Obecna w 60 krajach świata firma Karcher to przede wszystkim wieloletnia tradycja i ponad 79 lat doświadczenia na rynku. W Polsce sieć sklepów po raz pierwszy pojawiła się 11 lat temu choć jej produkty obecne były na naszym rynku od połowy lat 70-tych. Sieć umożliwia zakup rozmaitych produktów, od wysokociśnieniowych urządzeń czyszczących, po szorowarki, zamiatarki, odkurzacze czy firmowe środki czyszczące. Marka to również prężnie rozwijająca się sieć ręcznych myjni samochodowych, oferujących szereg kompleksowych usług. Mimo, że klienci korzystać mogą dopiero z 3 myjni na terenie poznańskich galerii handlowych, firma już teraz zapowiada dalszą ekspansję. O tym dlaczego na lokalizacje wybierane są wyłącznie centra handlowe oraz jakie są plany rozwoju opowiada Krzysztof Filipczak, kierownik ds. operacyjnych w firmie Intervip Plus S.C.
Ile myjni posiadają Państwo aktualnie?
Aktualnie posiadamy 3 ręczne myjnie samochodowe zlokalizowane w poznańskich centrach handlowych tj. Stary Browar, City Center, Galeria Pestka. Są to myjnie o najwyższym standardzie. Każda myjnia posiada 4 stanowiska obsługi pojazdów.
Jaka jest powierzchnia tych stanowisk?
Powstała jako pierwsza myjnia w Starym Browarze posiada powierzchnię całkowitą około 200 mkw. Kolejno wybudowana myjnia w Galerii Pestka również mierzy około 200 mkw., ponadto znajduje się tam Punkt Ekspresowej Wymiany Opon oraz Wypożyczalnia Bagażników Dachowych. Trzecia myjnia, oddana do użytku 25 października ubiegłego roku jest zdecydowanie największą spośród naszych 3 myjni. Powierzchnia myjni wybudowanej w City Center wynosi bowiem 250 mkw.
Co składa się na powierzchnię myjni?
Na powierzchnię każdej myjni, oprócz 4 stanowisk obsługi składa się również Biuro Myjni wraz z poczekalnią dla klientów, pomieszczenie zwane Parkiem Maszyn, w którym skoncentrowane są wszystkie urządzenia mechaniczne obsługujące myjnię, pomieszczenia magazynowe oraz pomieszczenia socjalne i sanitarne dla pracowników myjni.
Dlaczego zdecydowali się Państwo na prowadzenie myjni wyłącznie na terenie centrów handlowych?
Nasza działalność opiera się wyłącznie na funkcjonowaniu w dużych centrach handlowych. Założeniem przedsięwzięcia było wyjście naprzeciw potrzebom klientów. Klienci odwiedzający centrum mają możliwość pozostawienia samochodu na myjni i swobodnie mogą udać się na zakupy nie martwiąc się o swój samochód. Nie tracą przy tym czasu na bierne oczekiwanie podczas dokonywania usługi mycia pojazdu.
Czy biorą Państwo jednak pod uwagę także rozwój poza tymi obiektami?
Nasza inicjatywa budowania myjni w centrach handlowych przyjęła się z powodzeniem, więc koncentrujemy się w najbliższym czasie na podtrzymaniu dotychczasowej strategii.
Jak wspomina Pan działalność firmy w 2013 roku?
Rok 2013 rozpoczął się udanie, za to drugie półrocze było już trochę gorsze. Jednak w ogólnym podsumowaniu nie był to zły rok. Na pewno największym wydarzeniem ubiegłego roku, które na stałe zapisało się na karcie historii myjni jest otwarcie 3 punktu usługowego w City Center. Inwestycja nie tylko pochłonęła sporo środków finansowych, ale kosztowała również dużo pracy, a co za tym idzie dużo wyrzeczeń i poświęconego czasu.
Jakie są Państwa plany rozwoju na najbliższy czas?
Oczywiście nadal chcemy się rozwijać i na pewno nie poprzestaniemy na dotychczasowym dorobku 3 myjni. W perspektywie 2 najbliższych lat mamy zamiar otwarcia kolejnych 2 punktów usługowych zlokalizowanych na terenie Poznania w centrach handlowych. Szczegółów na razie nie mogę zdradzić ze względu na trwające rozmowy biznesowe.
Tagi: