Konrad Grabski, 4F: W branży outdoor i odzieży sportowej istnieje sezonowość sprzedaży

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-03-02 | 09:00
System franczyzowy jest jednym ze sposobów otwarcia własnego biznesu w centrum handlowym. Jedną z firm oferujących taką możliwość jest marka 4F. O tym jak długo trwa ustalanie warunków współpracy pomiędzy franczyzodawcą, a franczyzobiorcą, jakie koszty zobowiązany jest ponieść franczyzobiorca i w jakich przedziałach kwotowych one się kształtują opowiada Konrad Grabski, kierownik ds. rozwoju sieci detalicznej 4F.

W przypadku branży outdoor i odzieży sportowej istnieje sezonowość sprzedaży związana z porami roku. Marka 4F kojarzona była głównie z okresem jesienno-zimowym, dlatego czas ten był najlepszym okresem handlowym w roku. Rozwój marki 4F sprawił, iż w większości przypadków zaciera się różnica pomiędzy okresami jesień/zima a wiosna/lato, dlatego sezonowość ma mniejszy wpływ na uzyskiwane wyniki sprzedażowe. Moim zdaniem dużo większe znaczenie niż termin otwarcia sklepu ma odpowiedni wybór właściwego centrum handlowego w danej miejscowości oraz trafny dobór miejsca w tym obiekcie.
Ustalenie warunków pomiędzy franczyzobiorcą a franczyzodawcą wymaga zazwyczaj kilku spotkań poprzedzonych wcześniejszą mailową i telefoniczną wymianą informacji. Jeśli rozmawiamy o centrach handlowych, które znajdują się w fazie budowy, to negocjacje mogą trwać nawet kilka miesięcy, gdyż nie można ustalić szczegółowych warunków współpracy bez przeprowadzenia negocjacji z centrum handlowym. W przypadku funkcjonujących obiektów handlowych, okres ten jest zazwyczaj krótszy i często decyzje podejmowane są maksymalnie w kilka tygodni.
W przypadku otwarcia sklepu 4F, franczyzobiorca ponosi koszty związane z wyposażeniem lokalu i jego przygotowaniem do sprzedaży, zgodnie z ustalonym standardem. 4F wnosi swoje produkty do projektu jako wkład (depozyt), a Partner unika w ten sposób dodatkowego ryzyka związanego z kosztami wyprzedaży i ewentualnych stocków magazynowych. Oferta 4F zapewnia ciągłość dostaw oraz dostęp do najnowszych kolekcji, z optymalizacją zatowarowania każdego punktu, pokrywając jednocześnie koszty logistyki wynikające z obrotu towarem.
Koszty inwestycji uzależnione są od wielkości lokalu, jego aktualnego stanu technicznego oraz lokalizacji i wielkości centrum handlowego. Można przyjąć, iż całkowity koszt przygotowania lokalu w istniejącym (funkcjonującym) centrum handlowym wynosi 800 - 1000 zł / mkw. W przypadku nowego centrum handlowego przekazywanego najemcy w stanie „surowym”, zazwyczaj należy się liczyć z dużo większymi wydatkami, które mogą zwiększyć powyższe koszty nawet dwukrotnie.
Przewidywany okres zwrotu inwestycji, jest przedstawiany indywidualnie każdemu franczyzobiorcy, a wyliczany jest w oparciu o posiadane konkretne dane liczbowe tj. koszty, szacowana sprzedaż itp.
Na rynku istnieje wiele sposobów na uzyskanie dofinansowania, jednak każdy franczyzobiorca podchodzi do tego zagadnienia indywidualnie. Z moich informacji wynika, iż można uzyskać dofinansowanie np. z urzędu pracy. Koszty które należy ponieść na remont, adaptacje i wyposażenie lokalu można także częściowo odroczyć w czasie, gdyż na rynku dostępne są np. opcje leasingu wyposażenia sklepu.
Tagi:
Oceń artykuł:

Konrad Grabski, 4F: W branży outdoor i odzieży sportowej istnieje sezonowość sprzedaży

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.