W Polsce obuwnicza sieć Kari funkcjonuje od maja 2012 r. Pozytywne przyjęcie rosyjskiej marki przez polskich klientów pozwala firmie na realizację dynamicznych planów rozwoju, które zakładają m.in. uruchomienie sprzedaży internetowej. Szczegóły przybliża Krzysztof Barański, Real Estate Director Kari.
2012 r. udało się zrealizować cele, jeżeli chodzi o liczbę lokalizacji. Na polskim rynku marka Kari została przyjęta dobrze, o czym świadczyć mogą wzrastające obroty. Dodatkowo, można powiedzieć, że było to bardzo pracowite półrocze.
Przygotowujemy się właśnie do otwarcia sklepu internetowego Kari w Polsce. Trwają ostatnie prace techniczne i już wkrótce, w przeciągu ok. 3 tygodni, kolekcje Kari będą dostępne w sprzedaży również w Internecie. Oczywiście z okazji uruchomienia platformy sprzedażowej online planowane są atrakcyjne promocje dla klientów, jednak szczegółów nie mogę jeszcze ujawnić.
Na obecną chwilę w Polsce działają 33 sklepy Kari. Kolejne 2 otwarcia planowane są jeszcze tej wiosny, prawdopodobnie w pierwszej połowie czerwca w CH Auchan Sosnowiec oraz w Krakowie, jednak z powodu trwania negocjacji, nie mogę zdradzić dokładnej lokalizacji. Prowadzimy także kilka rozmów dotyczących otwarcia sklepów w zachodniej części Polski. Kari dołączy do grona najemców Poznań City Center, przygotowujemy się również do uruchomienia salonu na katowickim dworcu.
Kari liczy już kilkaset sklepów w Rosji, Ukrainie, Kazachstanie oraz w Polsce. W sumie ok. 500. Na koniec tego roku planujemy, aby sieć liczyła 700, a do końca 2014 r. ta liczba powinna osiągnąć 1000 sklepów.
Dużym zaskoczeniem okazał się rynek w Kazachstanie, który wykazuje najszybszy zwrot z inwestycji. Wyniki na pozostałych rynkach są równie satysfakcjonujące, niemniej jednak, Kazachstan notuje zdecydowanie lepsze wyniki sprzedaży.
W tym roku planujemy także ekspansję w pozostałych krajach nadbałtyckich, ale szczegóły podamy za chwilę. Kari będzie kontynuować ekspansję w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, ze względu na zbliżoną logistykę tych rynków.
Uważam, że kryzys gospodarczy dotyczy tylko strefy Euro, dlatego sytuacja w Rosji, która jest finansowana przez strefę dolara, nie wpływa na strategię rozwoju Kari. Posiadamy dobre jakościowo obuwie w niskiej cenie, co w przypadku gorszych okresów prosperowania gospodarki na pewno sprzyja i pomaga w sprzedaży.
Tagi: