Warsztaty "Bitwy komiksowe", które odbyły się w Manhattanie w kwietniu, są wydarzeniem organizowanym w ramach programu "Rodzina w Manhattanie". Jest to długofalowy projekt, dzięki któremu centrum handlowe chce szerzyć wiedzę w zakresie kultury i sztuki. O szczegółach eventu poinformowała serwis Galeriehandlowe.pl Katarzyna Szczycińska, dyrektor Gdańskiego Centrum Handlowego Manhattan.
Warto powiedzieć, że pod względem oferty kulturalnej Manhattan jest niezwykłym centrum handlowym. Dowodem na to jest, na przykład, działający tu Teatr Znak, jedyna taka instytucja kulturalna w centrum handlowym w Polsce czy Gdańska Szkoła Artystyczna, która uczy gdańszczan w każdym wieku, jak się realizować i bawić poprzez sztukę, a także przygotowuje kandydatów na uczelnie artystyczne.
W centrum działa także galeria Delikatesy Sztuki. Przy organizacji warsztatów nawiązujemy również do korzeni nazwy "Manhattan". Ta nowojorska dzielnica jest miejscem narodzin pop-artu, w tym także sztuki komiksu. To właśnie z Nowego Jorku pochodził Roy Lichtenstein, twórca komiksu w stylu pop-art, którego Andy Warhol uznał za mistrza w tej dziedzinie.
W warsztatach "Bitwy komiksowe" przygotowywanych wspólnie z Pracownią Komiksu działającą przy Wojewódzkiej i Miejskiej Bibliotece Publicznej w Gdańsku oraz z Gdańską Akademią Komiksu "GDAK" wzięło udział ponad 300 dzieci. Od znamienitych trójmiejskich artystów komiksowych młodzi uczestnicy mogli dowiedzieć się np. jak stworzyć własnego superbohatera komiksowego, czy trudno narysować twarz przedstawiającą emocje oraz jak łatwo wymyślić własną historię komiksową. O sukcesie warsztatów, w których brały udział całe rodziny, świadczy fakt, że współpraca ze środowiskiem artystów jest kontynuowana w znacznie szerszej formie.
Warsztaty komiksowe zainaugurowały profesjonalny program współpracy Manhattanu z trójmiejskimi artystami komiksu. W ramach projektu trwa konkurs "Bitwa komiksowa". Do niedzieli 15 maja na facebookowym profilu centrum każdy może stworzyć własny finał zaproponowanej przez centrum "Manhattan story".
Program współpracy z artystami komiksowymi jest na tyle interesujący i różnorodny, że najemcy chętnie włączają się w organizowane działania – są partnerami warsztatów, konkursu, wspierają przedsięwzięcie merytorycznie lub fundują nagrody. Na przykład, przy organizacji plebiscytu "Bitwy komiksowe" współpracują z nami zarówno sieciowe, jak i lokalne marki, m.in. Bikor, C&A, Campanio, Espina Sport, Holidays, KappAhl, Starbucks, Charles Voegele, Centrum Wina, CCC, D&K, Heavy Duty, Próchnik, Vio-La, „empik”, klinika Baltica.
(MS)
Tagi: