W dniach 24-27 marca w Singapurze odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych w tej części świata – World Retail Congress Azja Pacyfik. W kongresie wezmą udział najważniejsi przedstawiciele branży, a wśród prelegentów będzie m.in. Kesri Kapur – CEO RSH Singapore, firmy której działania rozprzestrzeniają się na Azję Południowo-Wschodnią, Bliski Wschód i Australię.
Jakie tendencje charakteryzowały rynki Azji i Pacyfiku na przełomie ostatnich lat?
Gospodarki Azji i Pacyfiku wykazywały tendencje wzrostowe na przestrzeni ostatnich kliku lat, a mówi się że w nadchodzącym roku będą wzrastać jeszcze bardziej. Z tym wzrostem, liczba osób wchodzących w skład klasy średniej w regionie Azji i Pacyfiku także dynamicznie się powiększa. W związku z tym, ze zwiększoną wartością dochodów do dyspozycji mieszkańców, rosnąca liczba marek staje się bardziej przystępna dla rozwijającej się klasy średniej społeczeństwa.
Jakie rynki są zatem według Pana najciekawsze i najbardziej perspektywiczne w tej części świata?
Uważam, że najbardziej ekscytujące możliwości stwarzają rynki krajów, o dużej liczbie ludności takie jak Tajlandia, Chiny, Indonezja i Wietnam. Ze wzrostem aktywów i infrastruktury w tych krajach widzimy także wzrost w sprzedaży detalicznej.
Co jest zatem według Pana najważniejszym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę przy określaniu strategii wzrostu dla tych rynków?
Najważniejsze czynniki, które należałoby rozważyć to to, czy dany rynek jest gotowy do marek, które reprezentujemy, czy jest stały napływ siły roboczej w sektorze detalicznym, czy jest swobodny przepływ dóbr do kraju i czy mamy fachową wiedzę na temat lokalnych warunków i zarządzania pasmem dostaw.
Czy mógłby Pan udzielić jakieś rady firmom, które chciałyby prowadzić działalność w tym regionie?
Moją radą dla innych firm jest podejmowanie małych kroków w celu budowania ich biznesu. Mimo, że rynki wzrastają, to jednak pod względem ekonomicznym nie eksplodują. Trzeba pamiętać o zwiększeniu kosztów ogólnych, ponieważ stanowią one dużą część kosztów operacyjnych.
Jest Pan jednym z prelegentów tegorocznego World Retail Congress Azja Pacyfik. Dlaczego to wydarzenie jest według Pana tak istotne dla branży?
World Retail Congress Azja Pacyfik jest dla mnie ważne, ponieważ pozwala mi się podzielić moim doświadczeniem z innymi, pokazując różne podejścia do handlu detalicznego. Kongres jest również dobrą okazją do nawiązywania nowych relacji biznesowych, zrozumienia nowych kanałów prowadzenia działalności gospodarczej i zdobycia wiedzy na temat tego, co dzieje się aktualnie w obszarze łańcuchów dostaw i nowych technologii.
Patronem medialnym World Retail Congress 2014 jest magazyn Galerie Handlowe.
Tagi: