Klient jest królem

2017-09-18 | 08:01

KiK to sieć, która funkcjonuje na polskim rynku detalicznym już 5 lat i sukcesywnie się rozwija. Sklepy dają możliwość skompletowania odzieży i artykułów do domu w jednym miejscu, gdzie sprzedawca dba o potrzeby i oczekiwania klientów. Wysoka jakość obsługi została doceniona dwukrotnie Złotym Laurem Klienta. O planach rozwoju sieci KiK w Polsce, współpracy z galeriami handlowymi oraz realnych działaniach względem klientów przeczytamy w wywiadzie z Mariuszem Kulikiem, dyrektorem generalnym sieci sklepów KiK.

W tym roku KiK obchodzi swoje 5. urodziny w Polsce. Jak w kilku słowach opisałby Pan ten okres? Czy z perspektywy czasu uważa Pan, że Polacy przyjęli KiK z otwartymi ramionami?

5-lecie istnienia marki KiK w Polsce podsumowałbym jako intensywnie realizowaną ekspansję i starania skupione na budowaniu zaufania, a także uświadamianiu polskim konsumentom, że wysoka jakość może iść w parze z korzystną ceną. Z dumą mogę stwierdzić, że te działania przyniosły wymierne rezultaty, mierzone zarówno ilością funkcjonujących sklepów, jak i zainteresowaniem klientów wyrażanym bezpośrednio – w sieci – i pośrednio, poprzez wyniki sprzedaży.

Wyrazy uznania i zaangażowanie w prospołeczne poczynania marki, a także dwukrotne uhonorowanie jej prestiżowym wyróżnieniem, jakim jest Złoty Laur Klienta, są dla nas jednoznacznym sygnałem na to, że KiK na dobre zagościł w świadomości Polaków i dla wielu z nich stał się częścią codzienności.

Sieć sukcesywnie się rozrasta. Tylko w okresie wakacyjnym byliśmy świadkami kilkunastu nowych otwarć. Jakie są plany na pozostałe miesiące 2017 roku?

W skrócie – równie intensywne, co dotychczas. Naszym zasadniczym celem jest stworzenie w Polsce sieci około 650 firmowych sklepów. Stąd też w ciągu kilku najbliższych lat nasza strategia w znacznym stopniu jest ukierunkowana na intensywną ekspansję i w całym 2017 roku, a zwłaszcza w jego ostatnich miesiącach, planujemy skupić się na poszerzeniu sieci 170 obecnie funkcjonujących sklepów do 200 lokalizacji. Jednak nie poprzestajemy wyłącznie na kolejnych otwarciach.

Z troski o komfort i zadowolenie klientów przeprowadzamy również kompleksową modernizację już działających sklepów polegającą między innymi na odświeżeniu sposobu ustawienia wyposażenia, zastosowaniu lepszego oświetlenia, wdrożeniu pewnych udogodnień w sklepie, a nierzadko także na powiększeniu jego powierzchni – wszystko po to, by zakupy w KiK były jeszcze bardziej komfortowe. Mamy również sprecyzowane plany odnośnie rozwijania naszej działalności prospołecznej. Poprzednie akcje okazały się sukcesem zarówno pod względem zainteresowania, jak i realnego wpływu na ich beneficjentów.

Sklepy KiK znajdują się także w retail parkach, w centrach miast, przy głównych ulicach i deptakach – czym kierujecie się Państwo wybierając kolejne lokalizacje? Jakim wymaganiom muszą one sprostać?

Przede wszystkim wygodą i oczekiwaniami naszych klientów. W szerszej perspektywie wybór lokalizacji dla sklepów marki KiK wynika z zapotrzebowania i badań rynku, a także naszych dążeń do zbudowania sieci obecnej w całej Polsce – tak, by niezależnie od miejsca zamieszkania, polscy klienci mieli możliwość zrobienia zakupów w którymś z naszych sklepów. W skali lokalnej ów wybór jest podyktowany ściśle określonymi wymaganiami.

Swoją ofertę kierujemy zasadniczo do całych rodzin, stąd nasze sklepy muszą znajdować się tam, gdzie jest do nich łatwy dostęp, czyli na przykład w centrach miast i przy głównych ulicach albo w galeriach handlowych dysponujących odpowiednią infrastrukturą, to jest obszernym parkingiem i wygodnym dojazdem, ale też w bezpośredniej bliskości dużych osiedli mieszkaniowych.

Istotne znaczenie ma dla nas również opinia samych klientów o danym miejscu i to, czy wzbudza w nich ono zaufanie oraz pozytywne odczucia.

Równie ważnym parametrem jest wielkość dostępnej przestrzeni handlowej. Dążymy do tego, aby standardem w naszych sklepach było 650 m kw. powierzchni i w tej kwestii nie godzimy się na żadne, nawet najmniejsze ustępstwa.

Sklepy KiK to odzież, biżuteria, dodatki dla kobiet, mężczyzn i dzieci, zabawki, artykuły do aranżacji wnętrz czy tekstylia domowe. Skąd pomysł na takie zróżnicowanie oferty?

Różnorodny asortyment to odpowiedź na potrzeby klientów. W dobie coraz popularniejszych zakupów internetowych i ogromnej konkurencji na rynkach w zasadzie każdej branży, klienci mają większe oczekiwania. Możliwość skompletowania odzieży i artykułów do domu w jednym miejscu to dla nich wygoda, a szeroki asortyment zaspokaja zróżnicowane gusta. Jest to też odpowiedź na obecnie panujące trendy i zainteresowania klientów, którzy nie tylko rozbudowują swoje garderoby i chcą podążać za modą, ale też coraz bardziej dbają o wystrój własnych czterech kątów i są skłonni częściej go zmieniać. To, w połączeniu z utrzymywaniem korzystnego stosunku jakości oferowanych produktów do ich ceny, pozwala nam nie tylko konkurować z innymi markami, ale i zajmować jedną z czołowych pozycji w branży tekstylnej.

KiK mając blisko 3500 sklepów w 9 krajach jest jedną z wiodących sieci detalicznych na rynku europejskim. Czy wszędzie jest dostępny zunifikowany asortyment?

Jako sieć współtworzoną przez blisko 3500 sklepów i centrali zlokalizowanych w 9 krajach europejskich działalność marki KiK cechuje pewien dualizm. Z jednej strony bowiem postępujemy według zunifikowanych zasad, z drugiej zaś w DNA naszej firmy wpisane jest indywidualne podejście do klienta. Ma to swoje odzwierciedlenie w naszej ofercie produktowej, która generalnie jest zbliżona, choć wykazuje pewne różnice w zależności od danego kraju, stanowiąc odpowiedź na oczekiwania i przyzwyczajenia konsumentów. Na to, co oferujemy naszym klientom – nie tylko w kontekście asortymentu – wpływa wiele czynników.

Dla przykładu w Niemczech, gdzie KiK jest obecny na rynku już od 23 lat, rozwój firmy odbywa się także poprzez przejęcie innych marek – tak, jak to miało miejsce w przypadku 32 niemieckich sklepów koncernu modowego Charles Vögele, które oficjalnie zostały „włączone w szeregi” KiK 1 lipca tego roku.

Natomiast w Polsce strategia jest wciąż silnie ukierunkowana na budowanie świadomości marki i ekspansję bazującą na otwieraniu nowych sklepów. Nie oznacza to jednak, że nie bierzemy pod uwagę poszerzenia naszego portfolio poprzez przejmowanie innych firm – wręcz przeciwnie, jesteśmy otwarci na wszelkie oferty.

Dzisiaj można zaobserwować oczekiwania wszechstronności wobec centrów handlowych. To już nie tylko miejsce do robienia zakupów, ale często sposób na spędzanie wolnego czasu. Sklepy KiK znajdują się także w galeriach. W jaki sposób odpowiadają na te wymagania klientów?

Odpowiedzią na te wymagania są różne przejawy naszej działalności. W związku z intensywną ekspansją, każdego miesiąca otwieramy nowe sklepy, z których znaczna część mieści się w galeriach handlowych. Stałą praktyką jest organizowanie imprez otwarciowych z muzyką, konkursami i hostessami, na które zapraszeni są wszyscy nasi klienci.

Skupiamy swoje wysiłki na wysokiej jakości obsługi, dbamy także o to, by zapewnić maksymalny komfort naszym klientom. Sklepy KiK sprzyjają rodzinnym zakupom – nie tylko dzięki szerokiemu asortymentowi, ale także pewnym standardom dotyczącym przestrzeni handlowej – każdy z naszych sklepów jest zaprojektowany tak, by można było się po nim swobodnie przemieszczać nawet z dziecięcym wózkiem. Ponadto dbamy, by produkty były rozlokowane w odpowiedni sposób – na mobilnych wieszakach i w ułatwiających dostęp, wygodnych koszach. Dążymy do tego, by nasi klienci poczuli się na zakupach w KiK jak w domu i czerpali z nich przyjemność.

 

Dziękuję za rozmowę.

 

Pełny wywiad z Mariuszem Kulikiem przeczytasz we wrześniowym wydaniu Magazynu Galerie Handlowe, www.magazyngalerie.pl

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: KiK

Klient jest królem

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.