Katarzyna Wycinka, King Cross Marcelin: Noce wyprzedaży cieszą się mniejszym zainteresowaniem klientów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-07-26 | 09:00
King Cross Marcelin w Poznaniu to miejsce, w którym odbyło się już 13 edycji Nocy Zakupów. To również centrum, które jako pierwsze w Polsce zorganizowało tego typu akcję prosprzedażową. O kolejnych jej odsłonach oraz ewolucji nocnych zakupów opowiada Katarzyna Wycinka, Dyrektor Centrum Handlowego King Cross Marcelin.

Noc zakupów jest akcją, która jako pierwsza zaistniała w King Cross Marcelin w Poznaniu. Pierwszy raz została zorganizowana w grudniu 2005 roku i od tego czasu weszła na stałe w kalendarz organizowanych przez nas imprez. Organizujemy noce zakupów 2 razy w roku - w grudniu i jako inaugurację letnich wyprzedaży. Odbyło się u nas 13 nocy zakupów! Jeszcze do niedawna cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Sklepy przygotowywały bardzo ciekawe oferty, co przyciągało tysiące klientów. Rekordową frekwencję osiągnęliśmy w grudniu 2008 roku, kiedy w dzień organizowanej imprezy przez centrum przewinęło się ponad 40 tys. klientów. Noce zakupów pojawiły się w innych centrach i zaczęły odbywać się z dużą częstotliwością. To spowodowało, że akcja ta straciła swoja atrakcyjność dla klienta. Noc zakupów chyba nieco spowszedniała. Sklepy w galeriach również z uwagi na częstotliwość tego typu akcji nie przygotowują już tak atrakcyjnych ofert jak niegdyś. Nadal organizujemy noce zakupów, jednak widzimy, że zainteresowanie jest mniejsze. Mimo to zawsze przekłada się to na frekwencję i na obroty. Każda noc zakupów przyciągnęła klientów. Kiedyś niewiarygodnie wielu, teraz na pewno mniej.
Zawsze to wydarzenie było traktowane przez nas szczególnie i przygotowane były dodatkowe atrakcje – występy muzyczne, taneczne, iluzjonistyczne, teatralne. Zapewnialiśmy muzykę dodającą energii i za każdym razem zapraszaliśmy klientów na poczęstunek. Najczęściej fundowaliśmy ogromy, pyszny tort. Warto jednak podkreślić, że to nie atrakcje w postaci kosztownych gwiazd są magnesem. Przyciągają rabaty i szczególnie na tę noc przygotowane oferty, a dodatkowe atrakcje są niejako przy okazji i mają po prostu umilać czas.
Oferta handlowa jest bardzo istotną częścią całego przedsięwzięcia. To od niej zależy w dużej mierze atrakcyjność całego wydarzenia. Jeżeli jest świetna, to powoduje, że klient jest zadowolony i na pewno będzie miał motywację, żeby przyjść na kolejną, organizowaną noc zakupów. Poza tym, dobra oferta jest najlepszym pretekstem do efektywnej reklamy. Udział najemców zatem jest bardzo istotny, to od ich pomysłowości, ale też możliwości zależy, jak bardzo Klienci będą zadowoleni. Najemcy mają różne pomysły, od zwykłych rabatów, czy sprzedaży bez VAT-u po gratisy, czy np. trzeci produkt za 1 zł.
Równie istotna jest kwestia komunikacji. Sami zajmujemy się doborem nośników reklamy. W tym wypadku dobieramy takie formy, które docierają szybko i na krótki czas przed organizowaną imprezą, czyli przede wszystkim radio, internet oraz plakaty i bannery.
Wybór dnia organizacji akcji również nie może być przypadkowy. Piątek to świetny dzień na nocne zakupy. Już weekend, ale jeszcze przed nami 2 dni wolnego, więc na pewno będzie można odpocząć po długich i intensywnych zakupach.
Tagi:
Oceń artykuł:

Katarzyna Wycinka, King Cross Marcelin: Noce wyprzedaży cieszą się mniejszym zainteresowaniem klientów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.