King Cross Marcelin w Poznaniu to miejsce, w którym odbyło się już 13 edycji Nocy Zakupów. To również centrum, które jako pierwsze w Polsce zorganizowało tego typu akcję prosprzedażową. O kolejnych jej odsłonach oraz ewolucji nocnych zakupów opowiada Katarzyna Wycinka, Dyrektor Centrum Handlowego King Cross Marcelin.
Noc zakupów jest akcją, która jako pierwsza zaistniała w King Cross Marcelin w Poznaniu. Pierwszy raz została zorganizowana w grudniu 2005 roku i od tego czasu weszła na stałe w kalendarz organizowanych przez nas imprez. Organizujemy noce zakupów 2 razy w roku - w grudniu i jako inaugurację letnich wyprzedaży. Odbyło się u nas 13 nocy zakupów! Jeszcze do niedawna cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Sklepy przygotowywały bardzo ciekawe oferty, co przyciągało tysiące klientów. Rekordową frekwencję osiągnęliśmy w grudniu 2008 roku, kiedy w dzień organizowanej imprezy przez centrum przewinęło się ponad 40 tys. klientów. Noce zakupów pojawiły się w innych centrach i zaczęły odbywać się z dużą częstotliwością. To spowodowało, że akcja ta straciła swoja atrakcyjność dla klienta. Noc zakupów chyba nieco spowszedniała. Sklepy w galeriach również z uwagi na częstotliwość tego typu akcji nie przygotowują już tak atrakcyjnych ofert jak niegdyś. Nadal organizujemy noce zakupów, jednak widzimy, że zainteresowanie jest mniejsze. Mimo to zawsze przekłada się to na frekwencję i na obroty. Każda noc zakupów przyciągnęła klientów. Kiedyś niewiarygodnie wielu, teraz na pewno mniej.
Zawsze to wydarzenie było traktowane przez nas szczególnie i przygotowane były dodatkowe atrakcje – występy muzyczne, taneczne, iluzjonistyczne, teatralne. Zapewnialiśmy muzykę dodającą energii i za każdym razem zapraszaliśmy klientów na poczęstunek. Najczęściej fundowaliśmy ogromy, pyszny tort. Warto jednak podkreślić, że to nie atrakcje w postaci kosztownych gwiazd są magnesem. Przyciągają rabaty i szczególnie na tę noc przygotowane oferty, a dodatkowe atrakcje są niejako przy okazji i mają po prostu umilać czas.
Oferta handlowa jest bardzo istotną częścią całego przedsięwzięcia. To od niej zależy w dużej mierze atrakcyjność całego wydarzenia. Jeżeli jest świetna, to powoduje, że klient jest zadowolony i na pewno będzie miał motywację, żeby przyjść na kolejną, organizowaną noc zakupów. Poza tym, dobra oferta jest najlepszym pretekstem do efektywnej reklamy. Udział najemców zatem jest bardzo istotny, to od ich pomysłowości, ale też możliwości zależy, jak bardzo Klienci będą zadowoleni. Najemcy mają różne pomysły, od zwykłych rabatów, czy sprzedaży bez VAT-u po gratisy, czy np. trzeci produkt za 1 zł.
Równie istotna jest kwestia komunikacji. Sami zajmujemy się doborem nośników reklamy. W tym wypadku dobieramy takie formy, które docierają szybko i na krótki czas przed organizowaną imprezą, czyli przede wszystkim radio, internet oraz plakaty i bannery.
Wybór dnia organizacji akcji również nie może być przypadkowy. Piątek to świetny dzień na nocne zakupy. Już weekend, ale jeszcze przed nami 2 dni wolnego, więc na pewno będzie można odpocząć po długich i intensywnych zakupach.
Tagi: