Kiren Tanna, Asia Pacific Internet Group: Ważniejsze będzie budowanie magazynów niż centrów handlowych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-03-09 | 09:20
W ostatnich latach deweloperzy i sieci handlowe szczególną uwagę zwracają na państwa azjatyckie. To jeden z najszybciej rozwijających się regionów świata, często dyktujący nowe trendy i podpowiadający nowe możliwość. W najbliższych miesiącach w tej części globu odbędą się takie wydarzenia jak m.in. Retail Congress Asia Pacific, Indian Retail Congress i Mall China Shopping Center Brand Retail Channel Summit & China Commercial Real Estate Trade Fair. O tym dlaczego rynek azjatycki jest tak ważny opowiada Kiren Tanna, Co-CEO, Asia Pacific Internet Group, który będzie jednym z prelegentów tegorocznej edycji Retail Congress Asia Pacific. Jako co-CEO APACIG Kiren z pasją zarządza firmą w całym regionie Azji i Pacyfiku.  Wydarzenie zostało objęte patronatem medialnym Magazynu Galerie Handlowe.

Jak mógłby Pan zdefiniować obecną sytuację w sektorze detalicznym w krajach azjatyckich?
Branża retail w Azji cały czas się rozwija, ponieważ rozwijają się gospodarki poszczególnych państw, wskutek czego rośnie wskaźnik konsumpcji i rosną też dochody jakie konsumenci mają do swojej dyspozycji. E-commerce jest najbardziej ekscytujący właśnie w tych krajach i obserwujemy tzw. efekt leapfrogging (założenie, że dzięki nowym technologiom i Internetowi branża retail szybko dotrze do punktu kulminacyjnego, którego osiągnięcie znacznie przyśpieszy rozwój handlu; szybkie przeskoczenie pewnego poziomu zamiast stopniowego rozwoju – przyp. red). Na wielu wschodzących rynkach handel detaliczny przemieszcza się od tradycyjnej formy sprzedaży bezpośrednio do sfery online. Myślę, że ważniejsze będzie zatem obecnie budowanie nowych magazynów, niż centrów handlowych.
Jakie obszary geograficzne są warte uwagi firm wchodzących na azjatycki rynek? Gdzie Państwa firma koncentruje obecnie swoje działania?
Skupiamy się na młodych rynkach wschodzących w sferze online, w szczególności na Bangladeszu i Birmie, gdzie istnieje wiele niewykorzystanego do tej pory potencjału w branży retail. Zwłaszcza w internecie, bo infrastruktura telekomunikacyjna buduje się bardzo szybko.
A z jakimi wyzwaniami muszą się Państwo obecnie mierzyć?
Wyzwaniem jest dla nas znalezienie innowacyjnych sposobów na utrzymanie szybkiego tempa wzrostu na dość trudnych rynkach. To z jednej strony wyzwanie, ale z drugiej ekscytujące, nowe możliwości.
Tagi:
Oceń artykuł:

Kiren Tanna, Asia Pacific Internet Group: Ważniejsze będzie budowanie magazynów niż centrów handlowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.