W tym roku mija 10 lat od otwarcia Blue City. Jaki to był czas dla obiektu?
Przez 10 lat przeszliśmy bardzo długą drogę. Na początku przeżywaliśmy okresowe trudności, zmagając się z trudnym architektonicznie budynkiem, lokalizacją w okolicy słynącej z gigantycznych korków, niekorzystnym wizerunkiem pochodzącym z czasów wieloletniej budowy centrum. Przez lata konsekwentnie budowaliśmy naszą pozycję na rynku. Dziś z dumą możemy powiedzieć, że mamy ugruntowane miejsce wśród najważniejszych warszawskich centrów handlowych.
Co było dla Państwa największym sukcesem?
Największym sukcesem była udana optymalizacja kompozycji najemców oraz wypracowanie unikalnego pozycjonowania centrum dzięki konsekwentnej strategii marketingowej. Od wielu lat notujemy stały wzrost ilości odwiedzających. O powodzeniu zdecydowała determinacja i cierpliwość właścicieli projektu oraz ciężka praca całego zespołu zarządzającego centrum.
Jak Państwa zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 5 lat?
Po okresie dużego zainteresowania mniejszymi miastami, duże inwestycje wracają do stolicy. Obecnie najatrakcyjniejsze dla klientów są centra handlowe oferujące doświadczenie niemożliwe do przeżycia w Internecie. Rośnie znaczenie niebanalnej rozrywki, gastronomii, sposobów na spędzanie wolnego czasu. Postępuje digitalizacja kanałów komunikacji z klientami. Wyraźnie czuć zmierzch III generacji centrów handlowych.
Jakie innowacyjne działania, w ciągu ostatnich 10 lat działalności centrum udało się wdrożyć?
W żadnym centrum handlowym w Warszawie nie dzieje się tyle co w Blue City – organizujemy i gościmy największą ilość wydarzeń specjalnych i imprez wśród warszawskich obiektów. Byliśmy pionierem wprowadzania rozwiązań opartych na mapach interaktywnych. Pierwsi uwierzyliśmy w siłę reklamy w Internecie.
W jaki sposób klienci mogą spędzić wolny czas w galerii?
Poza 80 wydarzeniami specjalnymi rocznie do stałych atrakcji Blue City należą: największy w Warszawie plac zabaw dla dzieci pod dachem - Inca Play, tor gokartowy, korty do squasha, nowoczesny klub fitness, klub nocny z dyskoteką, salon SPA. Ostatnio w Blue City otworzyło się jedyne w stolicy Oceanarium.
Czym charakteryzują się eventy organizowane na terenie galerii?
Blue City słynie z organizowania dużej ilości imprez, skierowanych do każdej grupy wiekowej: dzieci, nastolatek, rodzin, fanów mody, kulinariów, sportu, motoryzacji czy nowych technologii. Dużą sympatią odwiedzających cieszy się Międzynarodowy Jarmark Produktów Regionalnych, czy targi mody z udziałem młodych projektantów, które na stałe wpisały się w kalendarz imprez Blue City i organizowane są cyklicznie od kilku lat. Równie często przygotowywane są imprezy dla dzieci, ponieważ każda akcja dla najmłodszych przyciąga rzesze rodzin. Największą popularnością cieszą się oczywiście imprezy z udziałem wiodących marek dla dzieci tj. LEGO, Hasbro, Matel, Smyk czy Toys”R”Us. Blue City jest także gospodarzem wydarzeń kulturalnych i wystaw, organizuje pokazy taneczne, wydarzenia edukacyjne, jako pierwsze zainicjowało imprezy dla bloggerów modowych. Różnorodność imprez wynika z potrzeb i zainteresowań klientów, a także panującej w danym czasie mody (np. na gotowanie).
Co wyróżnia Blue City na tle lokalnej konkurencji?
Przede wszystkim Blue City jest centrum IV generacji, łączącym w sobie funkcję handlową, rozrywkową i biurową – w Warszawie są tylko dwa obiekty tego typu. Ważnym elementem naszej strategii jest dostarczanie klientom unikalnych doświadczeń, wykraczających poza standardowe zakupy. Dlatego organizujemy 80 imprez rocznie i w swojej ofercie posiadamy najemców, dostarczających niebanalnej rozrywki. Jesteśmy też otwarci na innowacje i nowe pomysły.
Z początkiem br. pojawiły się informacje jakoby centrum miało zostać rozbudowane. Na jakim etapie jest ta inwestycja? Czy nowy – 2015 rok przyniesie w tym temacie jakieś zmiany/ działania?
W tym roku przenieśliśmy część restauracyjną na wyższy poziom, całkowicie zmieniając jej wystrój. Dzięki przebudowie, znaleźliśmy miejsce dla sklepów ważnych marek: H&M, New Look, Carry, Matras. Rozpoczęliśmy proces rewitalizacji powierzchni wspólnych centrum, który będziemy kontynuować w następnym roku.
Czym zaskoczą Państwo swoich klientów w 2015 roku?
W 2015 będziemy kontynuować odnawianie centrum, myślę, że nasi klienci docenią estetyczne i funkcjonalne zmiany, które szykujemy. Rozpoczęliśmy prace nad poszerzeniem oferty rozrywkowej obiektu. Modyfikujemy strategię marketingową centrum, starając się dostosować do nowych wyzwań, stojących przed handlem. Patrzymy w przyszłość z optymizmem.
Tagi: