Krzysztof Sajnóg, Blue City: Praca nad profilem na FB to ciągle coś nowego

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-09-27 | 16:27
Media społecznościowe błyskawicznie zyskują na popularności i są coraz częściej wykorzystywanie zarówno w życiu prywatnym jak i handlowym. Często zamiast szukać strony internetowej – klienci czy kontrahenci szukają firmy na popularnym portalu społecznościowym. O profilu Facebookowym Galerii Handlowej Blue City i jego roli w kontakcie z klientami opowiada Krzysztof Sajnóg, Marketing Director Blue City.

Podstawową funkcją naszego profilu na Facebooku jest komunikowanie klientom o wszystkim, co dzieje się w CH i może ich zainteresować, czyli promocja wydarzeń, najemców itd. Statystki stron dostępne dla administratorów dostarczają wiedzy o popularności postów. Możliwe jest także przeprowadzenie własnego badania za pomocą odpowiedniej aplikacji ankietowej.
Bez zagłębiania się w statystki można stwierdzić, że to, co najbardziej interesuje i inspiruje fanów do aktywności na stronach, to konkursy i nagrody. Fani oczekują korzyści z tytułu przystąpienia do społeczności marek. Spełnianie tych oczekiwań powinno być jednak przemyślane. Konkursy poza rozrywką i nagrodami dla fanów powinny także realizować nasze cele.
Prowadzeniem naszego profilu zajmuje się wyspecjalizowana agencja marketingu społecznościowego, codziennie współpracująca z naszymi działami marketingu i PR.
Komunikacji na stronie nie da się sprowadzić do standardowych komunikatów. Było by to sprzeczne z natura mediów społecznościowych. Fani mają możliwość komentowania naszych postów, wpisania własnych na naszej stronie i z tych możliwości korzystają, a my musimy na bieżąco na te głosy odpowiadać. Musimy też na bieżąco dostosowywać się do zmieniającej się sytuacji, wprowadzać nowe elementy w miarę potrzeb. Niezależnie od doświadczenia ludzi zajmujących się prowadzeniem strony - praca nad nią to ciągle coś nowego.
Fanpage i strona www to uzupełniające się kanały komunikacji naszego centrum. Należy pracować nad tym, aby były zgrane. Aktualności ze strony www powinny być komunikowane na fanpage’u i mieć rozwiązania pozwalające użytkownikom łatwo je udostępniać. Z drugiej strony to co dzieje się na Facebooku, jak np. konkursy, powinno być także komunikowane na www. Istnieją różne narzędzia integracji obu tych kanałów komunikacji, a oba kanały porozumiewają się z odbiorcą z użyciem innego języka.
W przypadku naszego profilu użytkownicy są bardziej aktywni w dniach roboczych, kiedy media społecznościowe są dla nich łatwo dostępną chwilą relaksu, oderwania od codziennych zajęć. Użytkownicy Facebooka najczęściej przeglądają posty ok. godziny 10.00, a komentują i dyskutują po pracy, późnym popołudniem.
Tagi:
Oceń artykuł:

Krzysztof Sajnóg, Blue City: Praca nad profilem na FB to ciągle coś nowego

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.