Krystian Setera, ING Bank Śląski: Nasza obecność w galeriach handlowych jest w fazie testowania

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-05-28 | 08:00
Banki coraz częściej decydują się na działalność w centrach i galeriach handlowych. Swoją obecność w tych obiektach zamierza rozwijać m.in. ING Bank Śląski, który uruchomił specjalne punkty sprzedażowe ING Express, umożliwiające klientom realizację usług w krótkim czasie. O szczegółach i dalszych krokach związanych z tym projektem mówi Krystian Setera, dyrektor Departamentu Strategii i Wsparcia Dystrybucji ING Bank Śląski.

W sierpniu ubiegłego roku uruchomili Państwo ekspresowe stoiska swoich placówek w wybranych centrach handlowych. Co przekonało Państwa do takiej lokalizacji?
Chcemy pozostać bankiem z wiodącą pozycją na rynku, dlatego obserwujemy i analizujemy zmieniające się otoczenie, postęp technologiczny oraz zmiany zachodzące w społeczeństwie. Zmieniły się miejsca aktywności naszych klientów, którzy oczekują łatwego i wygodnego dostępu do usług bankowych w każdym miejscu. Jako nowoczesny bank z rozwiniętą bankowością elektroniczną i mobilną, chcąc być blisko klientów, oferujemy nową formę kontaktu – punkty sprzedażowe w centrach handlowych.
Jak oceniają Państwo poziom stawek czynszów w tych obiektach?
Poziom stawek czynszów w galeriach handlowych jest bardzo wysoki w porównaniu do innych lokalizacji.
Czy w oddziałach w centrach i galeriach handlowych oferują Państwo ten sam zakres usług, co w pozostałych placówkach?
Standardowe oddziały detaliczne ulokowane w galeriach handlowych, oferują pełny zakres usług, natomiast w punktach sprzedażowych ING Express oferujemy usługi, które można zrealizować w krótkim czasie, takie jak otwarcie konta z bankowością elektroniczną, otwarcie konta oszczędnościowego, czy udzielenie pożyczki. Jest to odpowiedź na potrzeby klientów, jakimi są dostępność i wygoda korzystania z usług bankowych.
W jaki sposób zachęcają Państwo tę grupę klientów do skorzystania ze swoich usług?
Do produktów oferowanych w punktach sprzedażowych przygotowane są specjalne materiały marketingowe. Podkreślamy w nich szybkość procesu udzielania wybranych produktów. Klienci oczekują szybkiej i profesjonalnej obsługi, i taką też oferujemy w punktach sprzedażowych w ramach standardowej oferty.
Czy Państwa zdaniem bankomat spełnia swoją rolę w centrach i galeriach handlowych?
Z każdym dniem przybywa miejsc, gdzie za towary i usługi możemy płacić kartą. Płatność kartą staje się powszechna i coraz więcej klientów w ten sposób dokonuje transakcji bezgotówkowych. Jednak liczba klientów, którzy wolą posługiwać się gotówką jest wciąż wysoka, dlatego instalujemy bankomaty w dogodnych dla nich miejscach, m.in. w centrach i galeriach handlowych. W zeszłym roku nasz bank zainstalował w galeriach handlowych 18 nowoczesnych urządzeń dualnych (połączenie bankomatu i wpłatomatu), gdzie obecnie wprowadzamy funkcję recyklingu gotówki, która jeszcze bardziej zapewni dostęp do pieniędzy. Dodatkowo nasz bank, jako pierwszy bank w Polsce, i jeden z pierwszych na świecie, zaoferował klientom nowoczesną technologię wypłat zbliżeniowych (wszystkie karty płatnicze wydawane przez ING Bank Śląski mają taką funkcję), która w zeszłym roku została uruchomiona łącznie w 40 urządzeniach w całej Polsce. W tym roku planujemy instalację ponad 300 kolejnych czytników zbliżeniowych.
W jakich centrach handlowych i kiedy planują Państwo kolejne otwarcia swoich oddziałów?
Nasza obecność w formie stoisk sprzedażowych w galeriach handlowych jest obecnie w fazie testowania. Aby móc trafnie ocenić tę formę kontaktu klienta z bankiem oraz zaplanować kolejne kroki, lokalizacje wybraliśmy nieprzypadkowo - ING Express ulokowane są na różnych rynkach, w miastach o różnej wielkości i specyfice. Dopiero po analizie wyników pilotażu podejmiemy dalsze kroki.
Jakie funkcje Państwa zdaniem będzie spełniać bank w centrum/galerii handlowej w Polsce za kilka lat? Czy przyszłość przyniesie nowe rozwiązania w tym zakresie?
ING Bank Śląski S.A. jako nowoczesna instytucja finansowa nieprzerwanie obserwuje zmieniające się w bardzo szybkim tempie otoczenie i trendy rynkowe. Nasza obecność w centrach handlowych jest wynikiem zmian zachodzących w zachowaniu klientów i ich oczekiwań. Centra handlowe stają się miejscem, gdzie klienci przenoszą swoją aktywność, robią zakupy i spędzają wolny czas. Być może będzie to miejsce i okazja do powstania nowych pomysłów i rozwiązań również dla banków.

Tagi:
Oceń artykuł:

Krystian Setera, ING Bank Śląski: Nasza obecność w galeriach handlowych jest w fazie testowania

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.