Dobiega końca I półrocze 2013. Dla wielu centrów handlowych to czas podsumowywania dotychczasowych działań marketingowych, optymalizowania kosztów funkcjonowania obiektu oraz planów na kolejne miesiące tego roku. Krzysztof Kucharski, dyrektor M1 Kraków, opowiedział o pierwszych 6 miesiącach działalności w tym roku krakowskiego centrum, ale również o planach na dalszy wakacyjny i powakacyjny okres.
Jak mogą podsumować Państwo działalność M1 Kraków w pierwszych miesiącach 2013 roku?
Twórczo. Rozwijamy koncepcje, które mają na celu wspieranie obrotu naszych najemców, jak również optymalizują koszty funkcjonowania centrum, bez obniżania standardów. Cieszy nas fakt, że mamy efekty podjętych działań w obu obszarach, co ma odzwierciedlenie m.in. w utrzymaniu certyfikatów Breem In Use.
Jaką odnotowali Państwo frekwencje odwiedzalności w pierwszym półroczu 2013 roku?
Kolejny rok udaje nam się być powyżej trendu i indeksu footfall. W 2013r. narastająco indeks footfall ma wartość ujemną (-3,8 dla Polski). Na tym tle wypadamy lepiej i jest to zgodne z naszymi oczekiwaniami.
Jaki obrót zanotowało centrum w tym czasie?
Podjęte działania wspierające obrót naszych najemców pozwoliły na utrzymanie sumarycznych obrotów centrum na poziomie ubiegłego roku. Cieszy nas fakt, że 40% naszych najemców kontynuuje wzrost obrotów kolejny rok.
Jak Państwo oceniają konkurencję? Które z innych centrów handlowych stanowi dla Państwa największą konkurencję?
Zawsze pozytywnie. Nasza konkurencja jest dla nas inspiracją, by nie stać w miejscu i ciągle, na nowe sposoby rozwijać się, w myśl zasady „ucieczka do przodu”. Cieszy również fakt, że nasi najemcy wciąż porównują nas do galerii nowszych generacji i plasują nas na podium w regionie.
Co wyróżnia Państwa galerię na tle konkurencji?
Indywidualne podejście do najemcy, dobra komunikacja, polityka „otwartych drzwi”.
Czy dysponują Państwo wypowiedziami/opiniami najemców lub klientów odnośnie pierwszego półrocza funkcjonowania?
Jak co roku w okresie maj/ czerwiec przeprowadzamy ankietowanie wśród naszych najemców, gdzie pytamy ich o współpracę, czy ocenę prowadzonych działań. Na bieżąco otrzymujemy informację o obrotach, nie tylko w ujęciu miesięcznym, ale także po przeprowadzonych akcjach marketingowych.
Czy jest coś, co Państwa szczególnie zaskoczyło w tym czasie?
Bezkrytyczne podejście ekspertów w ocenie i porównywaniu polskiego rynku z zagranicznymi, w tym przede wszystkim zachodnimi.
Czym charakteryzowały się działania marketingowe, które odbyły się na terenie centrum w pierwszej połowie 2013 roku?
Jak już wspomniałem, ukierunkowane są na wspieranie obrotów naszych najemców, zwłaszcza w gorszych okresach cyklu sprzedaży i nieskromnie przyznam, że każda tegoroczna akcja jest sukcesem. Dlatego wymienię tylko trzy: nasza cykliczna loteria z samochodem jako nagrodą, męski tydzień i ostatni weekend wyprzedaży.
Jakie są Państwa oczekiwania i plany na najbliższe miesiące funkcjonowania centrum?
Będziemy kontynuować podjęte działania na ten rok i liczymy na dalszy pozytywny efekt, zwłaszcza w kontekście obrotów naszych najemców. W tej chwili przeprowadzamy szkolenia z zakresu obsługi klienta.
Jakie działania marketingowe zamierzają Państwo wdrożyć, aby zyskać nowych klientów?
Planujemy kolejne akcje wspierające sprzedaż, będą to akcje dzięki którym klienci centrum otrzymają dodatkowe korzyści z robienia zakupów w naszym centrum, m.in. kolejną edycję loterii z samochodem, oraz taką w której będą jeszcze inne atrakcyjne nagrody, będzie też tydzień tematyczny.
Tagi: