Z jakich powodów zdecydowano się na rozbudowę Pasażu Grunwaldzkiego? Czy w dobie rosnącej konkurencji była to konieczność?Jakie są oczekiwania właściciela związane z inwestycją? Na te pytania odpowiada Krzysztof Giemza, dyrektor Działu Centrów Handlowych Echo Investment.
Jako doświadczony deweloper, Echo Investment konsekwentnie realizuje własną, długoterminową strategię rozwoju. Swoją szansę widzimy m.in. w rozbudowach istniejących, dobrze prosperujących centrów handlowych. Takim obiektem bez wątpienia jest Pasaż Grunwaldzki, który posiada ugruntowaną pozycję rynkową i cieszy się niezmienną popularnością wśród mieszkańców stolicy Dolnego Śląska. Decyzja o rozbudowie obiektu była naturalną konsekwencją chęci uatrakcyjnienia oferty tego miejsca.
Pasaż Grunwaldzki zyska ponad 32 tys. mkw. powierzchni całkowitej i 10 tys. mkw. GLA. Przełoży się to na nowych 50 sklepów. Zmienią się jednak nie tylko liczby. Oferta galerii wzbogaci się o nowe marki z sektora premium. W nowej części pojawią się także tradycyjne restauracje z serwisem kelnerskim. Zaprojektowaliśmy też wysokiej klasy klub fitness. Nowa część Pasażu Grunwaldzkiego to przykład wspaniałej architektury, wielkomiejskiej przestrzeni publicznej doświetlonej światłem naturalnym. Zadba o to efektowany szklany dach w formie świetlika. Z reguły wraz z prowadzonymi pracami inwestycyjnymi należy jednocześnie zadbać o prawidłowe funkcjonowanie istniejącej części, tak aby rozbudowa była w jak najmniejszym stopniu odczuwalna dla klientów.
Pasaż Grunwaldzki zostanie powiększony poprzez dobudowanie nowej części, która powstanie na miejscu obecnego parkingu naziemnego. Podobnie jak w przypadku rozbudowy Galerii Echo w Kielcach, również „stara” część Pasażu Grunwaldzkiego zostanie odświeżona. W Kielcach istniejąca część obiektu działała bez zakłóceń, prace zaprojektowano tak, aby rozbudowa była jak w najmniejszym stopniu odczuwalna dla klientów. Podobnie będzie we Wrocławiu.
Powierzchnia handlowa nowej części wyniesie ok. 10 tys. mkw. Po rozbudowie, Pasaż Grunwaldzki będzie dysponował 162 tys. mkw. powierzchni całkowitej i 62 tys. mkw. GLA. Ofertę handlową zapewni 250 sklepów. Liczba miejsc postojowych na parkingu zwiększy się do 1700. Proces komercjalizacji rozpocznie się wkrótce. Aktualnie prowadzone są zaawansowane rozmowy z przedstawicielami prestiżowych marek modowych sektora premium. Koncepcję architektoniczną nowej części wykonała renomowana pracownia APA - Kuryłowicz & Associates. Planujemy rozpoczęcie rozbudowy Pasażu Grunwaldzkiego w III kwartale 2012 roku. Zakończenie prac przewidziano na koniec 2013 roku.
Tagi: