Wydarzenia o charakterze regionalnym cieszą się zawsze zainteresowaniem klientów, przy czym wątek kulinarny budził szczególne zainteresowanie. Stąd powstał pomysł na cykliczne organizowanie jarmarków produktów regionalnych, które zaczęliśmy organizować jako pierwsze centrum handlowe w Polsce. Jarmarki okazały się tak dużym sukcesem, że przerodziły się w cykliczną, comiesięczną imprezę. Kolejne centra zaczęły kopiować ten format, ale jarmark w Blue City uchodzi za najlepszy do dzisiaj. Stale poszerzamy ofertę jarmarków, ostatnio dodaliśmy do regionów Polski również produkty z różnych miejsc w Europie. Drugą imprezą promującą drobnych wytwórców jest Festiwal Wina i Serów. Ta impreza ma prawdziwie międzynarodowy charakter, uczestniczą w niej producenci wina z różnych, czasem egzotycznych, zakątków Europy i świata.
W Blue City każda impreza skierowana do dzieci i rodziców gwarantuje dużą frekwencję i wspaniała zabawę dla najmłodszych. Dzieje się tak między innymi dlatego, że Blue City ma unikalną i niezwykle rozbudowaną ofertę dla dzieci: plac zabaw Inca Play, tor gokartowy dostępny również dla najmłodszych kierowców, tor dla modeli zdalnie sterowanych, szkołę tańca dla dzieci Egurrola Dance Kids, szkółkę młodzieżową na kortach Squash City oraz wiele sklepów z zabawkami, grami i ubraniami dla dzieci.
Rynek warszawski jest nieco inny niż pozostałe części kraju, trudniej jest ściągnąć publiczność na występy gwiazd, aktorów serialowych czy darmowe koncerty. Tego typu akcje nie przekładają się też na sprzedaż Najemców – ludzie przychodzący na „darmową” rozrywkę nie zawsze chcą kupować w sklepach. „Pack shops not parking lots” – tak brzmi fundamentalna zasada amerykańskich marketerów z centrów handlowych.
Sprawdzają się wydarzenia cykle, które prowadzą do lojalizacji klientów oraz wydarzenia niestandardowe, skierowane do określonego segmentu rynku. W tym roku planujemy kilkanaście imprez własnych, skierowanych do różnych grup docelowych, dla których mamy szeroką ofertę: na przykład w styczniu impreza Fit Karnawał przeznaczona jest dla ludzi aktywnych, dbających o zdrowie i sylwetkę, dla których oferujemy szereg aktywności takich jak zajęcia fitness, taneczne, sportową naukę jazdy, grę w squash i inne aktywności. Każda ważna impreza w Blue City jest promowana kampanią w starannie dobranych do grupy docelowej mediach.
Wierzymy w Internet jak chyba żadne inne centrum handlowe w Polsce, byliśmy branżowym prekursorem wielu działań w sieci i nadal uważamy, że można osiągnąć konwersję internautów w klientów centrum handlowego. Imprezy są promowane z wykorzystaniem wszystkich dostępnych technik i kanałów komunikacji elektronicznej, nie zapominamy jednak o uzupełnianiu zasięgu mediami tradycyjnymi. Jednak specyfika Internetu bardzo wyraźnie predestynuje go do wiodącej roli jako medium w promowaniu wydarzeń.
Wszystkie imprezy dla dzieci (Mikołajki ze Smykiem, Powrót do szkoły z Egurrola Dance Kids, Bezpieczne wakacje z Inca Play itp.), szczególnie te organizowane z mocnymi markami, cieszyły się wielkim zainteresowaniem (Królewski ślub My Little Pony). Cykl jarmarków nadal jest odwiedzany przez stałych klientów. Artystycznymi wydarzeniami były na pewno wystawy fotograficzne Leica Gallery i „Ja Motocyklista”czy „Ustawka”.
W 2012 roku przeprowadziliśmy dwie duże kampanie wizerunkowe oraz szereg kampanii taktycznych, promujących poszczególne imprezy i cykle. Osiągnęliśmy wzrost liczby odwiedzających w porównaniu z rokiem 2011, nasz cel został więc zrealizowany.
W 2013 koncentrujemy się na promocji centrum poprzez promowanie segmentów, w których nasza oferta jest unikalna i szczególnie mocna. Planujemy kilkanaście dużych eventów, głównie związanych ze sportem i aktywnością ruchową, imprez dla dzieci i całych rodzin, bardzo ciekawe imprezy modowe (konferencja i spotkania blogerów modowych, targi niezależnych producentów) oraz kontynuacje sprawdzonych formatów. Kierujemy się obecnie kilkoma zasadami: kontynuujemy sprawdzone imprezy mające stałe grono klientów, przygotowujemy imprezy własne promujące określony segment naszej oferty oraz współpracujemy ze sprawdzonymi partnerami przy organizacji wydarzeń niestandardowych.
Tagi: