W październiku rozpoczął działalność pierwszy sklep firmowy Mammut na terenie galerii handlowej. To już 5. sklep marki, której dystrybutorem w Polsce jest firma Uni-Sport, ale na razie jedyny zlokalizowany w centrum handlowym. Czy plany rozwoju przewidują dalszy rozwój w tego rodzaju obiektach? O szczegółach mówi Krzysztof Borkiewicz z firmy Uni Sport.
Sklep firmowy Mammut w Galerii Kazimierz jest pierwszym sklepem Mammuta zlokalizowanym w galerii handlowej. Skąd taka decyzja?
Zdecydowaliśmy się na takie posunięcie, ponieważ Mammut produkuje odzież sportową o najwyższej jakości i w Polsce jest marką premium w tym segmencie produktów. Dlatego chcemy umożliwić zapoznanie się z ofertą i jej zakup osobom poszukującym wysokiej klasy odzież sportową. Według naszych analiz Galerię Kazimierz odwiedzają tacy właśnie klienci. Wyniki pierwszego miesiąca potwierdzają słuszność tego wyboru.
Czy Państwa plany na nowy rok uwzględniają dalszy rozwój w centrach i galeriach handlowych?
W roku 2014 planujemy rozwój sieci sprzedaży poprzez pozyskanie kolejnych partnerów handlowych, u których najchętniej chcemy realizować koncept "Shop in the Shop", czyli wydzielenie części sklepu dla produktów marki Mammut, poprzez umieszczenie naszych regałów firmowych. Rozważamy również lokalizacje w centrach handlowych.
W Polsce pojawia się coraz więcej firm reprezentujących produkty światowych marek. Sądzi Pan, że wkrótce ten trend będzie dominował?
Na pewno widać duże zagęszczenie po stronie dystrybutorów, praktycznie dostępna jest większość światowych marek. Po stronie sklepów sytuacja jest nieco inna, myślę, że rozwój gospodarczy kraju stwarza przestrzeń dla polepszenia bazy handlowej i zmianę dotychczas funkcjonujących modeli sklepów.
Do jakiej grupy klientów kierują Państwo swoje kolekcje?
Dystrybucją marki Mammut w Polsce zajmujemy się od 16 lat. Marka jest bardzo dobrze rozpoznawalna w segmencie klientów uprawiających sporty górskie, wspinaczkę skałkową, turystykę. Natomiast widzimy potencjał rozwoju w grupie klientów uprawiających narciarstwo, freeride oraz biegi terenowe lub po prostu szukających wysokiej jakości odzieży sportowej. Warto podkreślić, że kolekcja butów biegowych MTR zbiera świetne recenzje klientów na rynkach zachodnich. Podobnie jest z odzieżą, czego najlepszym dowodem jest naoczna obserwacja stoków alpejskich.
Jak Pan ocenia zainteresowanie produktami marek outdoorowych oraz sprzętu do sportów ekstremalnych w Polsce?
Widać zdecydowany wzrost popytu. Szczególnie wzrasta zainteresowanie wspinaczką na ściankach, skitouringiem, biegami MTR oraz narciarstwem freeride i freeski, tutaj warto podkreślić doskonałe parametry techniczne oferowanych przez nas produktów, m.in. detektorów lawinowych, plecaków.
W jaki sposób najlepiej promować taką markę jak Mammut?
Nasz zakres działań promocyjnych obejmuje szerokie spektrum. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z TPN i TOPR - zostaliśmy m.in. partnerem akcji lawinowe ABC. Sponsorujemy wiele wydarzeń sportowych, w promocji wykorzystujemy także nowe formy komunikacji czyli internet i media społecznościowe.
Tagi: