zadbaliśmy o rozbudowaną Galerię Restauracji ulokowaną na dwóch poziomach z rozmaitymi kuchniami i formułami sprzedaży. Działa w Sky Tower Galeria Rozrywki, w której klub bilardowy Bandaclub i kręgielnia Sky Bowling zapraszają do późnych godzin nocnych.
W jaki sposób dobierają Państwo najemców?
W związku z tym, że nasza galeria musi odpowiadać na dość zróżnicowane potrzeby klientów: od pracowników biurowca po mieszkańców apartamentów, staramy się tak układać ofertę, aby zadowoliła ona wszystkie grupy.
Jaką z marek (polskich/ międzynarodowych) chcieliby Państwo mieć w ofercie centrum?
Co do marek, które chętnie widzielibyśmy w naszej galerii, to obecnie koncentrujemy się na branży sportowej. Poza tym jest jeszcze wiele marek, z którymi prowadzimy rozmowy i chcemy zaprosić do współpracy.
Jak Państwa zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 10 lat?
Jeśli można to skupimy się na rynku lokalnym, który tylko nieznacznie odbiega od tendencji w całym kraju.
Oczywiście.
Przez ostatnie 10 lat obserwowaliśmy ogromny rozwój powierzchni handlowej na terenie Wrocławia oraz najbliższych okolic. Sprawiło to, że nasz rynek powierzchni komercyjnych pod względem liczby m2 powierzchni handlowej na głowę mieszkańca należy do największych w kraju, a planowane są dalsze inwestycje. Wydaje się jednak, że w ciągu kilku następnych lat wrocławski rynek handlu okrzepnie i będzie się rozwijał ewolucyjnie. Warto podkreślić, iż Sky Tower jest jednym z pierwszych w Polsce Centrów piątej generacji, czyli miejscem, w którym połączone zostaną ze sobą praktycznie wszystkie funkcje potrzebne do egzystencji człowieka, takie jak m.in.: praca (biura), mieszkanie, sport, zdrowie, nauka, kultura oraz oczywiście handel i usługi. Tego typu obiekty charakteryzują się dążeniem do samowystarczalności i możliwością kompleksowego obsłużenia klientów w ramach jednej lokalizacji. Obserwacje rynków w krajach przodujących w branży potwierdzają, iż obrany kierunek jest właściwy, aczkolwiek, jako bardzo innowacyjny w Polsce wymaga dłuższego czasu adaptacji.
Mówią, że sukces ma wielu ojców, a porażka jest zawsze sierotą. Co Państwo uważają za największy sukces?
Niewątpliwym sukcesem jest stworzenie pewnej magii miejsca w którym należy bywać, pracować, czy mieć siedzibę firmy. Odzwierciedla to fakt, iż wynajęte jest blisko 100% powierzchni biurowej. Za pewien sukces uważam uruchomienie najwyższego Punktu Widokowego w Polsce oraz organizację biegu po schodach Sky Tower Run.
Patrząc na systematyczny wzrost odwiedzalności i co za tym idzie obrotów najemców w galerii można stwierdzić, iż większość przeprowadzonych do tej pory działań odnosi zamierzony skutek, aczkolwiek życzylibyśmy sobie aby ten proces przebiegał szybciej.
Jakie czynniki zadecydowały o pozytywnym efekcie?
Należałoby wspomnieć o obiektywnych czynnikach makroekonomicznych, które nie pomagały z pewnością w momencie uruchamiania obiektu. Zdajemy sobie sprawę z tego, iż czeka nas jeszcze wiele pracy i wyzwań, ale z nadzieją patrzymy w przyszłość podbudowani tym, co już osiągnęliśmy.
Jakie innowacyjne działania, w ciągu dwóch lat działalności centrum udało się zrealizować?
Sky Tower z gruntu jest innowacyjną inwestycją, zatem nie sposób nie realizować tu innowacyjnych działań. Na chwilę obecną wyłącznie nasz obiekt ma potencjał, który pozwala na organizację pewnych spektakularnych działań. Przykładowo z początkiem tego roku uruchomiliśmy wspomniany już wcześniej najwyższy w Polsce Punkt Widokowy, co spotkało się z bardzo pozytywną reakcją i bardzo dużym sukcesem. Punkt Widokowy ma praktycznie pełne obłożenie od samego otwarcia. Pod koniec maja z kolei odbył się pierwszy Sky Tower Run, czyli bieg po schodach właśnie na Punk Widokowy. Tylko u nas jest klatka schodowa mająca blisko 1200 schodów! Impreza przyciągnęła uwagę zawodników, kibiców i naszych klientów. Sky Tower Run będzie imprezą cykliczną. Mamy nadzieję, iż w przyszłości na dobre wpisze się w kalendarz międzynarodowych biegów po schodach. Minione dwa lata to w historii inwestycji szereg atrakcji handlowych i wydarzeń kulturalnych, budowanych na ogromnym potencjale obiektu. W ciągu tego czasu w Sky Tower zrealizowano dziesiątki przedsięwzięć wykraczających zdecydowanie poza dziedzinę sprzedaży. Odbyły się m.in. Mistrzostwa Polski w Snookerze zorganizowane przez klub bilardowy Bandaclub, Zawody Pucharu Świata w bowlingu sportowym w kręgielni Sky Bowling, transmisje meczów UEFA EURO 2012 i Mundial 2014, wystawa grafik Salvadora Dalego, wernisaż wystawy Ryszarda Horowitza pt. „Horowitz Raw – Stan surowy”, wyjątkowy pokaz P.I.W.O., podczas którego wyświetlane w oknach wieżowca obrazy były zsynchronizowane z transmisją dźwięku, pierwszy w Polsce bieg na orientację w centrum handlowym, zorganizowany przez WKS Śląsk Wrocław, konkurs piękności TOP 50 Queen of Poland oraz liczne pokazy mody najlepszych polskich projektantów, aukcje sztuki i koncerty. Przykłady można mnożyć. Wszystkie nasze inicjatywy spotykały się raczej z dobrym przyjęciem uczestników.
W jaki sposób klienci mogą spędzić wolny czas w galerii?
Klienci mogą korzystać do późnych godzin wieczornych z oferty największego klubu bilardowego w Polsce Bandaclub oraz z najnowocześniejszej we Wrocławiu kręgielni Sky Bowling. Relaks i aktywność zapewnia Fitness Academy, czyli nowoczesny klub fitness z funkcją SPA. Niecodzienną atrakcją jest także wielkoformatowa ściana interaktywna, znajdująca się na I piętrze. Dzięki adaptacji wyświetlanych na nośnikach efektów interaktywnych odbiorca może ruchem sterować wyświetlane treści, np. grać w różnorodne gry, zdobywać wiedzę, oglądać transmisje meczu, czy projekcję filmu. Wyjątkowość tej realizacji podkreśla także jej rozmiar, do instalacji i zabudowy systemów wykorzystano ponad 2.000 śrub, 4 km kabli i 3 tony szkła. Oczywiście powyższą ofertę uzupełniają wszelkiego typu punkty usługowe od poczty czy kantoru rozpoczynając, a na salonie fryzjerskim, placówkach bankowych, czy aptece kończąc.
Czym charakteryzują się eventy organizowane na terenie galerii?
Eventy organizowane w Sky Tower są nastawione głównie na nietuzinkowość oraz unikalność. Stawiamy również na dobrą jakość. Koncentrujemy się głownie na eventach modowych, sportowych i kulturalnych.
Jaka strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności centrum pozwalają na wyróżnienie Państwa galerii na tle lokalnej konkurencji?
Architektura naszej marki oparta jest na idei „nowoczesnego miasta” i trzech integralnych funkcji miejsca. Pierwsza funkcja, to oryginalne miejsce zakupów zbudowane na odpowiednio dobranym portfolio marek dedykowanych ludziom poszukującym oryginalności i świeżości w modzie, bez względu na grubość portfela. Druga funkcja, to oryginalna rozrywka obejmująca m.in. ofertę kręgielni, bilardu, rozwiązań interaktywnych i ponadprzeciętnej oferty kulinarnej, a także ciekawie dobranych eventów. Trzecia funkcja, to nowoczesna i intrygująca atmosfera miejsca, kreująca niepowtarzalny klimat zakupów, spotkań i relaksu. Sky Tower, to nowy symbol Wrocławia, najwyższy budynek w Polsce i to głównie determinuje naszą strategię marketingową.
Czym zaskoczą Państwo swoich klientów w II poł. 2014 roku?
Mamy zamknięty kalendarz marketingowy do końca tego roku. Przygotowaliśmy wiele niespodzianek dla naszych Klientów. Niemniej, gdybym teraz o tym powiedział, nie byłyby to już niespodzianki.
Jakie plany mają Państwo na kolejny rok?
W planach mamy kilka eventów, promocji, a nawet wydarzenie plenerowe. Zapraszamy do odwiedzania naszej strony i funpage’u na Facebook’u, tam zawsze można znaleźć najświeższe informacje, o tym co będzie się działo w Sky Tower.
*
Dane pochodzą z analizy zleconej przez Sky Tower