W ostatnich latach deweloperzy i sieci handlowe szczególną uwagę zwracają na państwa azjatyckie. To jeden z najszybciej rozwijających się regionów świata, często dyktujący nowe trendy i podpowiadający nowe możliwość. W najbliższych miesiącach w tej części globu odbędą się takie wydarzenia jak m.in. Retail Congress Asia Pacific, Indian Retail Congress i Mall China Shopping Center Brand Retail Channel Summit & China Commercial Real Estate Trade Fair. O tym dlaczego rynek azjatycki jest tak ważny opowiada Kiren Tanna, Co-CEO, Asia Pacific Internet Group, który będzie jednym z prelegentów tegorocznej edycji Retail Congress Asia Pacific. Jako co-CEO APACIG Kiren z pasją zarządza firmą w całym regionie Azji i Pacyfiku. Wydarzenie zostało objęte patronatem medialnym Magazynu Galerie Handlowe.
Jak mógłby Pan zdefiniować obecną sytuację w sektorze detalicznym w krajach azjatyckich?
Branża retail w Azji cały czas się rozwija, ponieważ rozwijają się gospodarki poszczególnych państw, wskutek czego rośnie wskaźnik konsumpcji i rosną też dochody jakie konsumenci mają do swojej dyspozycji. E-commerce jest najbardziej ekscytujący właśnie w tych krajach i obserwujemy tzw. efekt leapfrogging (założenie, że dzięki nowym technologiom i Internetowi branża retail szybko dotrze do punktu kulminacyjnego, którego osiągnięcie znacznie przyśpieszy rozwój handlu; szybkie przeskoczenie pewnego poziomu zamiast stopniowego rozwoju – przyp. red). Na wielu wschodzących rynkach handel detaliczny przemieszcza się od tradycyjnej formy sprzedaży bezpośrednio do sfery online. Myślę, że ważniejsze będzie zatem obecnie budowanie nowych magazynów, niż centrów handlowych.
Jakie obszary geograficzne są warte uwagi firm wchodzących na azjatycki rynek? Gdzie Państwa firma koncentruje obecnie swoje działania?
Skupiamy się na młodych rynkach wschodzących w sferze online, w szczególności na Bangladeszu i Birmie, gdzie istnieje wiele niewykorzystanego do tej pory potencjału w branży retail. Zwłaszcza w internecie, bo infrastruktura telekomunikacyjna buduje się bardzo szybko.
A z jakimi wyzwaniami muszą się Państwo obecnie mierzyć?
Wyzwaniem jest dla nas znalezienie innowacyjnych sposobów na utrzymanie szybkiego tempa wzrostu na dość trudnych rynkach. To z jednej strony wyzwanie, ale z drugiej ekscytujące, nowe możliwości.
Tagi: