Banki coraz częściej decydują się na działalność w centrach i galeriach handlowych. Swoją obecność w tych obiektach zamierza rozwijać m.in. ING Bank Śląski, który uruchomił specjalne punkty sprzedażowe ING Express, umożliwiające klientom realizację usług w krótkim czasie. O szczegółach i dalszych krokach związanych z tym projektem mówi Krystian Setera, dyrektor Departamentu Strategii i Wsparcia Dystrybucji ING Bank Śląski.
W sierpniu ubiegłego roku uruchomili Państwo ekspresowe stoiska swoich placówek w wybranych centrach handlowych. Co przekonało Państwa do takiej lokalizacji?
Chcemy pozostać bankiem z wiodącą pozycją na rynku, dlatego obserwujemy i analizujemy zmieniające się otoczenie, postęp technologiczny oraz zmiany zachodzące w społeczeństwie. Zmieniły się miejsca aktywności naszych klientów, którzy oczekują łatwego i wygodnego dostępu do usług bankowych w każdym miejscu. Jako nowoczesny bank z rozwiniętą bankowością elektroniczną i mobilną, chcąc być blisko klientów, oferujemy nową formę kontaktu – punkty sprzedażowe w centrach handlowych.
Jak oceniają Państwo poziom stawek czynszów w tych obiektach?
Poziom stawek czynszów w galeriach handlowych jest bardzo wysoki w porównaniu do innych lokalizacji.
Czy w oddziałach w centrach i galeriach handlowych oferują Państwo ten sam zakres usług, co w pozostałych placówkach?
Standardowe oddziały detaliczne ulokowane w galeriach handlowych, oferują pełny zakres usług, natomiast w punktach sprzedażowych ING Express oferujemy usługi, które można zrealizować w krótkim czasie, takie jak otwarcie konta z bankowością elektroniczną, otwarcie konta oszczędnościowego, czy udzielenie pożyczki. Jest to odpowiedź na potrzeby klientów, jakimi są dostępność i wygoda korzystania z usług bankowych.
W jaki sposób zachęcają Państwo tę grupę klientów do skorzystania ze swoich usług?
Do produktów oferowanych w punktach sprzedażowych przygotowane są specjalne materiały marketingowe. Podkreślamy w nich szybkość procesu udzielania wybranych produktów. Klienci oczekują szybkiej i profesjonalnej obsługi, i taką też oferujemy w punktach sprzedażowych w ramach standardowej oferty.
Czy Państwa zdaniem bankomat spełnia swoją rolę w centrach i galeriach handlowych?
Z każdym dniem przybywa miejsc, gdzie za towary i usługi możemy płacić kartą. Płatność kartą staje się powszechna i coraz więcej klientów w ten sposób dokonuje transakcji bezgotówkowych. Jednak liczba klientów, którzy wolą posługiwać się gotówką jest wciąż wysoka, dlatego instalujemy bankomaty w dogodnych dla nich miejscach, m.in. w centrach i galeriach handlowych. W zeszłym roku nasz bank zainstalował w galeriach handlowych 18 nowoczesnych urządzeń dualnych (połączenie bankomatu i wpłatomatu), gdzie obecnie wprowadzamy funkcję recyklingu gotówki, która jeszcze bardziej zapewni dostęp do pieniędzy. Dodatkowo nasz bank, jako pierwszy bank w Polsce, i jeden z pierwszych na świecie, zaoferował klientom nowoczesną technologię wypłat zbliżeniowych (wszystkie karty płatnicze wydawane przez ING Bank Śląski mają taką funkcję), która w zeszłym roku została uruchomiona łącznie w 40 urządzeniach w całej Polsce. W tym roku planujemy instalację ponad 300 kolejnych czytników zbliżeniowych.
W jakich centrach handlowych i kiedy planują Państwo kolejne otwarcia swoich oddziałów?
Nasza obecność w formie stoisk sprzedażowych w galeriach handlowych jest obecnie w fazie testowania. Aby móc trafnie ocenić tę formę kontaktu klienta z bankiem oraz zaplanować kolejne kroki, lokalizacje wybraliśmy nieprzypadkowo - ING Express ulokowane są na różnych rynkach, w miastach o różnej wielkości i specyfice. Dopiero po analizie wyników pilotażu podejmiemy dalsze kroki.
Jakie funkcje Państwa zdaniem będzie spełniać bank w centrum/galerii handlowej w Polsce za kilka lat? Czy przyszłość przyniesie nowe rozwiązania w tym zakresie?
ING Bank Śląski S.A. jako nowoczesna instytucja finansowa nieprzerwanie obserwuje zmieniające się w bardzo szybkim tempie otoczenie i trendy rynkowe. Nasza obecność w centrach handlowych jest wynikiem zmian zachodzących w zachowaniu klientów i ich oczekiwań. Centra handlowe stają się miejscem, gdzie klienci przenoszą swoją aktywność, robią zakupy i spędzają wolny czas. Być może będzie to miejsce i okazja do powstania nowych pomysłów i rozwiązań również dla banków.
Tagi: