Media społecznościowe błyskawicznie zyskują na popularności i są coraz częściej wykorzystywanie zarówno w życiu prywatnym jak i handlowym. Często zamiast szukać strony internetowej – klienci czy kontrahenci szukają firmy na popularnym portalu społecznościowym. O profilu Facebookowym Galerii Handlowej Blue City i jego roli w kontakcie z klientami opowiada Krzysztof Sajnóg, Marketing Director Blue City.
Podstawową funkcją naszego profilu na Facebooku jest komunikowanie klientom o wszystkim, co dzieje się w CH i może ich zainteresować, czyli promocja wydarzeń, najemców itd. Statystki stron dostępne dla administratorów dostarczają wiedzy o popularności postów. Możliwe jest także przeprowadzenie własnego badania za pomocą odpowiedniej aplikacji ankietowej.
Bez zagłębiania się w statystki można stwierdzić, że to, co najbardziej interesuje i inspiruje fanów do aktywności na stronach, to konkursy i nagrody. Fani oczekują korzyści z tytułu przystąpienia do społeczności marek. Spełnianie tych oczekiwań powinno być jednak przemyślane. Konkursy poza rozrywką i nagrodami dla fanów powinny także realizować nasze cele.
Prowadzeniem naszego profilu zajmuje się wyspecjalizowana agencja marketingu społecznościowego, codziennie współpracująca z naszymi działami marketingu i PR.
Komunikacji na stronie nie da się sprowadzić do standardowych komunikatów. Było by to sprzeczne z natura mediów społecznościowych. Fani mają możliwość komentowania naszych postów, wpisania własnych na naszej stronie i z tych możliwości korzystają, a my musimy na bieżąco na te głosy odpowiadać. Musimy też na bieżąco dostosowywać się do zmieniającej się sytuacji, wprowadzać nowe elementy w miarę potrzeb. Niezależnie od doświadczenia ludzi zajmujących się prowadzeniem strony - praca nad nią to ciągle coś nowego.
Fanpage i strona www to uzupełniające się kanały komunikacji naszego centrum. Należy pracować nad tym, aby były zgrane. Aktualności ze strony www powinny być komunikowane na fanpage’u i mieć rozwiązania pozwalające użytkownikom łatwo je udostępniać. Z drugiej strony to co dzieje się na Facebooku, jak np. konkursy, powinno być także komunikowane na www. Istnieją różne narzędzia integracji obu tych kanałów komunikacji, a oba kanały porozumiewają się z odbiorcą z użyciem innego języka.
W przypadku naszego profilu użytkownicy są bardziej aktywni w dniach roboczych, kiedy media społecznościowe są dla nich łatwo dostępną chwilą relaksu, oderwania od codziennych zajęć. Użytkownicy Facebooka najczęściej przeglądają posty ok. godziny 10.00, a komentują i dyskutują po pracy, późnym popołudniem.
Tagi: